FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag ställer mig mycket kritisk till funderingar kring att "slå tillbaka", jag har aldrig varit med om att en grupp som härjat runt och gjort taskiga saker slutade göra det när några fick stryk. Tvärtom.
Säkra upp maskinerna, blocka ipserier som ni inte känner er bekväma med att tillåta och håll er uppdaterade inom vad som händer i världen för att lättare kunna upptäcka kommande problem. Att DDoSa någon ger ingenting. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nån som blandat in SITIC i detta ännu?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har Proinet och Webcows gjort polisanmälan ännu? Någon som vet vad de i så fall har fått för respons från Polisen? Det är polisens uppgift att se till att sådant här inte inträffar. De ska arbeta förebyggande och förhindra kriminalitet. Nu har de ju uppenbarligen misslyckats med den biten (och det förvånar väl ingen, eftersom den uppgiften är i stort sett omöjlig), men då får man i alla fall hoppas att de städar upp i röran som följer.
Även om intrången inte går att spåra, så är det klart att det finns folk som vet vilka som ligger bakom de här intrången. Killarna (eller tjejerna) som ligger bakom angreppen vill ju uppenbarligen ha uppmärksamhet. Då kan det inte vara svårt att skaka fram de skyldiga, bara man utreder saken ordentligt. Edit: Det bästa vore nästan om samtliga kunder som drabbats kunde göra en polisanmälan mot personen/personerna som bröt sig in. Polisen lär få svårt att ignorera några tusen anmälningar. Edit 2: Ingen som vill ta på sig att skapa ett kedjebrev och namninsamling med krav på att Polisen utreder intrången? Jag kanske har lite väl låga tankar om Polisen, men det här känns annars som ett typiskt fall som de lägger ned vid första bästa tillfälle. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
|
Citat:
Ställer upp till 100% med det jag kan hjälpa till med som jag då klarar av. Kan i vilket fall som helst erbjuda serverutrymme till den som vill sätta upp ett forum! för övrigt så håller jag med gustav om polisanmälningarna väldigt smart. tycker webcows ska ska skicka massmail till sina kunder och be dom fylla i ett formulär genom internet och sedan maila tillbaka till webcows så får webcows överlämna dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Sist jag gjorde en polisanmälan visste inte polisen vad en domän var.
Och tydligen rycker de inte ut vid slagsmål på stan längre, utan enbart vid mord. Go polisen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
||||
|
Citat:
Vi pratade i telefon och han uppger sitt hemtelefon nummer samt mobil och vi pratar jag skickar över filerna till han för sidan så jag rara alltihop och skicka det till han så han kunde påbörja arbetet. Han villa även ha 25% i förskott eftersom vi då inte var företag "litade han inte på mig" jag tyckte det var skumt men sket i det. så fort han fick sidan ringde jag upp i han igen men han svarade inte skrev till han sedan på msn och via e-post då hade han blockat mig på msn och ej svarat på e-post. Jag går in på deras hemsida och den låg nere. och det gör den hittils. 3 veckor efter ser jag mitt innehåll som jag har skapat för försäljning, han har även skrivit på olika kända forum om feedback på kodningen etc. Jag hade ju deras bankkonto nummer så man borde kunna spåra trollet. Jag polisanmälde omdelbart dagen efter, jag gick ner till stationen med all bevismaterial som bestod av kompletta konversationer och e-post kontakten vi har haft samt print screens på dem forum han skrivit. och alla uppgifter jag hade om han. Kontakta dem 3 månader efter och då sa dem att dom lagt ner fallet för dom har inget att gå på. Jag blev så satans förbannad. Och jag funderar fortfarande hur jag ska hämnas på trollet... ... :angry: Så duktiga var polisen! :unsure: :unsure: :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Min bärbara dator blev stulen. Efter några månader hittade jag registreringsnumret till datorn och gick till polisstationen och frågade om de hade gjort något beslag på datorn. Tagit någon tjuv eller hälare och hittat ett 20 tal bärbara datorer i någon lägenhet. - Vänta ska titta sa tanten på polisenstationen. Tog fram en pärm och började bläddra bland beslagen. - När blev den stulen sa du, frågade tanten. - I januari. Då tog hon upp en annan pärm och bläddrad månad, för månad. Jag tappade hackan när hon berättade att jag var tvungen att ringa till alla polisstationer i landet för att se om de hade beslagtagit min bärbara dator. Suck... snacka om utrymme för effektiviseringar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
|
Citat:
[/quote] Öhhhhh!!! shit? Det där kallar jag inte service! Det finns faktiskt något som heter databaser och internet samt data använder dom inte sånt för att söka lite snabbt istället för att bläddra i pärmar, trodde det var ute? Ringde du runt då? :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Mindre troligt alltså, inte otroligt ![]() Tyvärr tror jag aldrig du kommer att kunna lämna dörren olåst längre, varken bokstavligen eller metaforiskt, för säkerheten finns inte så att det blir möjligt. Säkerhet kostar, men ingen vill betala utan alla vill ha allt gratis idag. Polisen har reducerats till ett skämt, rättsväsendet korrupt och politiskt styrt och samhället blir allt mindre intresserad av vad som är rätt eller fel...Webbhotellen måste prioritera mellan säkerhet, tjänster och lönsamhet vilket allt för ofta leder till en kompromiss där lönsamheten måste ligga i fokus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det ngn röd tråd i dessa attacker? Ngn viss typ av dns/web server som drabbats,
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|