Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svarthatt SEO - Har Ni några frågor?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-13, 15:13 #21
samuelsylvander samuelsylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 5
samuelsylvander samuelsylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 5
Hej. Tänkte bara kommentera din bloggpost. Vi på Maze garanterar inte placeringar. Däremot innebär vår garanti att vi inte tar betalt om vi inte lyckas.
samuelsylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 21:26 #22
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
Det råder delade meningar kring det där. Jag personligen, och många med mig, anser att man bör ta det lugnt med pingandet just när man hamnar i filter. Teorin är väl egentligen att man tjänar på att, precis som jag skrev, gå tillbaka till basic och lugnt låta Google upptäcka länkarna kontinuerligt och naturligt. Man vill helt enkelt få sajten att verka så normal som möjligt i Googles ögon.

I vanliga fall så anser jag förstås att man ska pinga sina länkar, allt annat är ett slöseri med tid. Själv så använder jag mig av Linklicious.me vilket fungerar bra.

EDIT: Kan också rekommendera http://pingfarm.com, en grym gratistjänst
Intressant! Finns det några risker med att pinga sin site från t.ex Pingfarm? Sidan är svensk (om det har någon betydelse).

Senast redigerad av Henke76 den 2011-04-13 klockan 21:41
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-14, 00:25 #23
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
är inte "pinga" att bryta emot detta : http://www.google.com/support/webmas...er=35769&hl=sv

"Skicka inte automatiska frågor till Google." eller missförstår jag?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-14, 04:07 #24
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
är inte "pinga" att bryta emot detta : http://www.google.com/support/webmas...er=35769&hl=sv

"Skicka inte automatiska frågor till Google." eller missförstår jag?

Om vi pratar t.ex. Wordpress så finns det ett bra plugin som tar hand om detta med att det pingas automatiskt varje gång man gör en liten ändring i ett inlägg.
Google gillar inte att man pingar samma inlägg ett flertal ggr.

http://wordpress.org/extend/plugins/...ing-optimizer/
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-19, 15:36 #25
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 63
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 63
Det är svårt att nå top positioner utan BH och jag jobbar med många av dessa metoder men jag som alla andra kallar det GH. Allting som är automatiserat och där du har robotar som utför jobbet är klassat BH. Du kan inte konkurrera WH om du inte är en jävel på "offline" marknadsföring så du lyckas få publicitet i medierna som sedan automatiskt genererar och plockar upp sig på internet, bloggar och forum.

SB är ett måste tillsammans med xrumer, seo nuke, MS, TBS, xgenseo, facebook blaster pro, twitter blaster pro, hrefer samt många många andra.

En annan sak är att köra email marketing kampanjer på double opt-in listor ifrån anonyma kanaler. Offshore hosting, VPN tjänster och proxy är ett måste när man jobbar med BH för att minimera risken att bli sandboxad och upptäckt. Generellt sätt ska du inte blasta sönder nya siter utan bygg 50-100 länkar / vecka under ett tag tills robotarna har börjat lära sig att du alltid får den "amounten" länkar / vecka. Sedan triggar du....200 / vecka osv.

Man bygger rätt fort, köp loss eller harvesta do-follow listor, email listor, blog listor, forum listor etc.

Var försiktig och har du inte koll på WH så jobba inte med BH, du kan fixa många av dina problem om du bara städar upp "hemma" dvs på din site och sedan bjuder dit gästerna.

PINGA oftast inte siterna utan låt google hitta länkarna succesivt så blir det mer naturligt, annars kan du använda SB för att pinga......

Senast redigerad av dampi den 2011-04-19 klockan 15:39
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-19, 17:42 #26
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
Har en fråga angående footprints på köpta länkar.

Har en webbtjänst där vi har ett stort nätverk av bloggare. Självklart äkta bloggare och inga spam-bloggers. Företag betalar oss för att vi får våra bloggare att skriva om deras tjänst eller produkt.

Man får alltså både reklam i form av text som visas för tusentals läsare som läser om produkten. Men man får även länkar till sin hemsida. Alla inlägg innehåller dessutom valfritt keyword som företaget använder. ALLA inlägg är UNIKA och inte direkta kopior. Bloggarna använder sina egna ord ifrån grunden med undantaget att inlägget måste innehålla en länk och ett visst keyword.

T ex Lisa skriver:
"Hej bloggen! Vill bara tipsa om det nya forumet WN.se där man kan läsa om allt ifrån entreprenörskap till webbdesign.

[mer text]

Ni kan besöka den _här_!".


1) Räknas detta som Blackhat? Det är en marknadsföringstjänst och det är som att ha "banners" på sidan fast att det är i skrift form. Samtidigt så är ju tanken självklart att man ska få inlänkningar till sin sajt; vilket är "onaturligt" och bryter mot Googles regler. Eller?

2) Varje blogginlägg länkar till företagets hemsida, men även till vår egen hemsida. Är detta ett kraftigt footprint? Om alltså WN.se får 150 blogginlägg som länkar till dom; och alla dessa blogginlägg innehåller även en länk till en annan sajt.

Vi har inte haft några problem med detta hittills. Men tanken finns ändå där; för oss är det i teorin som att alla dessa inlägg även länkar till Youtube.com. Självklart tar inte Google bort länkvärdet för detta.

