Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Rabattkupongen flyttar till webben

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-28, 22:44 #11
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
Hmm, jag undrar om inte många butiker skulle bli misstänksamma mot sådana här sorts kuponger.
Jag menar, vad hindrar mig från att skapa en egen kupong som säger "1 kilo köttfärs gratis"och springa runt till stadens alla butiker.
Enligt den där kupongen så ska ju butiken inte dra streckkoden utan dem ska ju bara ta emot den och ge mig Oboy-flaskan gratis.

I vanliga fall så är ju rabattkupongerna utskrivna på ett speciellt papper, men om alla framöver ska springa omkring i butiker med rabattkuponger som dem anställda säkert aldrig har sett och inte känner igen, hur ska dem då kontrollera att inget fusk förekommer?

Och för övrigt, är det bara jag som ser möjligheten att printa ut 1000 sådana där kuponger och sedan ställa mig vid frysdisken i min lokala butik och dela ut gratis Oboy till alla som är inne i butiken. Man lär ju kunna tjäna en hel del om det är en stor butik.
Ställa sig där med ett eget bord och dela ut deras Oboy-flaskor gratis vid utgången.

Låt säga att man får någon eller några kronor per kund, det lär ju bli en del pengar till sist.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-28, 22:46 #12
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by omid@Feb 28 2005, 23:44
Hmm, jag undrar om inte många butiker skulle bli misstänksamma mot sådana här sorts kuponger.
Jag menar, vad hindrar mig från att skapa en egen kupong som säger "1 kilo köttfärs gratis"och springa runt till stadens alla butiker.
Enligt den där kupongen så ska ju butiken inte dra streckkoden utan dem ska ju bara ta emot den och ge mig Oboy-flaskan gratis.

I vanliga fall så är ju rabattkupongerna utskrivna på ett speciellt papper, men om alla framöver ska springa omkring i butiker med rabattkuponger som dem anställda säkert aldrig har sett och inte känner igen, hur ska dem då kontrollera att inget fusk förekommer?

Och för övrigt, är det bara jag som ser möjligheten att printa ut 1000 sådana där kuponger och sedan ställa mig vid frysdisken i min lokala butik och dela ut gratis Oboy till alla som är inne i butiken. Man lär ju kunna tjäna en hel del om det är en stor butik.
Ställa sig där med ett eget bord och dela ut deras Oboy-flaskor gratis vid utgången.

Låt säga att man får någon eller några kronor per kund, det lär ju bli en del pengar till sist.
orka?
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-28, 22:46 #13
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by marcuss@Feb 28 2005, 15:39
Vad är det för skillnad mellan de olika sidorna?
http://hstse.tradedoubler.com/file/2...boy_print4.htm
http://hstse.tradedoubler.com/file/2...boy_print5.htm
http://hstse.tradedoubler.com/file/2...boy_print6.htm
Hur fick du tag i dem länkarna?

Det som skiljer dem åt verkar vara att vissa har "bäst före"-datum utskrivet medan en av dem inte har det.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-28, 22:56 #14
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Citat:
Originally posted by omid@Feb 28 2005, 22:44
Och för övrigt, är det bara jag som ser möjligheten att printa ut 1000 sådana där kuponger och sedan ställa mig vid frysdisken i min lokala butik och dela ut gratis Oboy till alla som är inne i butiken. Man lär ju kunna tjäna en hel del om det är en stor butik.
Ställa sig där med ett eget bord och dela ut deras Oboy-flaskor gratis vid utgången.
Tror inte att du gör en sån stor vinst att det är värt besväret. Om det nu ens är tillåtet vilket det förmodligen inte är.

Intressanta tankar kring det här med kuponger, fusk och butikspersonal. Men även här är det frågan om det är värt besväret. Kuponger brukar ju inte vara så generösa att man tjänar speciellt många slantar. Och kommer man där med en kupong som erbjuder fem gratisflaskor Coca-Cola lär personalen bli lite misstänksam.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-28, 22:57 #15
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av omid
Hur fick du tag i dem länkarna?

Det som skiljer dem åt verkar vara att vissa har "bäst före"-datum utskrivet medan en av dem inte har det.
Det skiljer bara en siffra mellan länkarna.
En sökning på Google visar t.ex. print6-länken.

Känns lite konstigt att en av dem saknar bäst före-datum.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-28, 23:11 #16
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Feb 28 2005, 15:46

orka?
Jo men frågan är ju alltså inte vad du orkar. Utan frågan är hur dem kan garantera att pappret är äkta.
Om jag ena dagen kommer in med gratis och Oboy och nästa dag med gratis 1 kg Oxfilé så måste den i kassan kunna veta om dessa lappar är falska eller inte. Hon kan ju inte bara på måfå gissa om hon "tror" att den är falsk eller inte. Nu säger jag självklart inte att det är någon mångmiljonverksamhet att skriva ut falska lappar och springa till olika affärer, men man får ju ha detta i åtanke då man startar ett sådant här system. Skulle någon vilja fuska i en stor butik med 15 kassor, och man lämnar in en kupong per kassa så blir det ju en del falska varor.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-01, 10:28 #17
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Rabattkupong är inte samma sak som gratiskupong! Jag tror inte att alla kuponger som TD kommer tillhandahålla kommer vara gratiskuponger. Och om det är gratiskuponger så har väl företaget som utfärdar gjort nån kalkyl och beräkning av hur mycket kuponger som kommer gå åt och vad det kommer kosta.

Det är idag inte helt ovanligt med diverse gratiskuponger och gratiserbjudanden och jag har aldrig sett detta missburkas i nån större utsträckning.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-01, 16:59 #18
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Kanal 5 visar O'boy-reklam för fullt på sin webbplats nu i fall någon vill se reklamen in action.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-01, 18:41 #19
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by elofsson@Mar 1 2005, 16:59
Kanal 5 visar O'boy-reklam för fullt på sin webbplats nu i fall någon vill se reklamen in action.
Även Aftonbladet visar reklamen.

Oboy-programmet verkar dock inte ge ersättning för inlösen eller liknande som det talats om här i tråden. Men jag kan ju möjligen ha fel. Nu gör även jag reklam för Oboy på http://3w.se
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-02, 20:43 #20
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Så här skriver TD i dagens nyhetsbrev.

TradeDoubler bryter ny mark.
Onsdagen den 23 februari var en milstolpe för online-marknadsföring. TradeDoubler och Kuponginlösen lanserade tillsammans en kampanj där man kan skriva ut en kupong från Internet och lösa in den direkt i butik. Detta är den första kampanj som spårar den faktiska offline-försäljningen gentemot online-marknadsföringen. Vi tror att detta är någonting många företag kommer att vara intresserade av och förhoppningvis kommer du som affiliate snart ha möjlighet att vara en del av detta.

Du kan se kampanjen i fråga här under, det är en kampanj för Oboy och man får en gratis Färdigblandad Oboy om man bara skriver ut kupongen. Kampanjen är igång nu så det är bara att skriva ut en kupong och hämta en Oboy i stort sett vilken butik som helst!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017