FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Pfft... kan de inte ens stava mitt namn rätt
Ni som funderar på DDoS, gör inte det... =) Förutom att det är olagligt så är det precis sånt som brukar urarta till större otrevligheter. Efter ett tag går de vidare och gör något annat onödigt istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man må tycka vad man vill om polisen, men detta är en av de saker de skall arbeta med och jag tycker idéen om massanmälning var strålande. Mängden anmälningar är faktiskt något som påverkar prioriteringen.
Det finns dessutom en hel del utredare som de facto kan hantera ärenden som dessa på ett effektivt sätt, men de är givetvis inte tillräckligt många... Sitic borde vara intresserade av det inträffade...
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man kan ju inte angripa alla kända turkiska sidor, då är man lika korkad :lol: Xamda Massanmälningar är otroligt smart och det kan dom inte lågprioritera! Men många poliser vet inte skillnaden mellan url och IP, om du förstår vad jag menar ![]() När jag ringde in först och ville göra en anmälan via telefon, då blev jag vidarkopplad 5 gånger och till slut bad dom mig komma in till stationen med all bevismaterial. :lol: :lol: :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Supermoderator
|
pokerstjärna - jo, jag förstår precis vad du menar. Problemet är att det precis som i resten av alla yrken så är kun skapen av vad som Internet är och hur det fungerar rätt dålig. Det finns dock bara i Stockholm över 30 it-brottsutredare som har som enda arbetsuppgift att utreda just dessa saker. En del av dem är riktigt vassa. Så det gäller att få ett ärende att bli så intressant (eller jobbigt för andra utredare) att någon av dessa får det.
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla mina rootfiler var borta imorse, men det var allt
![]() Dock hadde andra webbsidor på servern tagit mer stryk... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
|
Citat:
Dom har hållt på hur länge som helst att hacka svenska siter och inte 1 eller 2 utan tusentals! Det är inte dem som äger sajterna som har ritat bilden på mohammed som rondellhund, utan det är en konstnär eller vad fan han nu är. Jag tycker man kan skicka ett "message" till dom så dem ska lägga ner alltihop. Men det blir säkert bara värre om man hämnas, det skulle inte förvåna mig alls. Men något måste göras? vad händer härnäst? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
IT-KRIG, japp, nästa problem
![]() Kommer USA hitta lösningen till IT-krig också? ![]() |
|||