FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har aldrig påstått att IIS är medskyldiga, men de skulle skapa rättvisare förutsättningar om de kunde ha en skalbar lösning som är dimensionerad för den timme då alla domäner frisläpps. Som idag fick samtliga ombuden inte reda på att systemet havererat förrän alla eller de flesta av domänera "släppts". De ombud som av olika skäl då inte har tagit höjd för att försöker registrera snapbacks vid en senare tidpunkt (jag gissar att dem med automatiska system har planerat för en lucka på kanske två timmar) har sedan länge slutat skicka förfrågningar till IIS medans NNs ombud enträget försöker eftersom de har ett större ekonomiskt incitament. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nja jag vet inte säkert om jag tycker att det är bästa lösningen - kanske - men som jag förstått av dagens haveri så är det precis som du säger att registranter hos "icke-snapombud" favoriserades före de som verkligen engagerat sig att snappa domäner och det är banne mig katastrof att denna typ av problem upprepar sig. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Medlem
|
Försöker med fråga jag inte fått svar på i annan tråd (lite modifierad):
Hur ser .SE:s regler för släppning och snapback ut? Är dom publicerade någonstans? Hur många anrop får ett ombud göra per minut? Hur tätt får anropen komma? Måste de vara jämt fördelade under minuten? Släpps alla domäner 05.00 sharp eller succesivt from 05.00 och framåt? I så fall - med vilken frekvens? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man verkligen vill satsa på dessa domäner bör man absolut bygga sitt eget verktyg för att läsa in och analysera den här filen då den precis som inlägget säger uppdateras flera gånger under dagen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför klumpar dom ihop och släpper så i h****te många domäner på samma datum?
Det blir ju nästan som en DDoS-attack just den dagen, inte konstigt att det blir en del strul. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|