Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014
Vänsterpartiet (V) 8 5.48%
Miljöpartiet (MP) 9 6.16%
Socialdemokraterna (S) 18 12.33%
Centerpartiet (C) 8 5.48%
Folkpartiet (FP) 4 2.74%
Kristdemokraterna (KD) 6 4.11%
Moderaterna (M) 49 33.56%
Sverigedemokraterna (SD) 38 26.03%
Feministiskt initiativ (F!) 1 0.68%
Piratpartiet (PP) 5 3.42%
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-08, 13:20 #81
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Frågan är väl om det är samma parti i dag?! Men även S, Moderaterna och vänstern har sina lik i garderoben.
Retoriskt är det inte samma parti, men åsikterna är fortfarande samma. SD är däremot ett mycket yngre parti än de andra, vilket i sig inte ursäktar det S, M och V tidigare pysslat med.

Citat:
Att det skulle vara många "nazister" på WN finner jag osannolikt. Snarare gissar jag att det är en del missnöjesröstande.
Nej, jag tror inte heller att det finns några nazister här, och om det förmodan skulle vara så så är dessa väldigt duktiga på att gömma det. Men även en missnöjesröst är en röst för allt som SD står för.

Citat:
Ursprungligen postat av spexer Visa inlägg
Så säg att Centern med sin nuvarande organisation tog över hela SD:s partiprogram och drev det, skulle partiet då inte anses vara rasistiskt?
Nu var det länge sen jag gjorde ett försök att läsa igenom SD:s urflummade partiprogram (fick enorma mystisismvibbar av det) så jag minns det inte för väl - och jag vill inte heller utsätta mitt sinne för deras sörja. Men i kort: ja.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 14:02 #82
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Jag är varken rasist eller nazist för att jag röstar på SD. Så länge inga andra partier tar tag i frågorna om invandringen så får jag rösta på de, oavsett deras bakgrund. De andra partierna är inte mycket bättre de heller. En sida utåt och sedan kommer uppdrag granskning med dold kamera och då visar de en helt annan sida.
Förstår du över huvud taget hur farliga de är!? Hur i hela friden kan man komma på tanken att rösta på SD av den anledningen? Du menar för att ingen annan är kritisk till invandring så måste du rösta på SD?

"Inte mycket bättre de heller" det är OTROLIGT stor skillnad på att vara nazist och låtsas att man är en snäll demokrat och att uppdrag granskning visar att man slösar skattemedel på sprit. Men visst vill du ha stöveltramp här framöver, visst!

Och angående invandringen, om det nu är en ekonomisk sak så borde vi öppna gränserna helt och förbjuda barnafödande, det är nästan 3 gågner så dyrt med barn som med invandrare.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 14:12 #83
xpats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jenkler Visa inlägg
Man kan nog inte se det så svart/vitt men jag håller med till viss del att det känns farligt att rösta på SD.

SD har ju några bra åsikter, men det finns mycket folk som bara följer dem av hat för invandrare och det är mycket farligt. Om man röstar på SD ska man ha klart för sig varför man gör det och inte för att man tror att man blir av med alla invandrare. Hur många svenska är helsvenskar här? Jag själv är 50% tysk tex. Tänk er ett samhälle där SD hade 100%, då skulle jag byta planet.

Något som jag tycker är bra är att de vill försöka lösa vårt problem med tiggare. Det är faktiskt inte så kul när man går till butiken och så står det tält utanför (Inget skämt, det har hänt mig). synd bara att M är för fega att göra något åt det.

iom att jag har eget företag så känns det som att M är det bästa valet för mig, rätta mig om jag har fel
OK, så om jag röstar på Moderaterna då anser nog de allra flesta människor att jag är Moderat, men jag skulle alltså inte vara Nazist om jag röstade på SD? Varför skall ett såpass farlligt parti som SD hanteras med nån slags silkesvantar.

SD har många bra åsikter!? Så man skall lägga sin röst på ett parti bara för att de säger en del "bra" saker? Det är ju både naivt och farligt.

De begår oupphörligen grovt nazisitska, rasistiska och fascistiska övertramp. Men folk tycks helt ha glömt bort Hitler utan tror att SD bara är missförstådda och att det är lite synd om dem. För inte kan det väl vara så att alla som röstar på dem defakto är nazister!?
Oläst 2014-09-08, 14:30 #84
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
uppdrag granskning visar att man slösar skattemedel på sprit.
Vilket politiskt parti gör inte det? Kd möjligen. Men ta och lugna ner dig lite nu.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 14:53 #85
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
OK, så om jag röstar på Moderaterna då anser nog de allra flesta människor att jag är Moderat, men jag skulle alltså inte vara Nazist om jag röstade på SD? Varför skall ett såpass farlligt parti som SD hanteras med nån slags silkesvantar.

