Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Designidé till webshop säljes!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-28, 23:08 #1
mikaelkrohne mikaelkrohne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 107
mikaelkrohne mikaelkrohne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 107
Hej!

Har nu lagt ner ett projekt och tänkte se om man kanske kunde få en design såld. Idén med projektet var att importera Mckläder från Kina och Pakistan. Köpte in ett par partier och började designa på hemsidan. Efter någon månad insåg jag att mitt startkapital inte skulle räcka då det fanns så mycket olika storlekar, färger och modeller.

Huvudprodukten var skinnställ och skinnjackor då marginalerna är enorma. Kom som sagt aldrig igång på riktigt med detta projekt och därför hade jag nu tänkt att se om man kan få betalt för en sån här design. Kanske finns det någon flitig entreprenör som är intresserad av att uppta detta projekt?

Här är i alla fall designen, kanske inte 100% perfekt men en bra grund för den som vill bygga vidare.

http://web.telia.com/~u87732132/motodress/index.html


Har lagt ner ganska många timmar på denna design men då jag inte har någon tidigare erfarenhet av denna sortens försäljningar tycker jag att vi börjar bjuda från 100 kr.
mikaelkrohne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-29, 14:41 #2
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
är intresserad men snyggt som fan tycker jag att det är
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-29, 19:57 #3
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by mikaelkrohne@Aug 28 2007, 22:08
Hej
Har nu lagt ner ett projekt och tänkte se om man kanske kunde få en design såld. Idén med projektet var att importera Mckläder från Kina och Pakistan. Köpte in ett par partier och började designa på hemsidan. Efter någon månad insåg jag att mitt startkapital inte skulle räcka då det fanns så mycket olika storlekar, färger och modeller.
Huvudprodukten var skinnställ och skinnjackor då marginalerna är enorma. Kom som sagt aldrig igång på riktigt med detta projekt och därför hade jag nu tänkt att se om man kan få betalt för en sån här design. Kanske finns det någon flitig entreprenör som är intresserad av att uppta detta projekt?
Här är i alla fall designen, kanske inte 100% perfekt men en bra grund för den som vill bygga vidare.
http://web.telia.com/~u87732132/motodress/index.html

Har lagt ner ganska många timmar på denna design men då jag inte har någon tidigare erfarenhet av denna sortens försäljningar tycker jag att vi börjar bjuda från 100 kr.


Synd att du lägger ner det... Kunde du inte göra en marknadsundersökning och ta hem de mest frekventa?
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-29, 23:35 #4
mikaelkrohne mikaelkrohne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 107
mikaelkrohne mikaelkrohne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 107
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Citat:
Originally posted by -mikaelkrohne@Aug 28 2007, 22:08
Hej
Har nu lagt ner ett projekt och tänkte se om man kanske kunde få en design såld. Idén med projektet var att importera Mckläder från Kina och Pakistan. Köpte in ett par partier och började designa på hemsidan. Efter någon månad insåg jag att mitt startkapital inte skulle räcka då det fanns så mycket olika storlekar, färger och modeller.
Huvudprodukten var skinnställ och skinnjackor då marginalerna är enorma. Kom som sagt aldrig igång på riktigt med detta projekt och därför hade jag nu tänkt att se om man kan få betalt för en sån här design. Kanske finns det någon flitig entreprenör som är intresserad av att uppta detta projekt?
Här är i alla fall designen, kanske inte 100% perfekt men en bra grund för den som vill bygga vidare.
http://web.telia.com/~u87732132/motodress/index.html

Har lagt ner ganska många timmar på denna design men då jag inte har någon tidigare erfarenhet av denna sortens försäljningar tycker jag att vi börjar bjuda från 100 kr.





Synd att du lägger ner det... Kunde du inte göra en marknadsundersökning och ta hem de mest frekventa?
Inget jag direkt tänkt på så mycket. Det var inte bara inköpsmängderna som gjorde att det inte fungerade. Efter ett tag började jag även kolla lite på marknadsföring samt hur mycket sidan skulle kosta att programmera vilket budgeten inte skulle räcka till även om jag bara köpt in ett par modeller.

"Problemet" med mig är att så fort jag kommer på en affärsidé börjar jag skissa och tänka väldigt intensivt. Detta är inget negativt om man bortser från den tid man lagt ner för i princip ingenting.

Har även ett parti Mckläder hemma som jag beställt av en trevlig leverantör i Pakistan. Har funderat litegrann på om man kanske ska försöka sälja kläderna, designen och kontakten med leverantören som ett påbörjat projekt. En fördel med detta hade ju varit att man slipper första beställningen för att se hur plaggen ser ut då man enkelt kan besöka mig och undersöka kvalitén. Kan tänka mig att man kan tjäna stora pengar på detta då marginalerna som sagt är väldigt bra även om man säljer dom billigaste kläderna i hela Sverige. Det gäller som sagt att man har den riktiga glöden samt startkapitalet som behövs. Men först får vi se hur det går med försäljningen av designen.

Såg även att Melin nämnde något om standarden på det som säljs här på WN. Ni får gärna säga till om standarden är för låg då jag vet sen tidigare att man väldigt lätt kan bli blind för sina egna "verk". Hoppas ni förstår vad jag menar


Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
är intresserad men snyggt som fan tycker jag att det är
Tackar så mycket!
(Inte intresserad antar jag att du menar )
mikaelkrohne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017