Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


inArchive.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-30, 19:17 #101
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Tack för att du själv visar på att du har fel.
På vilket sätt har jag fel? När jag går in på den länkade sidan står det:

This site is forbidden or removed
(due to unallowed content or request to remove from archive).

Return to inarchive.com


Samma meddelande får jag på alla länkar jag testat i detta sökresultat.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:22 #102
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Fortfarande helt utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Vad är det du egentligen vill Bosse?
Tja, kanske det som jag sagt genom hela tråden?
Dvs att diskutera sakfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Hur vill du att folk på forumet här ska reagera?
Precis hur de vill, bara det handlar om InArchive, dvs trådens ämne.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Ta fram högafflarna och storma inarchives serverhallar? Köpa lite tjänster från nån som sitter på botnät o nuka siten?
Om någon känner för detta, så tja, varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Nä, vill du få igång en diskussion så borde du nog gå en kurs i vett och etikett på internetforum.
Vad får dig att tro att en kurs i "vett och etikett på internetforum" inbegriper att man inte ska bry sig om infantila kommentarer och personangrepp?

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Du attackerar ju alla som en ilsken grävling när de ifrågasätter dig.
Nej, det gör jag inte. Vilket alla som läser denna tråd har möjlighet att konstatera.
Du tycks sälla dig till kategorin som inte förstår att tråden handlar om InArchive, och det är du fri att göra. Men tror inte att du kommer att gå oemotsagd bara för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Klart som fan att folk ifrågsätter dig när du bombar upp väggar av text och presenterar det som dagens sanning och dessutom titulerar dig som expert inom SEO.
Om du tycker att barnsligt beteende är befogat för att jag har åsikter och för att jag är expert på SEO, så får du väl tycka det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Försök med lite ödmjukare approach
Right back at you.

Intressant att du tycker det är ok med oväsentliga kommentarer och personangrepp, men att den som blir påhoppad inte ska ha rätt att försvara sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
och sluta citera varenda mening och svara på dem bara för att få in ett mothugg.
Ett tips, sluta läsa denna tråd - som du påstår dig finna underhållande - om du inte vill läsa mina citat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
Det hamnar ur kontext och de långa inläggen blir fullständigt oläsliga.
Ja, och det är mitt fel för att jag försvarar mig mot oväsentligheter som inte hör till denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
I övrigt vill jag ändå tacka för en väldigt underhållande tråd.
You're welcome.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:34 #103
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag ödslade tid på att klippa/klistra texten i alla dina inlägg till ett word-dokument. 9337 ord har du bidragit med i totalt 46 inlägg, 202 ord per inlägg. Kanske inte milslånga, men du tog det lite väl ordagrant.
Faller detta arbete av dig in under din tidigare synpunkt?;
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag skulle lagt tiden på arbetsuppgifter som genererade intäkter istället, men du gör ju ett annat val.
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Lyckas du inte värva personer till din kamp på 18 A4-sidor så är det nog bara att lägga ner.
Du är fri att tycka detta. Men man kanske inte ska räkna med att alla tycker som en själv i allt?
Själv ser jag preventivt arbete som ganska viktigt i detta sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Acceptera att inArchive, precis som många andra sajter, kopierar innehåll utan tillåtelse.
Nej, jag accepterar inte detta, och jag kommer inte heller göra det varken för InArchive eller dess eventuella efterföljare.

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag håller med dig där, det är inte tillåtet. Håller dock inte med dig om att de skulle vara ett stort hot.
I motsats till dig så ser jag 170.000 besökare/månad (enl. InArchives egen statistik) som egentligen skulle gått till originalsajten som ett ganska stort hot redan idag. Tänk då vad konsekvenserna skulle kunna bli om jag inte motverkat dem och de tillåtits att fortsätta... eller om de hade haft någon som varit kunnig på SEO!

Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Hur mycket intäkter genererar det för dig att tjata om mig i denna tråd?

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag tjänade ingenting på att göra detta.
Exakt, pengar är inte allt.
Man kan också vilja hjälpa sina medmänniskor utan krav på varken motprestation eller kompensation, och det är vad jag gör.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:37 #104
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
På vilket sätt har jag fel? När jag går in på den länkade sidan står det:

This site is forbidden or removed
(due to unallowed content or request to remove from archive).

Return to inarchive.com
Ja, det var ju exakt det som jag skrev. Du bevisade själv att din till ämnet ej hörande anklagelse mot mig ("manisk jakt på upprättelse") var felaktig.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:47 #105
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Ok, vilken kund är det?


Glad att du instämmer i detta, och att det så här långt inte är en enda i denna tråd (eller någon annanstans, mig veterligen) som gett Nikke Lindqvist medhåll i hans synpunkter.


