Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Egenreklamsregeln och webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-30, 13:18 #11
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 471
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Vad jag har läst tidigare så beror det ju på att annonsplatserna är fulla för en lång tid framöver. Man vill ju inte ha 300 reklamrutor på WN heller

Svårt det här med egenreklam... Finns för- och nackdelar både med att tillåta och inte tillåta det.
Mjo, kan mycket väl stämma. Men hur länge? Skulle vara kul att veta.
ninza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-30, 18:09 #12
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Det som jag tyckte var extremt märkligt när jag var ny här var regeln att det är totalförbjudet
att skriva om sig själv i posten, men signaturen får innehålla hur mycket som helst..

Jag kan tänka mig att detta kan ställa till det för nya medlemmar. De ser andra (även
mods/admins) med längre reklamsignaturer än vad de skriver i posterna och då är det
såklart lätt att tro att man får skriva om sig själv..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-31, 15:39 #13
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
KristianE: Det har du helt rätt i, signaturer kan och till viss del har missbrukats, men de flesta har ju minskat sin efter allmänt tryck till en kort information om vad man sysslar med (generellt sett).

Som förtydligande: Jag menar inte att din signatur på nåt sätt är en sån som missbrukas.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-31, 18:56 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Håller med KristianE och många andra i tråden, som det är nu är det mycket dubbelmoral i det hela, med en bra signatur räcker det att man bara svarar med nåt i många trådar, vore bättre att utforma något bättre och skapa tydligare regler när det gäller egenreklam och inte bara gå efter godtycke.

Som det är upplagt nu så skapar det hela bara förvirring för många användare, speciellt nya som inte fattar vad som händer när inlägg raderas, att dom inte får svar från webbhotell på sina frågor osv. Att sedan gynna vissa företag genom att sköta reklamsystemet på det sätt som görs, gör inte saken speciellt mycket bättre.

Förbjud egenreklam i signaturen och skapa istället tydligare regler för när egenreklam är tillåtet eller inte. En trådskapare borde när han skriver inlägget kunna välja att få svar från webbhotell eller inte tex. Alternativt ha en sektion i forumet där webbhotellet kan presentera sig och skriva om kampanjer osv. Som det är nu så kan en användare på wn skriva och upplysa om att ett webbhotell har en kampanj, och alla de webbhotell som har en kampanj som ingen känner till blir sedan aldrig uppmärksammat, vilket jag tycker är synd.

Hursomhelst, som det är nu så känns det ohållbart....
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-02, 08:26 #15
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Tyvärr fick vi inte med några administratörer med i tråden. Det är synd, men men.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-03, 09:08 #16
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Det är ett problem som snart firar 10 år. Skulle man släppt bara lite på regeln skulle man behöva tänka när man modererar. Det är ingen som vill ha det så för då lär det blir orättvist direkt. Det är synd. Man skall nog även förtydliga att det vi egentligen gör är att kopiera andra stora forums beprövade regler.

Det är en balansgång helt klart.

Gällande annonsplatserna är dom uppbokade länge vad jag vet.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-07, 17:41 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Skulle man släppt bara lite på regeln skulle man behöva tänka när man modererar.
Så annars slipper man tänka
Att tänka till lite till mer skadar kanske inte ändå, och lite uppoffringar från moderatorernas sida tycker jag att detta skulle vara värt. Det är ju bara att ordna så en TS kan välja svar från webbhotell eller inte på sitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Det är ingen som vill ha det så för då lär det blir orättvist direkt Det är synd.
Hur skulle det kunna bli orättvist? Det är ju orättvist som det är idag, de mesta kända webbhotellen blir snabbare kända och de minst okända blir allt långsammare kända för vad som de står för och erbjuder.

Moderatorerna tycker jag ska försöka vara objektiva och inte hela tiden försöka vinkla och ändra tråden i sin egen riktning som jag tycker händer ofta idag. Bara om tråden spårar ur i off-topic. Moderaterna ska vara moderatorer och inte konstant vara diskussionsledare, inte alla moderatorer är så men några.

Om det ändå gick att annonsera ändå, men inte det heller. De kända gamla hotellen åker gräddfil oavsett deras kvalitét och de nya okända undertrycks.

Senast redigerad av Danielos den 2012-09-07 klockan 17:56
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017