Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Danielos bannad?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-11, 00:30 #21
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det hade det väl i högsta grad då det gällde just egensajt.se. Hade han skrivit "för" istället för "på" så hade det dessutom knappast ens kunnat tolkas som egenreklam.
Han startade ju tråden får att få råd om ett bra SSL-cert, rent allmänt. Det spelar väl ingen roll vart certet skall installeras?
Det är ju att som att jag skulle fråga om en bra bil att köpa och sen när jag väl köpt bilen tala om att nu står den sannerligen parkerad på xgatan 34 b. Who cares vart den står parkerad?
WebboT är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-11, 00:46 #22
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Han startade ju tråden får att få råd om ett bra SSL-cert, rent allmänt. Det spelar väl ingen roll vart certet skall installeras?
Det är ju att som att jag skulle fråga om en bra bil att köpa och sen när jag väl köpt bilen tala om att nu står den sannerligen parkerad på xgatan 34 b. Who cares vart den står parkerad?

Men han hänvisade inte var det var installerat utan antydde ganska tydligt att hans eget företag säljer dessa cert för 1575 kr. Det är ganska tydligt.

Citat:
1575kr/år inkl. moms på EgenSajt.se minus lite marginal
Dock tror jag moderatorer fick nog i en tråd om Binero idag där han hade på nytt ett kort inlägg som lätt upphöjde hans egna tjänster.

Ja, hur som helst, han är väl den som fick in mest egenreklam i sina inlägg och gjorde det ganska smidigt, men klart att vissa blir förbannade. Det får väl vara lika regler för alla webbhotell här på WN ...

Kanske rättvist att straffa 30 dagar för detta. Hoppas han kommer tillbaka ...
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-11, 00:57 #23
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Men han hänvisade inte var det var installerat utan antydde ganska tydligt att hans eget företag säljer dessa cert för 1575 kr. Det är ganska tydligt.
oops...såg det nu, men det gör ju knappast egenreklamen mindre. Tvärtom.
WebboT är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-11, 00:58 #24
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
oops...såg det nu, men det gör ju knappast egenreklamen mindre. Tvärtom.
Nej, visst. Jag menar att det är utan tvekan egenreklam ... klart. Ville påpeka vad han menade med just det inlägget.
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-11, 03:58 #25
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Egenreklam för att sälja en tjänst anser jag inte okej.
Egenreklam för att sälja en vara/domän/enstaka objekt anser jag vara okej.

Detta faller under reglerna mot systematisk försäljning dessutom.
Om alla företag skulle använda WN som annonsplats och lägga in smygreklam i alla inlägg skulle forumet vara rätt tråkigt. Inte sant?

DanielOS mailade mig tidigare och bad mig ändra min post rörande hans andra konto, min uppfattning om att det var avstängt pga. egenreklam var tydligen felaktig, varför det däremot vart avstängt vet jag ej.
Jine är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-11, 07:09 #26
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Det får väl vara lika regler för alla webbhotell här på WN ...
Mmm men det är det inte.

Och innan någon får för sig något så vill jag upplysa om två saker. 1: Jag känner inte Danielos. 2: Jag har aldrig gjort egenreklam (vad jag vet).
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-16, 10:03 #27
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Man har väl ändå just en köp och sälj avdelning för att slippa det i alla andra trådar. Sedan, den egen reklam som Danielos gjorde var så dold att de inte riktigt går att beskriva. Det går inte heller att beskriva hur ofta det skedde, under en period kändes det som att enda syftet för att han var aktiv på wn.se var att göra reklam för sin tjänst.

Vill man göra reklam för sin tjänst - betala för det precis som t ex. Loopia och Ipeer.
Han tillför ju till forumet med sina kunskaper och tid. Därför bör det vara okej om man får lite betalt för det också. Samma sak som att alla medelmmar borde ha dofollow i sina signaturer.
aDonis är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-16, 10:48 #28
cols avatar
col col är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 178
col col är inte uppkopplad
Medlem
cols avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 178
Egenreklam behöver ju inte alltid vara något negativt. Ibland är det ju svar på exakt vad trådskaparen efterfrågat. Ta den här som exempel: http://www.wn.se/t1048157.html
Företrädare för CJ och Affelix informerar om vilka affiliateprogram de har som matchar vad trådskaparen efterfrågade. Hur definierar man en tydlig gräns för vad som är OK och vad som inte är OK?
col är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-16, 16:40 #29
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis Visa inlägg
Han tillför ju till forumet med sina kunskaper och tid. Därför bör det vara okej om man får lite betalt för det också. Samma sak som att alla medelmmar borde ha dofollow i sina signaturer.
Att delta är ju frivilligt, klarar man inte att göra det utan att följa reglerna så får man ju ta konsekvenserna för detta.

Angående Affiliate-forumet så är det väl undantaget från just egenreklam som jag fattat det?
AndreasS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-10, 18:12 #30
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
DanielOS mailade mig tidigare och bad mig ändra min post rörande hans andra konto, min uppfattning om att det var avstängt pga. egenreklam var tydligen felaktig, varför det däremot vart avstängt vet jag ej.
Varför Web 2.0 kontot blev avstängt kan jag berätta:

I början på december kom jag överens med johnny om en timeout till nyår. Så långt allt väl. Efter nyår hörde jag av mig flera gånger till både johnny, alex och via forumets kontaktformulär att bli uppbannad, men ignorerades helt. Kontakta t.o.m. johnny via Patrikweb som vidarebefodrade. I februari och bannad i nästan 2 månader, tröttnade jag och skapade Web 2.0 kontot, de 10-20 första inläggen gjordes rätt diskret och ingen anade vem jag var, och ingen egenreklam eller prat om egensajt fanns i inläggen. Tillslut såg en webmaster vem jag var och frågade en direkt fråga om egensajt.se konton, som jag svarade på. Då upptäckte johnny att det var jag och tom. anklagade mig och den som hade frågat en direkt fråga att det skulle vara uppgjort oss emellan att skapa egenreklam för egensajt, en totalt helt falsk anklagelse, och i den vevan bannades kontot Danielos upp, och Web 2.0 bannades då istället.

Så då vet du
Danielos är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017