Men varför det?
Till vilken nytta för exakt vad i denna tråd?


Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum).

Vad är det för kompetens du vill bedöma specifikt?
Om SEO? Har du noterat att tråden handlar om InArchive.com (v.v. se första inlägget av Nikke Lindqvist)?
Om InArchive? Du är fri att göra vilken bedömning du vill, precis som alla andra, utifrån de fakta jag presenterat, liksom mina tillhörande synpunkter på dessa fakta.


Det tror jag inte. För det första kommer det väl nya användare någon gång om året, eller? För det andra spelar det väl ingen roll om de skrivit ett antal inlägg? Alla måste väl ha skrivit sitt första inlägg någon gång, eller hur?

Frågorna om mig är inte relevanta för någonting, men speciellt inte för vad denna tråd handlar om.


Varumärke? Som vad? "Trådförstörare"?
Jag känner ingen här i tråden och bryr mig inte det minsta om vem var och en är. Det enda jag bryr mig om är trådens ämne. Jag är inte här för att bygga upp något "varumärke". Den som vill göra detta är naturligtvis fri att göra så, och tycker du inte det då är rimligt att de som inte vill detta inte heller ska behöva göra detta?


Det är min åsikt att fakta talar för sig själv. Är du eller någon annan inte nöjd med alla fakta som jag givit om InArchive, så ta då gärna upp detta på ett konkret sätt, i stället för oväsentligheter!


Något mer faktaspäckat än den information du har fått genom mig om InArchive tror jag är svårt att hitta (och kanske speciellt inte i detta forum). Men om du saknar fakta om InArchive så diskutera då dessa fakta som du tycker saknas istället för mig.


Vilka källor? Alla käller uppges mer detaljerat än vad jag anser någon kan begära. InArchive, Google, etc. Vad är det för källor du pratar om?


Vad jag skrivit är inte någon forskningsrapport. Men bortsett från detta så kan var och en enkelt kontrollera precis vad de vill.

Om det skulle vara något du vill veta om mig, varför har du inte bemött mitt ursprungliga mejl och ställt de frågor du vill veta där?

Om det är något om InArchive (och "källorna", vilka det nu kan tänkas vara som du syftar på) du vill veta, varför har du inte ställt någon fråga om om detta., varken här eller som respons på mitt ursprungliga mejl?
Har ingen möjlighet att delge vilken kund det är, tyvärr.

Varför det - för mig - vore intressant att veta din bakgrund är för att du har en teori om att inArchives kopierande skadar de sidorna de har tagit innehållet ifrån, utan att visa ett konkret exempel. Då måste jag grunda ditt påstående på något annat (än ett exempel) och eftersom jag inte vet vem du är så skulle din bakgrund inom SEO väga upp bristen på konkreta exempel.

Nej, de har inte presenterat sig. Som jag skrev så är det för att dessa personer har under en längre tid varit välkända och bland de ledande inom SEO i Sverige. Med detta så har de under en längre tid visat deras kunskap inom området. Varför inte jag presenterar mig i den här tråden är eftersom jag inte påstår något, utan jag försöker förstå. Jag är endast en lyssnare.

Källorna jag pratar om, eller snarare ger som exempel att du kan presentera är konkreta exempel där du sett att innan inArchive kopierade sajt X så låg den på placering Y på termen F. Efter inArchive kopierade sajt X så tappade den placering på termen F och hamnade istället på placering Y.

Varför jag inte har bemött dig i ditt ursprungliga mejl är för att jag inte har fått något ursprungligt mejl av dig. Men om du är villig att berätta mer om din bakgrund som SEO expert så är jag absolut villig att ta det över mejl eller PM om du känner dig bekvämare med det. Du kan antingen skriva ett PM med mer info direkt eller PM'a din mejladress så kan jag skriva till dig där.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:56 #106
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Tja, kanske det som jag sagt genom hela tråden?
Dvs att diskutera sakfrågan.


Precis hur de vill, bara det handlar om InArchive, dvs trådens ämne.


Om någon känner för detta, så tja, varför inte?


Vad får dig att tro att en kurs i "vett och etikett på internetforum" inbegriper att man inte ska bry sig om infantila kommentarer och personangrepp?


Nej, det gör jag inte. Vilket alla som läser denna tråd har möjlighet att konstatera.
Du tycks sälla dig till kategorin som inte förstår att tråden handlar om InArchive, och det är du fri att göra. Men tror inte att du kommer att gå oemotsagd bara för detta.


Om du tycker att barnsligt beteende är befogat för att jag har åsikter och för att jag är expert på SEO, så får du väl tycka det.


Right back at you.

