Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


smssidan.se, ny aktör inom gratis sms

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-14, 16:47 #11
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Hehe, det är ju rätt uppenbart att någon "crille" eller "olle" inte existerar. Dessutom stod det inte hur man säger upp prenumerationen. Inte heller har jag påstått att jag har ensamrätt på något material, bara konstaterade vad du hade gjort (kopierat all text osv).

Sen är det ju roligare att snacka här än över PM, då du aldrig svarar på PM/epost.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 16:51 #12
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by Jon A@Jul 14 2005, 15:47
Hehe, det är ju rätt uppenbart att någon "crille" eller "olle" inte existerar. Dessutom stod det inte hur man säger upp prenumerationen. Inte heller har jag påstått att jag har ensamrätt på något material, bara konstaterade vad du hade gjort (kopierat all text osv).

Sen är det ju roligare att snacka här än över PM, då du aldrig svarar på PM/epost.
Du får gärna antyda att vi skulle ha hittat på namn och skickat ut till slumpmässiga e-postadresser. Vilket i alla fall inte är sant.

Om vi kopierat någon text rakt av så säg gärna till så ska vi se till att den blir ändrad.
Som sagt, befogad kritik tar jag gärna åt mig, men när du eller någon annan tar saker ur luften eller ger falska anklagningar så resulterar det bara i ett leende på läpparna för min del.

PM och E-post besvaras sålänge det skickas rätt([email protected]) eller Joel, rätt å slätt, här på WN.

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 16:55 #13
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
LOL

du får en jättestor OWNED du också.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 17:26 #14
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Joel, i mitt fall rörde det sig bara om en bakgrundsbild. Fast det är ju ändå så pinsamt uppenbart varifrån den kommer när jag vet att killen som har gjort min design gjort skiten själv och du i form av en annan medlem här på wn sen ett par dagar använder den på din sida (knappar.nu tror jag det var).

En bakgrundsbild kan jag köpa faktiskt, man är lat och orkar inte fixa eget. Sure thing. Att rippa en hel siteide och sen klippa-klistra-texterna är väl mindre köpbart. Sen vad Jon A säger får stå för honom. Jag påpekade bara att det inte var första gången. Det tycker jag att medlemmarna på WN har rätt att veta.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-14, 18:12 #15
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 14 2005, 16:26
Joel, i mitt fall rörde det sig bara om en bakgrundsbild. Fast det är ju ändå så pinsamt uppenbart varifrån den kommer när jag vet att killen som har gjort min design gjort skiten själv och du i form av en annan medlem här på wn sen ett par dagar använder den på din sida (knappar.nu tror jag det var).

En bakgrundsbild kan jag köpa faktiskt, man är lat och orkar inte fixa eget. Sure thing. Att rippa en hel siteide och sen klippa-klistra-texterna är väl mindre köpbart. Sen vad Jon A säger får stå för honom. Jag påpekade bara att det inte var första gången. Det tycker jag att medlemmarna på WN har rätt att veta.
Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt grazzy, jag precis som många andra tar nog inspiration och ibland är det svårt att sätta gränsen för vad som är just inspiration och stöld. Kommer jag på mig själv att gå över gränsen eller om någon säger till mig (i detta fall du) så ändrar jag givetvis på det som är fel. Än en gång, så ber jag om ursäkt för det.

Jag tycker inte att vi har rippat hela smslandet eller ens delar av det, att sedan många texter (såsom avtal eller faq-frågor) blir lika eller i något fall identiska går säkert att undvika men eftersom det är snarlika funktioner så blir det nog i många fall för lika. Eftersom sajten är väldigt ny kommer vi säkerligen ha bearbetat alla texter och bilder inom närmsta tiden för att det inte skall direkt förknippas med någon konkurrerande sida.

Angående Jon A så finner jag inte honom såpass seriös, med de inlägg som han skriver, för att jag ska ta en seriös diskussion. Även om jag gärna tar en öppen disskusion med såväl dig(som jag tycker bra om) som honom, men ibland kan det nog undvikas med ett privatmess.

Jag står givetvis för vad jag gör samt tar konsekvenserna där efter. Anser någon att jag eller vi gjort fel i något avseende så rättar jag mig därefter.

Mvh, Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 13:03 #16
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
http://www.plastikfantastik.net/index.asp

Rippoff.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 13:15 #17
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Vad är sannolikheten att en FAQ blir identisk eller näst intill identisk utan att man har så lite fantasi eller skrivsvårigheter att man måste titta på en annan FAQ inom samma branch? Dessutom spelar det ingen roll, bara en dålig ursäkt att påstå att en faq blir lätt identisk inom samma branch. Låter alldeles utmärkt ändra texten. Man vill inte ens bli förknippad med en sida i samma branch.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-15, 23:59 #18
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Dålig fantasi möjligtvis, men skrivsvårigheter håller jag inte med om
Talade med Petter på Smslandet igår på telefon och dom är nöjd med de ändringar som gjorts (och fler ska det bli!)

Så jag ber framförallt Jon om ursäkt och hoppas ingen mer tagit illa vid!

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-16, 04:24 #19
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
Citat:
Originally posted by -Mattias@Jul 14 2005, 02:32
Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
Intressant att ni mailar gamla mobajl.se-medlemmar om smssidan.se.

"din kompis crille vill tipsa"

Jag har ingen kompis som heter crille.
Det var ju väldigt synd att du inte hade en kompis som heter crille.
Men att skylla direkt på dem är ju mer synd. (utan att lägga upp ett enda bevis)

owned
Vad pratar du om?
Skulle du ha ägt efter att folk postast efter det vi skrivit?

Du kan väl ändå inte säga så, när du och enbart du skrivit att du fått ett mail och att det "måste" vara joel.
Sedan efter mitt inlägg skriver andra medlemmar om att dem fått uppleva liknande.
dvs. du fortfarande postat samma bevis och andra egna saker i efterhand.

Edit: Och i eftertanke så tror jag nog det där var ett inlägg som tillhör wn's "onödiga inlägg lista" (dvs owned..)
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-16, 13:16 #20
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Ingen som vill kommentera länken jag hittade?
http://www.plastikfantastik.net/index.asp
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017