Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppdatering av polisrazzian....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-08, 21:47 #1
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Som ni vet tog de min server, jag fick tillbaks den för ca en vecka sen eller så.
Jag fick inte hämta upp servern själv, utan gottefrid från PRQ skulle hämta den vilket han gjorde och det tackar jag för.

Dock behövde jag ett nytt IP nummer nu, för som jag förstår det ska min server
ligga i PRQ hallen som är klar nu och inte i den gamla. Det är inga problem för mig faktiskt.

Så jag bad gottefrid köra igång den snabbt och allt med mitt nya IP så jag kunde
få igång allt igen. Jag får ett mail av gottefrid där han säger följande;


"Får inte liv i din burk. "Error 25" från GRUB."

Problem med hårddiskarna....

Först tar de min server, sen får man inget veta vad som kommer hända, sen när de
lagt ner 5 minuter på min server och insett att inget olagligt existerar så ringer de mig och säger att de inte hittat något olagligt och att jag ska få tillbaks den. Karln som ringer från polisen frågar vad det är för spelserver jag har..... Jag fattar 0, eftersom jag inte har 1 sak på min server som är spelrelaterad!

Sak samma, nästa problem dyker snabbt upp då de vägrar skjutsa tillbaks min server som de plockat med.
Tur som det är så hämta gottefrid som jag skrev tidigare.

Så, då dyker detta problem upp, min server fungerar inte. För de har varit å lekt med den.
Det är inte mitt eller gottefrid´s jobb att rätta till saker som polisen förstört.
Jag blir så jävla förbannad över denna inkompetens.

Detta var verkligen droppen. Jag är dessutom orolig över att de hårddiskar som ligger i burken just nu
inte är mina utan någon annans. Eftersom polisen trodde jag hade en spelserver & eftersom
de plockat ut hårddiskarna så finns risken att de blandat ihop dem....

Fyfan. Om någon kan ge mig goda nyheter just nu vore jag tacksam.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-08, 21:56 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har gjort en JO anmälan mot polisen för deras agerande i samband med tillslaget och jag hoppas fler gör samma sak.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-08, 22:09 #3
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Citat:
Originally posted by Johan H@Jul 8 2006, 21:47
Fyfan. Om någon kan ge mig goda nyheter just nu vore jag tacksam.
Tyskland vs Portugal slåss om VM-bronset i en mkt underhållande match.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 00:56 #4
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Ja dom har nog inte gjort mycket rätt där polisen inte.
Det kommer nog vara ett myller av sånna här saker när alla servrar är tillbaka på platsen där dom ska vara.

Om dom har blanda ihop dina HDD:ar så blir det nån som blir lika glatt överaskad när han ska starta upp sin..
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 09:42 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Har du fått igång servern ännu?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 11:29 #6
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Nu är ju inte jag proffs på Linux, men sannolikheten förefaller minimal att man skulle blandat ihop dina diskar med någon annans. Att sitta här och skrika ut sin frustration är förståeligt, möjligen, men att hela tiden försöka hävda att det ligger en mängd inkompetens bakom är bara löjeväckande.

Beslutet var i sin ordning, det var väldigt många servrar och skall en undersökning göras på ett krminaltekniskt korrekt sätt tar inläsning av diskar ganska lång tid och sedan skall en analys av innehållet göras och då skall allt innehåll gås igenom...

Man tycka vad man vill om beslutet, men det gör ju knappast de inblandade poliserna inkompetenta... Eller?

Förstår fortfarande inte den här märkliga inställningen att "Polisen gjorde fel, och det finns inget ansvar vare sig hos min leverantör eller mig"... När allt kommer omkring har PRQ medvetet, påstå inget annat, riskerat sina kunders verksamheter genom att driva TPB i sin hall och de flesta kunder var väl medvetna om detta förhållande...

Är jag tjatig nu...?
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 11:56 #7
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Minimal risk? Knappast... Kolla på beslagsprotokollet... Hur bra har poliserna beskrivit servrarna? 200 servrar som ser i stort sett lika ut. Uttalanden från poliserna "din spelserver" till Johan när han inte har ett enda spel på servern visar på antagligen otrolig inkompetens eller förväxling.

För övrigt har de beslagtagna servrarna ingenting med TPB att göra. Beslagat var att jämföra med att beslagta alla bilar som kör på E4 genom Sverige för att en fortkörare åkt fast i helsingborg.

Polisen har gjort bort sig riktigt ordentligt i detta fall det är det absolut ingen tvekan om och det kommer även JO's utredning att visa. Hoppas bara att drabbade får den ersättning dom har rätt till.

Citat:
Är jag tjatig nu...?
Nej, snarare blåögd...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 12:11 #8
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
men att hela tiden försöka hävda att det ligger en mängd inkompetens bakom är bara löjeväckande.
Ett annat exempel...

Du är på bilsemester i europa med din nya bil och är på väg hem och tar färjan från tyskland. Du kör av färjan i Sverige och en av de första bilarna i tullen plockas in för kontroll. I motorn hittar polisen massa knark. Eftersom du befunnit dig som samma färja förutsätts även du och alla andra 800 passagerarna vara knarksmugglare (du fattar väl själv att du inte kan åka med samma färja som knarksmugglare).

Tullen plockar in även dig och plockar sönder motorn i din nya bil. Man hittar inget och skiter att skruva ihop din bil utan ger sig på nästa stackare... Du skruvar ihop bilen, vrider om nyckeln och röda motorlampan lyser, motorn startar inte... Du får själv bogsera bort bilen och bekosta service.

Skulle du fortfarande tycka att denna razzia var lika kompetent utförd som TPB-razzian? Jag tycker inte det men jag tycker att jämförelsen är väldigt bra.

Polisen har gjort bort sig och polisen har inte kompetens för att rätta till sina egna misstag.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 12:28 #9
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Blir riktigt irriterad av detta gällande PRQ.
Jag som inte ens har en server där sitter här irriterad, känns ju vettigt.

Xamda, jag förstår att du inte supportar TPB.
Men så du menar att om en EN kund skulle börja flaxa upp en torrent sida på Loopia så menar du polisen borde hämta alla servrar som de äger? Sedan även förstöra diskarna så det inte går att boota. Alternativt förväxla?

....
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 13:35 #10
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Tycker ni har glömt en sak. Två av PRQ ägare/anställda driver TPB. Det är kopplingen och många glömmer detta med eller utan vilje. Det är inte bara en betalande kund som drev TPB i det fallet.

Citat:
Originally posted by Mattias@Jul 9 2006, 12:28
....Men så du menar att om en EN kund skulle börja flaxa upp en torrent sida på Loopia så menar du polisen borde hämta alla servrar som de äger? ....
Som du skriver en kund! I detta fall var det ägarna/anställda.....och ja, i det fallet var det rätt.

Låt mig ge ett annat exempel. Om du ger några väskor till en person som skall bara ha de under tiden du är på semester och polisen gör en razzia där och hittar ägarens väskor med knark. Klart att de tar dina väskor också. Finns det knark i några väskor så kan det finnas i andra också. Man måste fatta att det fanns en koppling mellan ägarna/anställda och TPB. Först om man fattat det så inser man att tillslaget inte var helt fel.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017