Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppdatering av polisrazzian....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-09, 16:18 #21
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Fattar sedan inte att alla blir så uppjagade när jag säger att man får skylla sig själv. Alla här väljer webbhotell som har mycket hög uootid för att man vill garantera att ens sidor är uppe 99,99% eller mer. Man väljer inte en leverantör som man vet har en egen leverantör av lina som har problem.

I detta fallet vet man att det drivs TPB från deras hallar och ett tillslag kan vara ett faktum. I så fall för att vara på den säkra sidan så ställer man inte sin server där, inte då och inte nu, om man nu inte stöder deras verksamhet.

Sedan är det himla kul att folk tycker deras verksamhet är helt ok, men sedan publicerar flera medlemmar här, titt som tätt, sidor som stjäl deras design, idé, eller annat......och är förbannade. Det tycker inte inte är ok? Varför?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 16:36 #22
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by Terabyte@Jul 9 2006, 16:18

I detta fallet vet man att det drivs TPB från deras hallar och ett tillslag kan vara ett faktum.
Varför skulle ett tillslag vara ett faktum? TPB är inte olaglig. Det har vi ju redan konstaterat. Möjligtvis att det är medhjälp till brott mot upphovsrättslagen, men till det behöver man ju inget tillslag.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 16:46 #23
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
För eller senare så visste man att polisen kommer försöka att stoppa verksamheten, dvs man visste att det kunde hända.....
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 17:01 #24
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Originally posted by Terabyte@Jul 9 2006, 16:18
Sedan är det himla kul att folk tycker deras verksamhet är helt ok, men sedan publicerar flera medlemmar här, titt som tätt, sidor som stjäl deras design, idé, eller annat......och är förbannade. Det tycker inte inte är ok? Varför?
Så helt plötsligt snor TPB saker? Det var tusan.

Edit: Själv hade jag planer för PRQ ett tag och hade ingen aning om att ägaren besatt TPB.
Ändå kan "ni" säkert säga att alla vet detta och är dumma som tar risken? Hamen

Edit2: Tråkigt att sitta och peta på varandra hela tiden.
Jag tycker helt enkelt att det var totalt fel av Polisen att släpa med massa servrar som PRQ inte äger.
Servrar där människor tjänar stora som små pengar på. Anledningen till försvunnen data kan bero på PRQs hemresa
Men detta hade heller aldrig behövt hända om polisen snällt plockat med det som stod på TPB. Yes/No?
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 17:27 #25
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Citat:
Originally posted by Xamda@Jul 9 2006, 10:29
Man tycka vad man vill om beslutet, men det gör ju knappast de inblandade poliserna inkompetenta... Eller?

Förstår fortfarande inte den här märkliga inställningen att "Polisen gjorde fel, och det finns inget ansvar vare sig hos min leverantör eller mig"... När allt kommer omkring har PRQ medvetet, påstå inget annat, riskerat sina kunders verksamheter genom att driva TPB i sin hall och de flesta kunder var väl medvetna om detta förhållande...
Enligt mina åsikter borde polisen innan denna husrannsakan och underöskning av datorerna genomfördes ha tänkt ut hur de skulle kunna genomföra detta för att på minsta möjliga sätt störa de företag som har servrar hos PRQ.

De kunde mycket väl börjat att undersöka servrarna på plats, en i taget för att undersöka om de var intressanta för utredningen. På sådant sätt skulle endast en server i taget utsatts för störning från några minuter till några timmar.

Polisen kan mycket väl försegla hela lokalen som en brottsplats med förbud att beträda den. Vad gör skillnad om servrarna står hos polisen eller i PRQ:s lokal? Knappast någon skillnad och dessutom förmodligen mer kostnadseffektivt och bättre utnyttjande av polisens resurser om undersökningen hade gjorts i PRQ:s lokaler.

Så vad är anlendingen till att polisen inte kan uppträda på ett rationellt och hänsynsfullt sätt? Inkompetens måste vara en av faktorerna i den spekulatione. En anna faktor är att polisen och åklagare helt enkelt struntar fullständigt i att de orsakar skada för tredje part.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 18:08 #26
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
[QUOTE=Terabyte]
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Varför ska man skylla sig lite själv för man står hos PRQ? För TPB är helt laglig finns många beslut om det innan samt många andra tracker uppe som inte blivit beslagtagna.

Och tror inte dom lär åka dit för just TPB utan möjligtvis för kanske skattebrott.

Sedan är det mycket fel att åklagaren och polis för förstöra andras saker och liknande helt lagligt. Största problemet är inte TPB utan maktmissbruk från polis och åklagare.
Vem har bevisat att de förstört något. Servern hämtades av PRQ och det finns inga bevis att polsien förstört något. Johan påstår det, men har inga bevis för det. Sedan att han påstår det och skyller först på polisen äör ju för att han helt enkelt har denna inställning till hela händelsen.

Citat:
Varför ska man skylla sig lite själv för man står hos PRQ?

Ja, men visste att det var en gråzon allt detta. Ställ inte servrarna däör då! Om jag veta att det stjäls massor va bilar på just en gata, ställer jag inte bilden däör själv eller? Man får ha lite vett och tänka lite på ens bästa.
Vilken del av mitt meddelande är det du inte förstår?

När min server låg hos PRQ innan polisen hämta den fungera den kanon.
Jag och några st andra har access till min server och i princip
gjorde något dagligen på den utan problem.

Nu efter razzian kan vi inte ens slå på serverjäveln utan att det dyker
upp error-meddelande.
Nog går det alltid rätta till, men varför ska jag behöva lägga ner tid
och energi på detta då jag hade den fungerande klockrent för 1 månad sen?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 18:13 #27
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Om jag veta att det stjäls massor va bilar på just en gata, ställer jag inte bilden däör själv eller?
Vad jag vet har det aldrig försvunnit en enda server från PRQ innan polisens tillslag.

Precis som minst 95% inte känt till att banden mellan PRQ och TBP var så tighta.

Det är djälvigt enkelt att vara efterklok, försök se med dom fakta du kände till för 2 månader sedan.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 18:19 #28
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Varför ska man skylla sig lite själv för man står hos PRQ?

Ja, men visste att det var en gråzon allt detta. Ställ inte servrarna däör då! Om jag veta att det stjäls massor va bilar på just en gata, ställer jag inte bilden däör själv eller? Man får ha lite vett och tänka lite på ens bästa.
Om du ska göra en jämförelse, så gör en korrekt jämförelse.
För om vi ska jämföra din biljämförelse med PRQ så
har faktiskt ingen server blivit beslagtagen hos PRQ innan.

Bra jämförelse!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 18:59 #29
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Vad tyder på att servern har inte skadats på vägen hem? Inte att jag skyller ifrån vad gäller polsien, men du vet inte vem som orsakat skadan, utan helt utan eftertanke skyller på polisen.

Jämförelsen jag ger handlar bara om att ha lite vett. Jag ger inget exempel med direkt jämförsle med TPB eller PRQ. Alla vill vi minimera nertid på våra servrar. Att ha de hos någon som driver en verksamhet som befinner sig i en gråzon eller inte speciellt säkert tycker jag.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 19:01 #30
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Även om nu servern skulle skadas på vägen hem så är det polisens fel, om dom inte skulle tagit servern så skulle den extra resen aldrig behövas.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017