Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero problem?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-28, 16:25 #61
thezaugg thezaugg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
thezaugg thezaugg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Markus, du har haft 36 st ärenden hos oss och vad jag kan se så har du i praktiskt taget alla fall (jag har givetvis inte kontrollerat varje ärende) fått svar inom 24 timmar (och snabbare än så). Det verkar dock som att du har en e-postadress hos Yahoo och dessa kan inte alltid visa upp svaren från vårt supportsystem (Kayako) ordentligt. Du kan istället logga in i vårt supportsystem för att se våra svar.

Har även försökt ringa dig, dock utan svar. Fick tag i din bror och lämnade ett meddelande till honom likaså. Du får mer än gärna slå oss en signal om detta, vi finns på 020-24 08 00 (0771-24 08 00 om man ringer från mobil).

När det gäller länken för onlinebetalningar (som skickas ut via e-post) så har vi noterat att det är problem med den i vissa webbläsare (t ex Firefox). Felsökning pågår givetvis där. Man kan även hitta denna länk (som fungerar för alla) i vårt kundcenter, under "Mina fakturor".
Jag hade inte behövt ha 36 ärenden om allt hade fungerat som det ska.

Inom 24h knappast men visst får man ett autosvar inom några sek men det är väl ingen supprt eller hur? Väntar fortfarande på svar ifrån dem i söndags. Men jag fick ju svar här i alla fall.

Ni kanske ska byta från Kayako om dem inte kan hantera en av världens mest använda mail tjänst.
thezaugg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 19:45 #62
mothmans avatar
mothman mothman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
mothman mothman är inte uppkopplad
Nykomling
mothmans avatar

Reg.datum: Sep 2007
Jag fick ett samtal från Binero nyss .. En berusad person sjöng följande : Muuustaalainen Jannee Plommeeeroooos.....

Skojade .. Jag är full. Banna mig.
mothman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 22:37 #63
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av thezaugg
Jag hade inte behövt ha 36 ärenden om allt hade fungerat som det ska.
Inom 24h knappast men visst får man ett autosvar inom några sek men det är väl ingen supprt eller hur? Väntar fortfarande på svar ifrån dem i söndags. Men jag fick ju svar här i alla fall.

Antalet ärenden var egentligen irrelevant, i synnerhet med tanke på att du har varit kund hos oss väldigt länge. Det jag istället ville belysa var det faktum att du inte har behövt vänta upp till en vecka på svar från oss.

Vi ger snabba supportsvar men du har inte kunnat läsa dem pga en konflikt mellan Kayako och Yahoo. Detta resulterar i att de svar som vi (och andra som använder Kayako) har skickat dig inte visas upp ordentligt i din Yahoo-mail. Det var därför jag ringde dig (utan att få svar) och även ringde din bror (och lämnade meddelande om att du skulle ringa oss) samt att jag besvarade dig här på WN (och bad dig ringa oss).

Du har dock skickat oss ytterligare ett e-postsvar, från din Yahoo-adress, till vår Kayako. Det har likaså blivit besvarat, om än att du som sagt inte kommer kunna läsa det svaret via Yahoo. Du behöver logga in i Kayako för att läsa våra svar, det är vad vi vill ge dig instruktioner om över telefon.

Förövrigt så var det jag som stängde dina ärenden från i söndags (frågorna om varför du fått 14 st exemplar av vårt nyhetsbrev). Detta eftersom jag besvarade dina frågor här på WN, att det (vårt nyhetsbrevsutskick) redan har diskuterats i en annan tråd här samt att vi även har bloggat om det (nyhetsbrevet). Jag ska dock omedelbart öppna dessa stängda ärenden och besvara dig även där.

Citat:
Ursprungligen postat av thezaugg
Ni kanske ska byta från Kayako om dem inte kan hantera en av världens mest använda mail tjänst.
Ja, vi håller på att se över möjligheten att byta från ett av världens mest använda supportsystem i samband med övergången till vårt nya system. Till dess hoppas jag att Kayako eller Yahoo (är personligen inte medveten om vem som bär ansvaret för detta) kan lösa konflikten dem emellan.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 04:54 #64
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Nu har jag mailat Binero med en fråga 2 gånger, 11 feb och 25 feb. Fortfarande inget svar, tydligen gäller inte svar inom 24h mig, så jag ställer frågan här i tråden.

