Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för Google Adsense!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-12, 13:26 #71
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Citat:
Originally posted by robertsson@Jun 12 2008, 12:54
Jag har fått en varning från Google Adsense för en sajt som jag inte ens driver eller har nått som helst samröre med. Hade inte ens hört talas om sajten innan varningsmailet kom.
Låter som att någon kopierat innehåll från någon av dina sidor och låtit ditt AdSens konto ligga kvar på sidan eller något sådant. Sådant kan ju vara lite lurigt om man inte specat "tillåtna webbplatser".
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 13:35 #72
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag har inte hunnit/orkat titta på "tillåtna webbplatser", men det vore ju föredömligt om det dök upp en lista på alla webbplaster där annonserna visas så att man kan godkänna eller spärra adresser i listan.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 13:53 #73
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag använder mig av "tillåtna webbplatser" och jag har kollat adsense-koden på sidan som google mailade om och det är inte min adsense-kod som ligger där. Det är bara google som fått för sig att ge mig skit för nån annans sida
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 13:55 #74
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 12 2008, 13:35
Jag har inte hunnit/orkat titta på tillåtna webbplatser, men det vore ju föredömligt om det dök upp en lista på alla webbplaster där annonserna visas så att man kan godkänna eller spärra adresser i listan.
Om man har funktionen aktiv så visas faktist icke godkända adresser där ens adsense-kod visats. I mitt fall är det mest IP-adresser som verkar vara "google cache".
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 17:16 #75
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Jun 12 2008@ 09:41
Efter att ha tittat lite närmare på hur det ser ut globalt, läst hur det gick för gratisforum.se och diverse andra så är jag övertygad om att Google gör en generell genomgång av sina Adsense-samarbetspartners där de alltså väljer att avsluta samarbeten baserat på diverse affärsdrivna kriterier (och alltså inte missbruk eller fusk).
Tror att det kan stämma att det inte alltid behöver handla om fusk när ett konto stängs ner.
Kan ju vara så att t.ex. om du haft adsense under 4-5 år och genererat säg 10 000 klicks till annonsörerna som i sin tur endast lett till 10 ordrar. Alltså så tror jag att man kan bli avstängd p.g.a. för låg conversion rate. Det kan man ju förstå att annonsörerna inte vill betala för klicks om det inte genererar några ordrar.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 17:23 #76
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Citat:
Originally posted by Jun 12 2008@ 16:41
Efter att ha tittat lite närmare på hur det ser ut globalt, läst hur det gick för gratisforum.se och diverse andra så är jag övertygad om att Google gör en generell genomgång av sina Adsense-samarbetspartners där de alltså väljer att avsluta samarbeten baserat på diverse affärsdrivna kriterier (och alltså inte missbruk eller fusk).
Låter ju skrämmande oförutsägbart för att vara ett kommersiellt affärssamarbete?!

Vilket/vilka affärsdrivna kriterier misstänker du låg bakom avstängningen just i ditt fall?
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 19:04 #77
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Problemet som många stöter på är väl ganska typiskt för ett företag av den storleken. Att ett fåtal småkunder drabbas av felaktigt agerande är inget Google tar märkbar skada av. Google är ett företag där artificiell intelligens är en viktig del av verksamheten och de litar fullt på de system de utvecklar. Drabbas ett större antal kunder felaktigt så kommer de sannolikt att göra förbättringar i systemet om det är möjligt men de kommer med all säkerhet inte bry sig nämnvärt om de förluster som småkunderna drabbas av.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-15, 16:44 #78
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
tartareandesire, även relativt stora kunder har drabbats inkl. mig själv, jag tror knappast att den negativa publicitet som detta har givit kommer att gagna Google Adsense speciellt mycket att man sågar min forumtjänst på 3 språk. EgetForum.se/GetForum.org/Forogratis.es har över 1 550 000 användare på alla tjänster och ryktet om Googles tilltag börjar sprida sig. Allt detta pga att det fanns endast 10 forum med olämpliga länkar till film och spel utav 88 000 forum. Allt detta medan Google Adsene i sina fina intelligenta system låter liknande mkt sämre skötta forumtjänster få fortsätta med Adsense. Även här på wn så tror jag många har börjat tänka till hur man i framtiden ska se över hur man satsar endast på Google Adsense tills den dag Adsense får för sig att plötsligt stänga ens konto.

Jag är en hårt arbetande ensamföretagare som står inför att anställa och upplever mig ha en av de mest välskötta forum tjänsterna. Den volym jag hade på annonsvisningar på Google Adsense var i det närmaste helt enorm. Google Adsense har inte ens svarat på mina sista 3 email.

Jag har arbetat väldigt hårt med det jag gör och jag började med Google Adsense 2004. Straffet för mitt hårda arbete är att jag idag inte ens kan öppna en egen blogg och lägga på Google Adsense reklam, utan jag är avstängd om jag förstår Googles villkor rätt, för resten av livet.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-15, 20:14 #79
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Men som någon sa, hur stor kund du är har ju inte att göra med hur många sidor du har eller hur många forum du har. Frågan är vad det kostat Google (eller deras annonsörer) och sen i sin tur vad det har gett dom...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-15, 20:50 #80
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
gummianka, du menar att det kostar Google för mycket att ha annonser på mina forum mot att ha dom på andra forum tjänster? Om det var det enda problemet kan Google helt enkelt bara dumpa priset och sätta smart pricing?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017