Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vilket parti kommer du att rösta på?

Visa resultat för omröstning: Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet den 17 september?
Moderata Samlingspartiet 88 53.66%
Centerpartiet 7 4.27%
Folkpartiet liberalerna 13 7.93%
Kristdemokraterna 5 3.05%
Socialdemokraterna 15 9.15%
Vänsterpartiet 6 3.66%
Miljöpartiet de gröna 3 1.83%
Junilistan 2 1.22%
Sverigedemokraterna 10 6.10%
Annat (kommentera) 15 9.15%
Antal röster: 164. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-11, 02:59 #81
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Alper@Sep 11 2006, 02:33
Finns det några fler sajter som denna -> Ungtval.se/partikollen

Där man har möjlighet att svara på en del frågor för att se vilka
partier man egentligen delar samma åsikt med.

Skulle va bra o testa, så man inte röstar helt åt skogen ;D

tack.
Svt hade ett program i helgen där tittarna fick delta genom att rösta via sms. De har även en online-variant av frågorna som heter Testa ditt val.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-11, 07:32 #82
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by Peak@Sep 11 2006, 02:56
Nåväl. Vinner högerblocket kan man vara rätt säker på en vänstervinst om fyra år, iaf. Ifall man lyckas överleva så länge, vill säga.
Det är lite naivt att tro att något parti av de större partierna vill Sverige illa.

Moderaternas arbetspolitik tycker jag verkar gynna unga, arbetslösa människor. Och de har en attityd till arbetslivet som Persson inte verkar förstå överhuvudtaget. Moderaterna hävdar att många långtidssjukskrivna har arbetsförmåga, och det har de förmodligen, om det hade varit en bra arbetsmiljö. Men många jobb idag (som jag haft) har mer eller mindre missbrukat ung arbetskraft.

Och ifall det blir Vänstervinst om fyra år är väl inte så konstigt. Inget parti hinner uträtta särskilt mycket inom fyra år. Liksom tidigare lär väl de dessutom få skulden får något sossarna hittade på, som inte fungerade så bra, under sina tolv senaste år. Eller så lär de väl kritiseras för att de inte lyckats tillräckligt bra efter fyra år.

Jag tror Sverige behöver lite förändring och ser gärna blått i några år, jag tror Moderaternas förslag är vad som krävs för att få fart på arbetslivet, få fart på skolorna (det är givet att Persson försvarar sin egen skolpolitik, hur fel den än är, för övrigt) och reder ut hela långtidssjukskrivnings-smeten. Och inte minst tror jag de kommer samarbeta med privat sjukvård och få en fungerande ungdomspsykiatri som får ungdomar i akut behov av psykolog att få en tid lite oftare än en gång i månaden...
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-11, 09:53 #83
rille31 rille31 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 74
rille31 rille31 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 74
Citat:
Om man kollar i ett forum som handlar om hur du får pengar utan att jobba så kanske det blir något annat parti som tar ledningen?
Jag kan bara reflektera över hur min situation såg ut för 4-5 år sedan.
Jag är på inget sätt unik utan har under mina år som knegare träffat på många i samma situation.

Hade ett vanligt gnet jobb som behovsanställd, dock så var efterfrågan på arbetskraft så stor att jag kunde arbeta i stort sett hur mkt jag ville.

Men vad spelade det för roll när jag kunde stämpla?
Hur sugen var man på att arbeta när jag fick nästan lika mkt och kunde sitta hemma och glo på tv?
Lägg där till resekostnaderna till och från arbetet så förlorade jag nästan pengar på att arbeta.

Så det slutade med att man stängde av mobilen och gjorde sig oanträffbar för att slippa jobba, jag menar vem vill gå och jobba i 8 timmar för en 50lapp extra?

När a-kassan var slut så hade dom kommit på ngt som hette förhöjt studiestöd om man läste på komvux.
Det innebar att man fick nästan 6000 i bidrag (inte lån) skattefritt trots att jag redan hade fullständiga gymnasiebetyg.
Visst var komvux slappt (runt 10-20 timmar i veckan lade man ner på studiera) och man hade mkt fritid men det hade nog varit bättre både för mig och för samhället om jag studerat på högskolenivå.


Vem ska jag rösta på?
Med facit i hand blir det nog moderaterna
rille31 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-14, 22:46 #84
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Två dagar kvar snart!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017