Intressant att du tycker det är ok med oväsentliga kommentarer och personangrepp, men att den som blir påhoppad inte ska ha rätt att försvara sig.


Ett tips, sluta läsa denna tråd - som du påstår dig finna underhållande - om du inte vill läsa mina citat.


Ja, och det är mitt fel för att jag försvarar mig mot oväsentligheter som inte hör till denna tråd.


You're welcome.
TL;DR

Och där slutar jag mata trollet...
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:56 #107
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Det stämmer, sajten är en katastrof från början till slut. Kan informera om att det inte var långa laddningstider innan min information om InArchive, så vad som hänt där vet vi inte.

Vad gäller antalet klick så vill jag upplysa om;
1) Det är endast ett klick i sökmotorn för att komma till det kopierade materialet.
2) InArchive-gänget har prioriterat att lura sökmotorerna. Användarvänligheten kan vi nog förutsätta har ganska låg prioritet för dessa personer.
Jag är medveten om att det endast är ett klick från sökresultaten som listar en kopia på inArchive. Min poäng var att visa på en detalj som gör att jag inte ser inArchive som ett så stort hot. Ju fler klick från startsidan det kopierade innehållet ligger, desto svårare får det att ranka bra.


Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Personligen ser jag att en sajt som redan i inledningsskedet lyckats lura till sig 170.000 besökare/månad är så långt från harmlös som den kan vara.
Vad tror du skulle hänt om de fått fortsätta i godan ro, utan min information?
Nu vet jag ju inte om domänen legat och vilat fram till för några månader sedan, men går vi på registreringsdatum (06-feb-2008) så verkar de inte vara i inledningsskedet. Statistiken på deras Extreme Tracking startade i december 2010. Inte heller det talar för något inledningsskede.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:57 #108
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007
Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum)

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Fast personer som Nikke Lindqvist har ett gott renommé inom branschen och personer som Fredrik-s som har varit aktiv inom forumet en längre tid har på ett eller annat sätt bevisat sin kunskap, vilket inte kan sägas om dig.
Vad har det med saken att göra? De övriga 99,9 procenten då?
1. Då får du väl vänta tills jag varit aktiv så länge som Fredrik-s.
2. Nikke Lindqvists renommé har väl inte heller med saken att göra, däremot har det med saken att göra att om Nikke Lindqvist svarat på mina frågor skulle det kanske förtydligas hur fel han har i sina åsikter om InArchive?

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Det du bevis i denna tråd är att du gärna använder härskartekniker
Jag ska erkänna att jag är väl insatt i härskarteknikerna, men det finns inte den minsta anledning till att utnyttja dessa i denna tråd, så därför gör jag heller inte detta.

Här räcker det med att bemöta oväsntligheter på sakligast möjligt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
och undviker frågor som inte passar dig precis som ett barn.
Återigen gör du som andra i denna tråd;
Du anklagar mig för att undvika att svara på frågor trots att jag besvarar alla frågor som har med ämnet att göra och bemöter allt.
Däremot har du ingen synpunkt på att 100% av övriga som skrivit i denna tråd undvikit mellan samtliga frågor och nästan samtliga frågor. Bland dessa presoner inte minst Nikke Lindqvist!


Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Det blir väldigt svårt att ta dig seriöst...
Men varken du eller någon annan behöver ta mig seriöst, som jag så många gånger tidigare förklarat. Jag riktar mig bara till dem som är intresserad av vad tråden handlar om och som förstår sitt eget bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
när du så maniskt trycker ner oliktänkande
Problemet är väl att det i princip inte finns någon "oliktänkande"... hur trycker man ner någon som inte finns?

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
och beskriver inArchive som något likt världens undergång.
Dylika överdrifter ter sig bara barnsligt. Så gör man när man saknar sakliga argument.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Jag som många andra här vet att denna sida aldrig kommer bli något problem för någon, och ser på google från ett perspektiv som inte är från hotspots glansdagar.
You lost me. Men hur vet du att InArchive aldrig skulle kunna ställa till med problem för någon? Vad baserar du din åsikt på? Vet du vad InArchive tänkt göra med det material de stulit och hade planerat att norpa från intet ont anande sajtägare?

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-30 klockan 19:59
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 19:58 #109
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Ja, det var ju exakt det som jag skrev. Du bevisade själv att din till ämnet ej hörande anklagelse mot mig ("manisk jakt på upprättelse") var felaktig.
Ok, då är jag bara glad att jag kunde ställa allting till rätta.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-30, 20:32 #110
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Helt ovidkommande, men taggen "humor" börjar mer och mer bli relevant för denna tråden.

Högst personligen är jag hundra gånger mer intresserad av Googles nutida och framtida ändringar av sin algoritmer än denna skitsida, men det är jag det.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017