Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Se.nu såld för 165 000 SEK.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-12, 22:21 #61
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Citat:
Originally posted by ztream@Jul 12 2009, 21:59
Maxjohan: Varför stör du dig så på att folk köper domäner? Du har ju hittat gräddfilen om du kan göra samma tjänst med en kass domän så varför bry dig? Du borde vara glad att du har mer pengar kvar i fickan.
Jag ursäktar att jag kommer ut som en "dåre" här på forumet med /domäner, jag tror jag ska ansöka efter frivilligt arbete hos cancerfonden istället.

Anledning bottnar sig i att många inte ser skillnad på bra domänwe och skräp domän namn. Ser vi på forumen som säljer så är majoriteten av domäner inte värt regg-fee ens i säljtrådarna, ja det är överkonsumption och underkompetens.

Jag får väl ta tag i allt själv och blogga om detta för att lära ut att dating.com inte är detsamma som Dateyouwanttonight.com.

Jag jag har en INFP personlighet så jag vill gärna hjälpa och förbättra. Men det blir för svårt över internet har jag lagt märke till. Speciellt när jag sitter och surfar i längre perioder så blir man lätt avtrubbad efter en tid utan mänskliga kontakter. h34r:
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-12, 22:53 #62
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag tycker inte du är en dåre. Har bara inte riktigt fattat vad du försökt säga innan.

Nu fattar jag!

Ber även om ursäkt för mina fåniga påhopp om pyramidspel tidigare. det var onödigt.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-13, 12:42 #63
mkj mkj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 279
mkj mkj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 279
http://dagensmedia.se/

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article61764.ece
mkj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-13, 13:05 #64
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Citat:
Originally posted by mkj@Jul 13 2009, 11:42
http://dagensmedia.se/
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article61764.ece
Är det en kommande konkurent till Voddler? låter lite så.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-13, 13:41 #65
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Ursprungligen postat av Network
Är det en kommande konkurent till Voddler? låter lite så.
Om du kollar på betaversionen så fungerar den mer som en jämförelsesajt för rörligt innehåll.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 00:07 #66
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by claesm@Jul 3 2009, 22:18
Jag lyckas inte hitta tråden, men har för mig att vi noterade att tv-nu i samband med köpet hade ett expiry date som låg typ 30 år framåt eller mer.
Jag förnyade tv.nu 10 år när den möjligheten kom 2006. Det vi diskuterade i tråden då var att jag gjorde det innan dom höjde avgiften för 1 och 2 letters, ändå ville dom har pengar. Kan inte heller hitta den tråden men jag minns vad det stod.

Citat:
se.nu - känns lite väl "svår" för att koppla till tv/film. Var se.tv, titta.nu, film.nu, video.nu etc. för dyra tro?
se.tv är ju en bra domän men där har vi redan ett starkt varumärke etablerat i form av tv.nu som är en tv-guide. Restarande domäner du nämner stämmer inte in på den långsiktiga affärsmodell vi har. Möjligen titta/.se .nu isf. Dock finns det ett snarlikt varumärke i Sverige. Se.nu är perfekt för det vi vill göra / har gjort iom bredden. Film vore för smalt, video tungt associerat till vhs etc. Vad det gäller priset så tror jag jag kunnat övertyga styrelsen om att spendera de pengar som krävs för att köpa namnet jag ansåg bäst lämpat. Det förtroendet är jag övertygad om att jag har. Gissar på att jag har lyxen att leva lite på vad jag tidigare skapat där.

----


Det är inte Schibsted som köpt domänen, det är TVNU Sweden AB. Ett bolag jag äger en stor del av, jag tog beslutet och är inte orolig att det inte skall vara värt 165k.

Angående IIS så drev säljaren av *.se.nu en subdomäntjänst där det erbjöds dittnamn.se.nu. Vi skall ha en sökmotor för innehålla man kan "se nu" på nätet, det gillar dom nog mer. Det hade jag gjort om jag vore dom.

Det kan hända mycket på internet men att Nunames skulle ta kontrollen över tv.nu!? tv.nu, prisjakt.nu och några få andra .nu siter är ju avgörande reklampelare för Nunames i Sverige ... En internetanvändare som är 15 idag var 9 år 2003 när .se släpptes lös. Dom kanske inte ens vetat vad en .nu domän var om det inte var för ett fåtal .nu-siter men höga trafikvolymer.

Det vore ytterst osmart och det är inte det intrycket jag fått när jag pratat exempelvis med Per Darnell. Har man varit VD för nic.se och är Sverigechef för nic.nu är man smart, det krävs för att få uppdragen.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 01:32 #67
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Citat:
Ursprungligen postat av ric
Citat:
Originally posted by -Network@Jul 13 2009, 12:05
Är det en kommande konkurent till Voddler? låter lite så.

Om du kollar på betaversionen så fungerar den mer som en jämförelsesajt för rörligt innehåll.

Där ser man..intressant. Jag har själv varit inne på en liknande tanke för något år sedan och har t.o.m. kvar ett par passande namn för ändamålet.
Man blir allt lite sugen på att brassa igång planerarverkstan igen
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 18:16 #68
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
Citat:
Originally posted by Thomas@Jul 16 2009, 00:07
Det vore ytterst osmart och det är inte det intrycket jag fått när jag pratat exempelvis med Per Darnell. Har man varit VD för nic.se och är Sverigechef för nic.nu är man smart, det krävs för att få uppdragen.
Jag har fått ett annat intryck av Per men jag hoppas innerligt att du har rätt.

Den domän jag for efter var en annan som var betald för 30 år framåt. Min domän var också betald på 10 år och plötsligt upptäcker jag att den inte går att förnya. Det var på så sätt Per och Bill försökte göra det juridiskt korrekt, de har ju inte tagit tillbaka en domän, det är ju jag som inte har betalt för den... Att de spärrade alla möjligheter för mig att betala är ju en annan sak. Trist och visar på en oseriös sida av Per som tyvärr jag har erfarenhet av.

Jag tycker tv-nu är en briljant tjänst och jag önskar er all välgång. Jag vill inte på något sätt underminera något värde eller göra någon osäker för att tjänsten vilar på en nu-domän. Det är därför jag inte diskuterar denna fråga publikt någon annan stans än i trådar som berör Nunames och värdet på domäner i detta forum.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 18:51 #69
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Om socialt begåvad med värdefullt kontaktnät i rätt kretsar är synonymt med smart. -Javisst.

(Don't trust the .coconut)

Önskar också all lycka och välgång till alla svenska .kokosnöt(.nu)-sidor. Men... .nu:s tidigare agerande bl.a. i claesm fall känns inte så stabilt och långsiktigt.
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 18:57 #70
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by pitbull@Jul 17 2009, 17:51
Men... .nu:s tidigare agerande bl.a. i claesm fall känns inte så stabilt och långsiktigt.
Fel helt klart, men man få inte glömma att det var nu.nu det handlade om. Det är inte vilken domän som helst.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017