Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Viktigaste sökorden listas jag inte i google på!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-14, 11:38 #1
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Tja,
Är ny på forumet och har en fråga angående sökmotoroptimering. startade min sida för ca 3 månader sedan, http://www.fotobojan.se. Här ger jag medlemmarmöjlighet att skapa sina egna fotoalbum på internet.
Har navänt mig av adwordsannonsering som jag för övrigt tycker funkar rätt ok, men vad gäller mina organiska länkar i google så finns jag inte med på varken "fotoalbum" eller "fotoalbum på internet" även om sidan varit indexerad i snart 3 månader. På altavista och msn ligger sidan på top 4 på sökordet "fotoalbum på internet" men det känns som det är google som gäller nu

Är det någon som vet vad jag kan göra åt det? Är det värt att anlita ett seo företag eller ska man vänta längre för att se om jag kommer med?

mvh Tim
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 16:06 #2
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Du har en bra PageRank på din hemsida, men du skulle kunna göra undersidor liksom dem som heter kontakt, faq osv och döpa dem till de sökord som du gärna vill komma upp på (fotoalbum, fotoalbum på internet). På undersidan för fotoalbum kan du skriva om fotoalbum, varför det är bra och varför de skall välja dig osv. Du kan sedan arbeta separat med metataggar och titel för den specifika undersidan utifrån just det ord du vill komma upp på. Google kan ju mkt väl indexera undersidor. Dessutom bör du gärna se över metataggarna på din startsida, det ger bättre resultat om du skriver i hela fraser. Om Google skall kombinera två sökord exempelvis "gratis" och "fotoalbum" så är chansen mindre att du kommer upp än om du skriver in "gratis fotoalbum" som en hel fras. Detsamma gäller din titel på startsidan.

Anledningen till att du kommer upp på fotoalbum på internet beror antagligen på din titel på startsidan.

#REDIGERAD Egenreklam#
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 18:02 #3
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
ok, tack för hjälpen!
Om jag känner att jag behöver hjälp nångång så ska jag ha er i åtanke!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 19:26 #4
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Citat:
Originally posted by Kajsa@Aug 14 2006, 16:06
Du har en bra PageRank på din hemsida, men du skulle kunna göra undersidor liksom dem som heter kontakt, faq osv och döpa dem till de sökord som du gärna vill komma upp på (fotoalbum, fotoalbum på internet). På undersidan för fotoalbum kan du skriva om fotoalbum, varför det är bra och varför de skall välja dig osv. Du kan sedan arbeta separat med metataggar och titel för den specifika undersidan utifrån just det ord du vill komma upp på. Google kan ju mkt väl indexera undersidor. Dessutom bör du gärna se över metataggarna på din startsida, det ger bättre resultat om du skriver i hela fraser. Om Google skall kombinera två sökord exempelvis "gratis" och "fotoalbum" så är chansen mindre att du kommer upp än om du skriver in "gratis fotoalbum" som en hel fras. Detsamma gäller din titel på startsidan.

Anledningen till att du kommer upp på fotoalbum på internet beror antagligen på din titel på startsidan.

Oj, du glömde visst värdet av inlänkar i allt metatagg-snack.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 23:08 #5
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Det är svårt att få en hög placering på så ett så generellt sökord som fotoalbum på google efter endast tre månader.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 01:04 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Din frågeställning omfattar i stort sett allt som någonsin skrivits i den här kategorin av forumet. Vill du ha ett bra och utförligt svar så är det alltså bara att börja läsa inlägg.

Ett tips är att du börjar med inlägg som innehåller ordet "sandbox" eller "sandlådan". Det är Googles mest kända filter när det kommer till att nedvärdera nya sidor.

Om det är värt att anlita ett seo-bolag beror på vad du kan förvänta dig för intäkter av en bra placering. Finns det mycket pengar att tjäna på en bra placering, så kan det vara värt att lägga ut optimeringen av sidan på ett proffs. Men var försiktig. Det finns många oseriösa företagare inom seo-branschen, tyvärr.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 09:14 #7
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Det är också riktigt det som jon A säger att självklart så är länkar in till din sida viktiga. Detta hjälper framför allt till med din PageRank.. men du har redan en bra PageRank idag. Communitys och liknande sajter har gärna det för att de automatiskt får många länkar av sina medlemmar samt att sajten lätt blir väldigt stor och hålls uppdaterad varje dag. Många företag kan få hjälp att höja sin PageRank genom ett litet forum eller liknande.

Du kan ju undersöka externa länkar, men det är väldigt väldigt viktigt att de är relevanta! Det kan vara farligt att bara byta fram och tillbaka med andra sidor som inte har ett relevant förhållande till din sida.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 11:49 #8
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Kajsa är ute på djupt vatten igen... Länkar hjälper inte framför allt till med en sidas PageRank.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 11:59 #9
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
xpat... precis fått höra att du är ifrån Altus... kan det vara anledningen till att du jagar mig så intensivt i alla trådar och har gjort det till ditt personliga mål att vara oenig i allting jag säger?

Det du påstår är att ingående länkar har absolut ingenting med en sidas PageRank att göra? Det vet jag inte om någon skulle hålla med om. Självklart finns det många kriterier för en hemsidans PageRank precis som jag också sa ovan, men ingående länkar är självklart en utav dem. Och ingående länkar kan hjälpa till med andra saker också, men det har jag heller aldrig sagt att det inte kan göra. Du letar verkligen detaljer i varje bokstav folk skriver här inne och gör det till ditt mål i livet att bara säga emot till varje pris, eller vad?
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 12:09 #10
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Jag har jobbat på Altus, men jag sa upp mej, Altus är väl inte det första bolag man vill förknippas med precis.

Jag jagar dej inte, men om du fortsätter med felaktiga påståenden så får du räkna med kritik!

Har jag(!?) sagt att inlänkar inte har någonting med PageRank att göra?

Med tanke på hur du uttryckte dej angående cloaking så lär i princip alla här på WN läsa dina inlägg både baklänges och framlänges och i en spegel!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017