Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pokerklient sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-15, 15:30 #1
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Hej,

Som rubriken säger, pokerklient sökes, enklare version. Skall inte använda den för spel med riktiga pengar, vill dock ha det så att vi är 60st som skall ha detta system, vill att det automatiskt skall komma in 2000"kr" på varje konto den 1:e i varje månad. 4-5 olika spelrum med no limit, pot limit, fixed limit vore kanon, i annat fall endast no limit, texas hold'em då såklart.

Någon som har ett sådant här system? Helst skall det vara webbaserat.
Hör gärna av er till mig med ett kostnadsförslag.

Mvh
Jonas Daag
Blue-Eye Network
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-15, 16:37 #2
dP79 dP79 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 76
dP79 dP79 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 76
Alltså det är ganska så avancerat med poker klienter och dess uppbyggnad. Först och främst behöver du någon typ av server som har hand om alla konton, slumpgenerator, osv. Sen klienten på det.

Klienten kan vara webbaserad med tex java eller liknande. Borde inte orsaka alltförstora problem. Men det tar tid och kommer nog att kosta en del. När det gäller servern så kan det bli alltifrån okomplicerat till otroligt komplicerat. Slumgeneratorn, nöjer man sig med de vanliga som finns som corefunktioner i språken eller krävs det en extern från seriösa företag?

Rent spekulationsmässigt så blir det nog alldeles för dyrt att ta fram ett skräddarssytt pokersystem till dig, skulle säkert kosta från 75'000:- + moms.

Dock tycker man det borde finnas färdiga system för privatpersoner. Om inte så är det ju en given affärside, att utveckla ett pokersystem som ser ut och fungerar som de riktiga men serven körs på någons dator eller hos företaget som utvecklat produkten/tjänsten.

Såg att expekt börjat med detta, man kan starta privata rum för enbart sina kompisar. Dock tar de som vanligt avgifter för insättning av pengar och tar lite av varje pott.
dP79 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-15, 18:02 #3
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Ja, finns det någon som kan tänka sig att bygga detta så har jag en hel del idéer om hur vi tillsammans sedan kan gå ut och sälja systemet vidare.. Systemet behöver inte vara extremt bra då inga insattser i form av pengar kommer göras utan endast lite som träning, men självklart vore det bra om det var uppbyggt som t.e.x. expekt´s klient, så det slumpar ut kort, osv..

Hör som sagt mer än gärna av er!

Mvh
Jonas Daag
Blue-Eye Network
jonas.daag (at) blue - eye. net
[email protected] (endast MSN)
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-15, 20:00 #4
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
Eftersom du har planer på att sälja den (med eller utan utvecklaren) måste den ju vara säkert kodad etc. lägger man ner tiden som krävs för att utveckla en "expekt-klient" kommer man lägga ner så mycket tid att man knappast vill gå samman med någon annan när man gjort allt jobb.

Jag tolkar det som att du inte vill betala för jobbet eller?
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-15, 20:36 #5
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Självklart kommer jag betala, det jag menade är att det sedan går att sälja vidare, en ev. deal där jag även har möjlighet att sälja det till mitt kontaktnät mot en viss procent...

Hur som helst är jag fortfarande på jakt efter ett system och kommer självklart betala, dock inget överpris. En ev. deal om ytterligare försäljning kan tas efter hand.
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 09:10 #6
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Ett system som Expekt lär kosta över 1 miljon i utvecklningskostnader.
Klorinsky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 09:44 #7
JonasOs avatar
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 203
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem
JonasOs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 203
Kika lite på certus.dk.

De levererar skillgames men har även poker och alla deras spel är javabaserade. Ägaren (Morten) är trevlig och skall det användas "privat" kommer ni nog undan ganska billigt...

Finns även andra lösningar som jag kan undersöka om intresse finns.


Hare!
JonasO är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 13:18 #8
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by JonasO@Mar 16 2005, 10:44
Kika lite på certus.dk.

De levererar skillgames men har även poker och alla deras spel är javabaserade. Ägaren (Morten) är trevlig och skall det användas "privat" kommer ni nog undan ganska billigt...

Finns även andra lösningar som jag kan undersöka om intresse finns.


Hare!
Någon som vet hur det här fungerar rent juridiskt, talade med lotteriinspektionen och förutsättningarna för liknande grejer är att vi exempelvis inte får tjäna pengar på reklam och dylikt... Någon som är lite mer juridiskt insatt? Det handlar INTE om några som helst insattser.

-Jonas
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 13:22 #9
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Lotteriinspektions syn och lagens syn på det hela behöver inte överenstämma. Speciellt inte med tanke på att vi är med i EU.

Att ni inte får tjäna pengar på reklam låter konstigt. Ni erbjuder ett låtsasspel och finansierar det med hjälp av reklampengar. I så fall så borde ju alla sidor som erbjuder låtsasspel vara olagliga eller?
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-16, 13:33 #10
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by jimmie@Mar 16 2005, 14:22
Lotteriinspektions syn och lagens syn på det hela behöver inte överenstämma. Speciellt inte med tanke på att vi är med i EU.

Att ni inte får tjäna pengar på reklam låter konstigt. Ni erbjuder ett låtsasspel och finansierar det med hjälp av reklampengar. I så fall så borde ju alla sidor som erbjuder låtsasspel vara olagliga eller?
jo men han snackade något om kortspel just...

Edit: För att förtydliga lite vad han sa så får man inte tjänar pengar på kortspel... Men man går ju inte in med riktiga pengar, utan spelar om låtsatspengar...
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017