FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inget att säga mer än att Patrikweb och Portlane är dom rätta valen!
Har haft min server hos Patrikweb sedan 2007 och jag har haft 1 avbrott på den. Just nu har jag över 320 dagars uptime och kan inte säga något ont om det pga jag själv startade om den vid 400 dagars uptime. Portlane har varit stabilt för oss hela tiden sedan vi stälde dit servers för 1-2 månader sedan utan ett enda avbrott ![]() Har haft VPS från GleSYS och lite andra ställen och dom är värkligen sämst. Deras uptime är väll på cs 1-2 veckor som MAX och det känns inte alltför bra när man bedriver större saker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
||||
Supermoderator
|
From nu kommer jag ta bort alla dina inlägg som går ut på att prata skit om konkurrenter Patrik.
Du är säkert en jävla bra tekniker men som affärsman är du en förbannad clown. Åk till Korea om du vill syssla med din kommunist-hosting. Där har de även censurerat Internet så då skulle vi slippa dina inlägg på WN. Jag lägger 500kr till en enkel biljett till Nordkorea för Patrik. Om vi alla skramlar ihop så är vi snart i mål! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haha kommunist hosting? Sedan tror du ens själv att inte jag skulle haft fritt internet i korea även? Skulle allt tunnlat min trafik över dns request om det skulle behövas.
Ja jag är en tekniker, och ja jag levererar hosting. Där ska sakerna fungera, dålig affärsman på vilket sätt? Jag behöver inte skylla ifrån mig och hitta på massa jävla dåliga orsaker för bortförklara massa avbrott på alla möjliga sätt. Folk får tycka vad dom vill om mig, men sakerna fungerar alla fall och det jag säljer. Men det är just skildnaden, jag är tekniker just den anledningen jag tycker avbrott är så jävla värdelöst. Jag är ingen VD som endast tänker på att mjölka ut så mycket pengar och spara så mycket pengar och sedan bara sitta ljuga ihop massa skit vid varje avbrott sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag bryr mig inte direkt om vad Patrikweb skriver.
Dock var våra colocation servrar nere fr.om 22.22 tom 00.11 enligt website pulse (nästan 2 tim som Patrik skrev faktiskt!). VPS gick upp lite snabbare ca 23.45. Timeout problem började dock lite innan. Märkte vi. Det jag bryr mig om mest är att Glesys sade för några veckor sedan i samband med en annan dos attack är de trodde att inte problemet ska återkomma pga vissa åtgärder de hade tagit. Sedan var det problem med extra router för några dagar sedan, samt en del timeout problem senaste veckorna som website pulse har registrerat. Glesys har varit en bra partner för oss tidigare, och supporten är suverän. Jag brukar inte skriva här om problem som uppstår med Glesys, men tycker att nyligen har små saker orsakat onödig och undviklig nertid om allting hade gjorts rätt från början. Oftast när alla får problem som vi oftast rapporterar först (pga vår bevakning) ber Glesys om en traceroute rapport från oss mm. Känns inte bra att skriva här men kanske lyssnar Glesys mer. Glesys kan och bör vara en av de bästa leverantörer igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
|
||||
Medlem
|
Har hjälpt min styvfar med en hel del tekniska grejer med deras tjänster hos Glesys som han och hans företag själva inte har kunnat gjort själva. Mitt spontana intryck är att det har en väldigt tillmötesgående support, MEN man vill gärna slippa skicka dubbla mail för att få svaren (har hänt 2-3 gånger). Har dock inte prövat deras telefonsupport.
Sen är det också ganska skrämmande att de har så pass gamla och ouppdaterade burkar som inte ens klarar av att hantera .htaccess filer. Tror även att en gammal PHP version kördes på burken som min styvfars företags hemsida låg på. Supporten var dock snäll och migrerade siten till en nyare server. Som sagt så är supporten väldigt trevlig och tillmötesgående, men deras utrustning verkar inte vara av den bästa sorten dessvärre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du låter som en kommunist när du diskuterar. Alla får sätta sina egna priser och alla får välja leverantör själv.
Det enda jag vill är att du går in och kritiserar dina konkurrenter varje gång de har downtime. Det du FÅR göra är att ge konstruktiv kritik om deras hosting, men den kan du ge dem via e-post lämpligtvis. Just nu tillför dina negativa och tråkiga inlägg ingenting förutom att du framställs som avundsjuk. Det är så trist att du slänger bort din kunskap såhär. Hade du inte haft en så taskig attityd mot konkurrenter hade nog jag med flera anlitat dig för hosting, men nu känns det bara oseriöst. Något jag sagt förut och vidhåller tyvärr. Så egentligen är det för din egen skull Patrik. Var inte så rebellisk och du kommer få mer business, men få det genom att folk säger "Patrikweb äger och har aldrig downtime", för det kommer ge mer avtal än att du säger "Patrikweb äger och har aldrig downtime och mina konkurrenter suger kuk typ". Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker det är bra att Patrikweb varnar för skit hosting företag ._.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och vad jag ännu mindre fattar är varför moderatorer har tagit bort inlägget som handlade om när Patrikweb satt häktad för att ha gjort inbrott och stulit utrustning hos sina konkurrenter. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|