FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#81 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Nu var det länge sen jag gjorde ett försök att läsa igenom SD:s urflummade partiprogram (fick enorma mystisismvibbar av det) så jag minns det inte för väl - och jag vill inte heller utsätta mitt sinne för deras sörja. Men i kort: ja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Inte mycket bättre de heller" det är OTROLIGT stor skillnad på att vara nazist och låtsas att man är en snäll demokrat och att uppdrag granskning visar att man slösar skattemedel på sprit. Men visst vill du ha stöveltramp här framöver, visst! Och angående invandringen, om det nu är en ekonomisk sak så borde vi öppna gränserna helt och förbjuda barnafödande, det är nästan 3 gågner så dyrt med barn som med invandrare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
SD har många bra åsikter!? Så man skall lägga sin röst på ett parti bara för att de säger en del "bra" saker? Det är ju både naivt och farligt. De begår oupphörligen grovt nazisitska, rasistiska och fascistiska övertramp. Men folk tycks helt ha glömt bort Hitler utan tror att SD bara är missförstådda och att det är lite synd om dem. För inte kan det väl vara så att alla som röstar på dem defakto är nazister!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och ja risken är stor som jag ser det att Sverige kommer att uppleva en pendelsvängning åt det högerextrema hållet i framtiden, på den punkten tycks vi vara överens. Samtidigt vill jag tro att detta går att stoppa om man agerar i tid. Men så länge alla som inte håller med om att massinvandring eller mångkultur med självklarhet är positiv för Sverige, tystas genom att kallas rasister, ökar risken för att extremgruppernas makt ökar. Att måla politiska frågor i svart och vitt är att be om extremism av allehanda slag. Motgiftet är att föra saklig och ärlig diskussion där samtliga partier tar ansvar för sin förda politik. Senast redigerad av spexer den 2014-09-08 klockan 15:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det jag själv i första hand saknar inom politiken är ärlighet. Det blir nästan komiskt att lyssna på debatter om t.ex skolan där man i princip aldrig väger in invandringen som en bidragande andledning till att skolresultaten sjunker. Den som jobbat på skola ute i förorten vet hur det fungerar, att nyanlända barn börjar i 6:e klass och förväntas sedan kunna gå ut med fullständiga betyg i nian? Oftast en omöjlighet för alla inblandade. Hur skall nyanlända vuxna och barn i förorten lära sig svenska snabbt om man lever i segregation där svenska knappt talas utanför skolans väggar? Hur kommer det sig att många talar så varmt om mångkultur, men samtidigt väljer att bosätta sig på behörigt avstånd från förorterna? Hur skall vi göra för att undvika att det uppstår parallella samhällen i storstädernas förorterna där brandkår, polis och räddningstjänst inte med självklarhet kan ta sig fram? Listan kan göras lång och dessa frågor förtigs för att inga svar tycks finnas eller för att man inte vill bli stämplad som rasist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Min f.d svärfar som är Jugoslav fick mig att öppna ögonen för SD, innan har jag alltid röstat på Moderaterna. Intressant att läsa http://www.svd.se/nyheter/utrikes/as...ar_3893694.svd - Alla danskar är tydligen rasister. Senast redigerad av MusikMixen den 2014-09-08 klockan 15:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag röstar på SD.
Är så trött på den svenska "solidariteten" där allt bara cirkulerar kring känslor. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|