FAQ |
Kalender |
2011-05-27, 17:15 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Kort: Jag beställde deras webbhotell förra året för 1 kr för 1 år, schysst deal. De skickade en faktura för nästa års webbhotell. Jag betalade inte fakturan och avbröt webbhotellet 1 månad senare "med omedelbar verkan" som det står på deras hemsida. Idag råkade jag aktivera det igen när jag loggade in på mitt konto, detta verkar ändå inte spela någon roll hur som helst, fakturan låg ändå där och de vill att jag ska betala för hela året. Om de tog betalt för 1 månad hade jag tyckt det varit OK, men att betala för ett helt år gör att man blir besviken på företaget. Har de rätt att fakturera mig på hela beloppet? Kan jag reklamera eller liknande? Som alltid, tack för er tid. |
||
Svara med citat |
2011-05-27, 18:55 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag antar att i deras avtalsvillkor så förlängs automatiskt avtal med ett år i taget.
Avtalsvillkoren har du "godkänt". Det finns väl knappast någon underskrift från dig? Samtidigt så har du betalat några fakturor vilket på ett sätt innebär ett godkännande av villkoren.. Svår sits. De har säkert rätten på sin sida även om man tycker de borde kreditera den. |
||
Svara med citat |
2011-05-27, 19:28 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Min rekommendation vore väl att ni kom överens om nåt mellanting, att du betalar för 3 månader exempelvis (eller vad de nu har för kortaste avtalstid). Rent tekniskt har de ju rätten på sin sida om det står så i avtalsvillkoren (orkade inte läsa dem).
|
|||
Svara med citat |
2011-05-27, 20:22 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför sa du inte bara upp det i tid för?
|
||
Svara med citat |
2011-05-28, 00:58 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-05-28, 01:11 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2011-05-28, 10:54 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tycker att man kan vara lite schysst om det är missat med nån dag hit eller dit, men börjar det handla om 2 veckor eller mer så får nog konsumenten skylla sig själv. |
||
Svara med citat |
2011-05-29, 15:13 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår. Jag mailade loopia och föreslog att jag betalar 1 månad, det gick de inte med på. Frågade då istället om 3 månader var okej, får se vad de svarar.
|
||
Svara med citat |
2011-05-29, 17:33 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Loopia har ju satt det i system, att köra sina 1:- kampanjer eller liknande för att få många som provat som sedan missar säga upp inom deras dåliga avtal.
Hade varit mycket seriösare om dom lyckas få kunder på seriöst sätt som vill vara kunder. I detta fallet har ju dom inte haft någon kostnad för dig som kan motivera att dom tvingar kvar dig för att betala ett helt år. Visst dom har ju lagen om sin sida, men ändå oseriöst. |
||
Svara med citat |
2011-05-30, 11:06 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som de flesta företag i Sverige har vi då och då kampanjer för nya och befintliga kunder men jag vet inte om det gör oss mer oseriösa än andra. Det framgår dock alltid under kampanjerna att priset gäller första kvartalet eller året och att det sedan är ordinarie pris.
Att beställa hos oss är givetvis valfritt men när man väl gör det så behöver man som kund godkänna våra villkor där följande framgår: ”3.4 Abonnemanget upphör genom uppsägning. En uppsägning skall vara Loopia tillhanda senast samma dag som innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd.” När sedan 30 dagar kvarstår till nästa period påbörjas skickar vi ut en förnyelsefaktura till kunden med följande text: ”Om du inte vill förnya detta webbhotellsabonnemang kan du med fördel använda uppsägningsformuläret som du finner på http://www.loopia.se/blanketter/. En uppsägning ska vara oss tillhanda senast samma dag som innevarande period löper ut annars förlängs abonnemanget med en ny period. Saknar ni kundnumret går det att få tag i detta genom att gå in på http://www.loopia.se/loggain/.” Jag tycker vi är mycket tydliga med hur och när både i avtal och på fakturan. Hur många företag informerar sina kunder om hur man säger upp avtalet på fakturan? /Jimmie Eriksson |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|