Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lite fria tankar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-28, 22:33 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Ser inte riktigt att domännamnet skulle vara den stora kostnaden i ett sådant fall. Borde väl vara mer uppenbart för politikerna att registrera www.politikernsnamn.se för 160/200kr isåfall? Då skulle de också undvika att marknadsföra alla andra politiker som finns under samma ("huvud"-)domännamn.

Handlar det om att erbjuda webbverktyg för att de ska kunna "generera"/publicera en egen websida enkelt och smidigt eller vad går hela projektet ut på? Isåfall känns det ändå som det faller lite på behov eftersom Dreamweaver och dyliga program finns.

För övrigt känns det väl som om de flesta kan få en egen sida under t.ex. moderat.se osv.. För att projektet ska kännas intressant (här) krävs ju en genomtänkt idé som fungerar kommersiellt. Så skulle vara väldigt intressant att höra vad tanken är lite mer specifikt?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 00:44 #12
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by marcuss@Apr 28 2004, 19:33
Ser inte riktigt att domännamnet skulle vara den stora kostnaden i ett sådant fall. Borde väl vara mer uppenbart för politikerna att registrera www.politikernsnamn.se för 160/200kr isåfall?
Humn, har inte du en subdomäntjänst i din signatur?

Skall man dra slutstatsen att det är dom utan pengar som är din målgrupp då?

Även om jag själv inte skulle hoppa på ett sådan projekt så är jag inte med på logiken, kostnaden är inte allt i många situationer, paketlösningar och enkelthet är värt mycket för många, det måste väl vara det som är din affärside på 3w.se?

Citat:
undvika att marknadsföra alla andra politiker som finns under samma ("huvud"-)domännamn.
Jag tror vi alla ibland överskattar gemene svensk's internetförmånga, folk använder knappt adressfältet till att skriva in adresser vad jag vet.

Citat:
... eftersom Dreamweaver och dyliga program finns.
Jag har en skiftnyckel men servar ändå inte min bil själv.

Många av de rikaste personern jag känner blev det för att de jobbade mot just folk utan tid och med mycket pengar att spendera.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 01:09 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av WN
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Ser inte riktigt att domännamnet skulle vara den stora kostnaden i ett sådant fall. Borde väl vara mer uppenbart för politikerna att registrera www.politikernsnamn.se för 160/200kr isåfall?
Humn, har inte du en subdomäntjänst i din signatur?

Skall man dra slutstatsen att det är dom utan pengar som är din målgrupp då?
ursäkta mig, men vet inte hur man kan dra slutsats alls kring min målgrupp utifrån mitt inlägg faktiskt. tror inte riktigt du insett vad min tjänst innebär men det känns alldeles för off topic så det behöver vi ju inte gå in på här. är du intresserad att höra så kan du ju skicka ett PM eller öppna en ny tråd.

Citat:
Även om jag själv inte skulle hoppa på ett sådan projekt så är jag inte med på logiken, kostnaden är inte allt i många situationer, paketlösningar och enkelthet är värt mycket för många.
ser inte någonstans där jag skrivit att "kostnaden är allt", eller vad du nu insinuerar. jag gör bara olika resonemang kring det projekt som beskrivs och säger där blandannat att jag inte tror att domännamnet är den stora kostnaden och om det möjligtvis handlar om någon slags webbutvecklingsverktyg. försöker se vad som är tänkt med projektet; vad det hela går ut på.