3) Vad händer om Google misstänker att länkarna är köpta? Förloras all kraft ifrån länkarna eller blir de bara lite mindre värda?
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-21, 14:35 #27
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 63
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 63
Hej Marcus,

1. Det du nämner är inte okay för sökmotorerna, alltså är det blackhat. Detta kan absolut uppmärksammas och du kan få straff och till och med ibland bli sandboxed (utesluten) ur t.ex. google.

2. Varför har ni en länk till er egen sida?, vinsten i inlänkningar är inte värd den för chansen att bli uppmärksammad kring detta. Vad som händer då är att ni nästa i varje inlägg nämns och således är det uppenbart och blir även massa duplicate content, har jag förstått detta rätt?

3. Du kan bli sandboxad, alternativt blir dina länkar värdelösa.

Antar att dessa länkar är Do-Follow, annars tar ni risker helt i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av marcuslind Visa inlägg
Har en fråga angående footprints på köpta länkar.

Har en webbtjänst där vi har ett stort nätverk av bloggare. Självklart äkta bloggare och inga spam-bloggers. Företag betalar oss för att vi får våra bloggare att skriva om deras tjänst eller produkt.

Man får alltså både reklam i form av text som visas för tusentals läsare som läser om produkten. Men man får även länkar till sin hemsida. Alla inlägg innehåller dessutom valfritt keyword som företaget använder. ALLA inlägg är UNIKA och inte direkta kopior. Bloggarna använder sina egna ord ifrån grunden med undantaget att inlägget måste innehålla en länk och ett visst keyword.

T ex Lisa skriver:
"Hej bloggen! Vill bara tipsa om det nya forumet WN.se där man kan läsa om allt ifrån entreprenörskap till webbdesign.

[mer text]

Ni kan besöka den _här_!".


1) Räknas detta som Blackhat? Det är en marknadsföringstjänst och det är som att ha "banners" på sidan fast att det är i skrift form. Samtidigt så är ju tanken självklart att man ska få inlänkningar till sin sajt; vilket är "onaturligt" och bryter mot Googles regler. Eller?

2) Varje blogginlägg länkar till företagets hemsida, men även till vår egen hemsida. Är detta ett kraftigt footprint? Om alltså WN.se får 150 blogginlägg som länkar till dom; och alla dessa blogginlägg innehåller även en länk till en annan sajt.

Vi har inte haft några problem med detta hittills. Men tanken finns ändå där; för oss är det i teorin som att alla dessa inlägg även länkar till Youtube.com. Självklart tar inte Google bort länkvärdet för detta.

3) Vad händer om Google misstänker att länkarna är köpta? Förloras all kraft ifrån länkarna eller blir de bara lite mindre värda?
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-21, 16:04 #28
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Fattar inte varför alla är såååå rädda för att få länkar/skapa länkar till sin webbplats.

Vad är det som får internet att gå runt? just det. LÄNKAR!

En webbplats ska ha länkar till sig och ha länkar utåt, så det inte blir ett stopp

Många säger: "Ingen kan sabba din placering genom att skapa massor av länkar mot din webbplats."

Hör det påstående hela tiden. Samtidigt, från samma personer, hör man: "Skapa inte för många länkar till din webbplats, du kan bli sandboxad, komma i det ena filtret efter det andra"

Hur går det ihop? Beats me

Kul med en tråd som tar upp "blackhat", även fast jag tror att epitetet med de olika färgerna på hattarna är uppdiktat av personer med inflytande och med litet eller obefintligt eget seo-kapital
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-27, 23:45 #29
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
Fattar inte varför alla är såååå rädda för att få länkar/skapa länkar till sin webbplats.

Vad är det som får internet att gå runt? just det. LÄNKAR!

En webbplats ska ha länkar till sig och ha länkar utåt, så det inte blir ett stopp

Många säger: "Ingen kan sabba din placering genom att skapa massor av länkar mot din webbplats."

Hör det påstående hela tiden. Samtidigt, från samma personer, hör man: "Skapa inte för många länkar till din webbplats, du kan bli sandboxad, komma i det ena filtret efter det andra"

Hur går det ihop? Beats me

Kul med en tråd som tar upp "blackhat", även fast jag tror att epitetet med de olika färgerna på hattarna är uppdiktat av personer med inflytande och med litet eller obefintligt eget seo-kapital
Något sånär enkelt är det.
En människa klarar inte av att skapa hur många länkar som helst manuelt. Om du använder ett program så som scrapebox på en hyfsad lina kan du skapa en 100k länkar på ett dygn(mer och mindre beroende på teknik och hastighet).

Detta tycker google _inte_ om. Har läst och hört om skräckexempel med xrumer på helt nya siter där siten blivit helblockad för gott. Vet dock inte om detta stämmer.

Det som någon nämnde innan om att köpa trafik så är det inte något du skall göra om du förväntar dig att besökaren skall utföra något på din site. Denna teknik används mest för att öka ALEXA ranking.

Trafiken kan vara pop-unders. vidarebefordrade personer som ser din sida i en iframe osv osv.
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-29, 09:36 #30
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Lärde mig något nytt i går om att "sänka" konkurrenter. Vi har senaste tiden sjunkit på ett av våra "sökord" och nu tror jag att jag hittat en anledning. En av våra konkurrenter på sökordet har kopierat vår text till sökordet (rakt av) och lagt in den på Wikipedia. I samma artikel länkar de till sig själva som en källa för mer info om detta ord.
Min teori är att vi sjunker i resultaten eftersom Wikipedia har större trust hos Google och vi har numera samma texter. Vilket har gjort att vår "konkurrent" hamnar före oss i sökresultatet.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017