SD har många bra åsikter!? Så man skall lägga sin röst på ett parti bara för att de säger en del "bra" saker? Det är ju både naivt och farligt.

De begår oupphörligen grovt nazisitska, rasistiska och fascistiska övertramp. Men folk tycks helt ha glömt bort Hitler utan tror att SD bara är missförstådda och att det är lite synd om dem. För inte kan det väl vara så att alla som röstar på dem defakto är nazister!?
Är inte vänsterpartiet kommunisterna farligare?
glastron är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 15:03 #86
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Flitig postare

Citat:
Men visst vill du ha stöveltramp här framöver, visst!

Tror att de flesta här inne inte har glömt Hitlers vedervärdigheter.

Och ja risken är stor som jag ser det att Sverige kommer att uppleva en pendelsvängning åt det högerextrema hållet i framtiden, på den punkten tycks vi vara överens.

Samtidigt vill jag tro att detta går att stoppa om man agerar i tid. Men så länge alla som inte håller med om att massinvandring eller mångkultur med självklarhet är positiv för Sverige, tystas genom att kallas rasister, ökar risken för att extremgruppernas makt ökar.

Att måla politiska frågor i svart och vitt är att be om extremism av allehanda slag.

Motgiftet är att föra saklig och ärlig diskussion där samtliga partier tar ansvar för sin förda politik.

Senast redigerad av spexer den 2014-09-08 klockan 15:11
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 15:11 #87
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Snarare gissar jag att det är en del missnöjesröstande.
Invandringsfrågan är kanske för somliga en missnöjesfråga, för andra handlar det om att man vill se ett fungerande Sverige idag och i framtiden.

Det jag själv i första hand saknar inom politiken är ärlighet. Det blir nästan komiskt att lyssna på debatter om t.ex skolan där man i princip aldrig väger in invandringen som en bidragande andledning till att skolresultaten sjunker.

Den som jobbat på skola ute i förorten vet hur det fungerar, att nyanlända barn börjar i 6:e klass och förväntas sedan kunna gå ut med fullständiga betyg i nian? Oftast en omöjlighet för alla inblandade.

Hur skall nyanlända vuxna och barn i förorten lära sig svenska snabbt om man lever i segregation där svenska knappt talas utanför skolans väggar?

Hur kommer det sig att många talar så varmt om mångkultur, men samtidigt väljer att bosätta sig på behörigt avstånd från förorterna?

Hur skall vi göra för att undvika att det uppstår parallella samhällen i storstädernas förorterna där brandkår, polis och räddningstjänst inte med självklarhet kan ta sig fram?

Listan kan göras lång och dessa frågor förtigs för att inga svar tycks finnas eller för att man inte vill bli stämplad som rasist.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 15:38 #88
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Förstår du över huvud taget hur farliga de är!? Hur i hela friden kan man komma på tanken att rösta på SD av den anledningen? Du menar för att ingen annan är kritisk till invandring så måste du rösta på SD?
Givetvis är det mer än så. Jag tycker deras program verkar vettigt och de stödjer mycket av det som jag tycker. Tiggare, stopp av invandring, språket m.fl.

Citat:
"Inte mycket bättre de heller" det är OTROLIGT stor skillnad på att vara nazist och låtsas att man är en snäll demokrat och att uppdrag granskning visar att man slösar skattemedel på sprit. Men visst vill du ha stöveltramp här framöver, visst!
Sprit? Nu var det inte det jag tänkte på. Men att slösa pengar på sprit tycker jag oxå är jäkligt fult och dumt. Det är ju "mina" pengar som jag betalat i skatt. Nä, jag tänkte på detta: https://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro

Min f.d svärfar som är Jugoslav fick mig att öppna ögonen för SD, innan har jag alltid röstat på Moderaterna.
Intressant att läsa http://www.svd.se/nyheter/utrikes/as...ar_3893694.svd - Alla danskar är tydligen rasister.

Senast redigerad av MusikMixen den 2014-09-08 klockan 15:40
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-08, 16:14 #89
xpats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Intressant att läsa http://www.svd.se/nyheter/utrikes/as...ar_3893694.svd - Alla danskar är tydligen rasister.
Sista paragrafen var kul ja!
Oläst 2014-09-08, 16:23 #90
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Jag röstar på SD.

Är så trött på den svenska "solidariteten" där allt bara cirkulerar kring känslor.
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017