Faktura: 34692

Jag beställde och betalade 3 domäner hos Binero, men på nått konstigt sätt misslyckades Binero regga dessa. Hur får jag tillbaka pengarna?

/Kund sedan 3 år, men inte så länge till
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 05:34 #65
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 29 2008, 05:54
Nu har jag mailat Binero med en fråga 2 gånger, 11 feb och 25 feb. Fortfarande inget svar, tydligen gäller inte svar inom 24h mig, så jag ställer frågan här i tråden.

Jag beställde och betalade 3 domäner hos Binero, men på nått konstigt sätt misslyckades Binero regga dessa. Hur får jag tillbaka pengarna?

Varför lyfter du inte bara på luren och pratar med dom?
Det brukar gå väldigt snabbt att komma fram.
Jag brukar ringa ner binero efter att det gått ett par dagar via mail och inget svar.
Visst låter supporten jämt deppig eller uttråkad, men man får svar snabbt iaf.
Men det klart alla kanske inte har tid att ringa dagtid.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 09:08 #66

Om man har en support adress och ett ticket system så är det väl meningen att man ska svara på mail??? Annars kan Binero lika gärna radera support-adressen! Hade jag velat ringa hade jag ringt, jag valde maila då förväntar jag mig ett svar! Djävligt simpelt!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 08:50 #67
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 29 2008, 10:08
Om man har en support adress och ett ticket system så är det väl meningen att man ska svara på mail??? Annars kan Binero lika gärna radera support-adressen! Hade jag velat ringa hade jag ringt, jag valde maila då förväntar jag mig ett svar! Djävligt simpelt!
Jo förstår vad du menar, men nu är dom sega. :lol:
En sak jag kom på nu är att deras "direktbetalning" suger och jag har tidigare mailat dom ett par gånger om det.

När man ska göra en direktbetalning med kort så står det ofta att "betalningen gick inte igenom" eller att nåt fel har uppstått.
Endå så dras det av pengar från kortet, fixa problemet eller byt betaltjänst :angry:
Oläst 2008-03-02, 10:16 #68
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson

Sådana här ärende tar man via telefon, vad är det som är så svårt med det?
då får du svar direkt med, mindre viktiga ärende tar man via mail.

Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Mar 2 2008, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Om man har en support adress och ett ticket system så är det väl meningen att man ska svara på mail??? Annars kan Binero lika gärna radera support-adressen Hade jag velat ringa hade jag ringt, jag valde maila då förväntar jag mig ett svar Djävligt simpelt
Jo förstår vad du menar, men nu är dom sega.
En sak jag kom på nu är att deras direktbetalning suger och jag har tidigare mailat dom ett par gånger om det.
När man ska göra en direktbetalning med kort så står det ofta att betalningen gick inte igenom eller att nåt fel har uppstått.
Endå så dras det av pengar från kortet, fixa problemet eller byt betaltjänst
Om betalningen inte går igenom så drar dom inga pengar, jag tror mer att något annat har hänt här, jag har fått några gånger sådan text och då drog dom inga pengar.

//Fredrik J
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 10:35 #69
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Om betalningen inte går igenom så drar dom inga pengar, jag tror mer att något annat har hänt här, jag har fått några gånger sådan text och då drog dom inga pengar.
Hänt mig snart 9 gånger via tjänsten som Binero använder - Tellus.
Oläst 2008-03-02, 10:52 #70
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Mar 2 2008, 11:35
Citat:
Hänt mig snart 9 gånger via tjänsten som Binero använder - Tellus.

Om inte binero har arbetat med betall tjänsten är jag väldigt skeptisk till att dom drar pengar när texten "betalningen gick inte igenom" kommer fram, detta har alldrig hänt mig som jag sa innan och jag har använt dom väldigt många gånger enda in i tiden dom hete aleborg. Dettar har tydligen hänt dig 9gånger vilket säger en hel del att man skall kontakta dom.

//Fredrik jönsson
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017