Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på grafisk design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-21, 11:45 #1
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard Feedback på grafisk design

Jobbar på ett hobbyprojekt och vill gärna ha lite feedback på designen. Varit i valet och kvalet kring ifall jag skulle tagit hjälp av en designer eller ej, men då projektet är rent hobbystadie och kräver MASSIV kodinsats så var tanken att först se vad jag kunde få fram.

Bilderna i slidern är bara klippta exempelbilder från windows, men tanken var att där skulle ligga illustrativa bilder med en del text infälld lite snyggt. I dagsläget får detta duga dock tills jag ordnat bilder jag är nöjd med. Innehåll i texten är bara temporär fyllnadstext, inget som man behöver lägga för stor vikt vid.

Det jag eftersöker är primärt kritik kopplad till ett förslag till hur det kunde göras bättre, förutsatt det anses vara dåligt (då jag är intresserad av att bli bättre). All input uppskattas dock.

Site: http://alturl.com/qir4v
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-21, 18:06 #2
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
http://alturl.com/zfybc , en annan variant på sidan. Osäker vad jag ska göra med loggan men.. Ja alla åsikter och synpunkter uppskattas.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-22, 12:42 #3
Ekkes avatar
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 161
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem
Ekkes avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 161
Citat:
Ursprungligen postat av Base Visa inlägg
http://alturl.com/zfybc , en annan variant på sidan. Osäker vad jag ska göra med loggan men.. Ja alla åsikter och synpunkter uppskattas.
Ser väl ut som nästan vilken wordpress-blogg som helst egentligen, frånsett loggan.

Jag skulle vilja se att loggan berättar vad sidan handlar om lite mer.. H kanske kan vara en hantel t.ex.

Nej jag vet inte men den andra loggan såg bättre ut än den första.

EDIT: Du skulle kunna göra en hantel mellan orden på följande vis:

Strength
|--------|
Recorder

Eller:

Strength I Recorder (i-et är en hantel)

Senast redigerad av Ekke den 2011-12-22 klockan 12:44
Ekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-22, 13:44 #4
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Ja alltså jag känner också att loggan behöver lite jobb, gäller bara lösa det på ett snyggt sett. Wordpress har jag ingen koll på ang likhet. Dragit in wordpress par ggr men det mesta jag gör är i mvc / C# generellt så ej jättekoll hur det brukar se ut på den sidan. Iof vid eftertanke så ja kanske är strukturerad lite i stil med standard wp gällande logga / meny.

Generellt ser jag ingen anledning till att sidan måste vara ultraflashig. Samtidigt behöver den vara tillräckligt seriös för att hålla ett tag. Normalt anser jag mig kunna se om en design håller eller ej, dock ej riktigt i detta fallet.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 22:10 #5
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Schysst grund, i min mening skulle dock bakgrunden vara betydligt ljusare, antagligen vit.
Menyn i svart, footern även den i svart. Istället för login i menyn skulle jag lagt en loginbox till höger ovanför "What our members say". "Register" Skulle jag lagt i logingrejjen till höger, dvs. en liten text "Register now".

Skulle även lagt till lite annat i menyn för att fylla upp med content, göra loggan lite mörkare mot en vit bakgrund.
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017