Citat:
undvika att marknadsföra alla andra politiker som finns under samma ("huvud"-)domännamn.
Citat:
Jag tror du överskattar gemene svensk's internetförmånga, folk använder knappt adressfältet till att skriva in adresser.
Tycker du talar emot dig själv nu lite. Om ingen använder sig av adressfältet, vad finns då för logik i att köpa politik.se? För övrigt talar all erfarenhet jag har från type-ins statistik emot detta.
Citat:
Köp politik.se av Haghjoo, www.namn.politik.se vore ju mer politiskt korrekt och sakligt
Citat:
... eftersom Dreamweaver och dyliga program finns.
Citat:
Jag har en skiftnyckel men servar ändå inte min bil.
Försökte bara göra en liknelse mellan ett eventuellt online-webbutvecklingsverktyg och de övriga verktyg som finns för att påvisa att det kanske mer handlar om att leverera helhetslösningar istället för att leverera möjligheten för politikerna själva att jobba med detta. Menar på intet sätt att det skulle vara ett projekt som det inte går att tjäna pengar på - går att tjäna pengar på det mesta, bara man gör det på ett genomtänkt sätt.


Citat:

Många av de rikaste personern jag känner blev det för att de jobbade mot just folk utan tid och med mycket pengar att spendera.
trots att de rika har mycket pengar så kan det ju vara bra om man har en bra idé. även om det inte alltid är nödvändigt för att tjäna pengar.

Hursomhelst är jag fortfarande intresserad av att höra vad som är tänkt med projektet.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 01:15 #14
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
ursäkta mig, men vet inte hur man kan dra slutsats alls kring min målgrupp utifrån mitt inlägg faktiskt.
Som alltid har jag och du totalt olika uppfattning om saker och ting, för att spara vår tid och för att inte förstöra fler trådar med mer offtopicsnack, tror jag jag och du skall sluta kommentera varandra framöver på WN.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 01:26 #15
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by WN@Apr 28 2004, 23:15
Som alltid har jag och du totalt olika uppfattning om saker och ting, för att spara vår tid och för att inte förstöra fler trådar med mer offtopicsnack, tror jag jag och du skall sluta kommentera varandra framöver på WN.

WN
Diskussionsforum handlar väl just om att visa olika synpunkter på saker och ting, men visst, försöker hålla mig inom topic så ofta jag kan.

Tycker iofs att vi varit relativt sakliga i det här fallet och som sagt, det enda jag vill är att veta vad det vinnande konceptet innebär som blandar in politiker. Har ovan försökt mig på att gissa olika lösningar.

Visst har vi olika uppfattningar många gånger men har absolut inte något emot dina idéer eftersom jag vet att du redan idag har ett vinnande koncept och uppskattar att resonera med dig i alla konstruktiva synvinklar. Både negativ och positiv kritik är nödvändigt i alla diskussioner för att ge perspektiv.

Nåja, kanske blev en aning off topic ändå.

_Politiker_
Har...
- ont om tid
- behov av marknadsföring
- behov av enkla lösningar (för att spara tid)
- mycket pengar(?)

Lösning?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 10:31 #16
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Citat:
_Politiker_ Har...
...ingen som helst koll på datorer. Jag har själv skapat en i mitt tycke lättanvänd (läs "CMS") hemsida för ett lokalt parti. Problemet är att få informationen från politikernas gamla Halda eller kollegieblock till hemsidan. Få av politikerna har dator, ännu färre använder sig av internet, och de få som är kvar har knappt nån information att lägga ut pga av ovanstående problem.
I min värld räcker det inte med att erbjuda en lättanvänd hemsida åt politikerna. Man måste nog erbjuda hemsida+webbredaktör i ett paket ("faxa oss dina texter så lägger vi ut den på din hemsida").
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 16:59 #17
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Borde det inte domänen valsida.se vara mer korrekt ? ;D
Nae, jag gillar din ide.
Hoppas du hittar någon du kan genomföra den med.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-29, 22:49 #18
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Handlar det om att erbjuda webbverktyg för att de ska kunna "generera"/publicera en egen websida enkelt och smidigt eller vad går hela projektet ut på? Isåfall känns det ändå som det faller lite på behov eftersom Dreamweaver och dyliga program finns.
Jag vet inte men när jag öppnar Dreamweaver så narrar det bara runt i skallen på mig vad ska det då inte göra för det stora flertalet politiker som knappt använder datorer.

Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
För övrigt känns det väl som om de flesta kan få en egen sida under t.ex. moderat.se osv.. För att projektet ska kännas intressant (här) krävs ju en genomtänkt idé som fungerar kommersiellt. Så skulle vara väldigt intressant att höra vad tanken är lite mer specifikt?
OK men nu är det såhär att om jag hade ett färdigt projektet VARFÖR skulle jag då vända mig hit då skulle jag naturligtvis sätta någon eller några av mina anställda på det och inte vara beredd att dela med mej av iden/intäkterna.
Sen hade jag hoppats att det skulle dyka upp mer av intressanta förslag och tänkvärda idéer och inte en massa småkonflikter som förvisso kan vara intressant tidsfördriv att läsa men det för inte ämnet framåt.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 00:39 #19
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av MickeH
Citat:
Originally posted by -marcuss@Apr 28 2004, 19:33

Handlar det om att erbjuda webbverktyg för att de ska kunna "generera"/publicera en egen websida enkelt och smidigt eller vad går hela projektet ut på? Isåfall känns det ändå som det faller lite på behov eftersom Dreamweaver och dyliga program finns.


Jag vet inte men när jag öppnar Dreamweaver så narrar det bara runt i skallen på mig vad ska det då inte göra för det stora flertalet politiker som knappt använder datorer.
okej, mycket möjligt. men jag menar bara att det antagligen är för krångligt öht. Word -> Save as, html är ju också ett alternativ men menar som sagt att det är för "jobbigt" för dem oavsett vad.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
För övrigt känns det väl som om de flesta kan få en egen sida under t.ex. moderat.se osv.. För att projektet ska kännas intressant (här) krävs ju en genomtänkt idé som fungerar kommersiellt. Så skulle vara väldigt intressant att höra vad tanken är lite mer specifikt?
OK men nu är det såhär att om jag hade ett färdigt projektet VARFÖR skulle jag då vända mig hit då skulle jag naturligtvis sätta någon eller några av mina anställda på det och inte vara beredd att dela med mej av iden/intäkterna.
Sen hade jag hoppats att det skulle dyka upp mer av intressanta förslag och tänkvärda idéer och inte en massa småkonflikter som förvisso kan vara intressant tidsfördriv att läsa men det för inte ämnet framåt
okej, jag förstår. tänkte bara om du hade tänkt igenom projektet för att se vad som var möjligt att tjäna pengar på.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 01:42 #20
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Jag måste säga att även om jag var lite kritisk i mitt förra inlägg så vill jag rätta till den saken genom att framföra tack till alla som har kommit med idéer på vilka tjänster man skulle kunna ha som tex. Christian om det här med att dom skulle kunna faxa in texter, har även fått nått PM som jag ska fundera på vidare men dom kanske intressantaste förslagen har kommet till mig direkt via andra vägar som en följd av denna tråd. Kom gärna med fler idéer och synpunkter för även om jag inte använder dom så kanske någon annan har nytta av dom och kan använda dom i sitt projekt.

Sen denhär frågan jag hade om att driva ett projekt tillsammans över nätet skulle det vara möjligt eller är det bara ett önsketänkande från mig. Jag kan ibland tycka det saknas något man går på jobbet träffar samma kunder, partners och driver samma typ av projekt som man alltid har drivit. Dessutom har jag för vanna att alltid driva projekt i egen regi, nu ska jag i och för sig inte klaga men man har inte precis lyckats skapa något nytt Microsoft. Det är kanske här jag med fler tänker fel. Kanske är det bättre att ta en liten bit ur en STOR kaka än en stor bit ur en LITEN kaka. Det är så lätt att man vill ha hela kakan själv.
Ska nog inte skriva mer nu så jag inte skämmer ut mig totalt…..

Föresten jag måste framföra ett STORT tack till ni som driver detta forum och till alla ni som gör det värt att besöka med era inlägg.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017