Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur ska jag annonsera? Är det värt det?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-05, 21:24 #1
Sony? Sony? är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 55
Sony? Sony? är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 55
Question Hur ska jag annonsera? Är det värt det?

Jag har skapat en app som riktar sig till folk med android i åldersgruppen 16-25. De ska gärna vara studiemotiverade personer.

Jag vill gärna nu ut till dessa, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har aldrig annonserat förut.


Har tittat lite på facebooks ads och adsense. Fördelen med facebook ads är att man kan ställa in ålder och att de ska ha android, men facebook ads kostar lite väl mycket. Jag drar nämligen bara in 5 kr per app köp, om de ens väljer att köpa appen. (Finns en gratis test version också).

Är det ens lönt att försöka annonsera? Känns som om jag kommer gå back.

Därför har jag funderar mer på Adsense där jag kan få en 750 kr kupong om jag annonserar för 250 kr. Då kanske det kan bli värt det. Men man verkar inte kunna ställa in på adsense ålders grupp och om personen har android eller inte? Eller kan man det?

Dessutom är adsense så sökords fixerat, och jag vet inte vad jag bör ha för sökord. Väldigt kortfattat så är appen som en kalender, man lägger in sina läxor och så påminner appen om dem. (+ fler funktioner som gör appen till mycket mer än en vanlig kalender / alarm funktion).



Eller finns det andra sätt att annonsera på som jag inte har tänkt på?

Tänker max lägga 500 kr på annonseringen, om jag ser att det ger resultat kan jag lägga mer.
Sony? är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
adsense, annonsera, app, facebook ads


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017