Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Besviken på Unicell!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-04, 03:02 #61
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Nu ligger unicells sida nere. Såg att ConnyWest var inne och skrev på unicells forum igår, och det verkade inte Sten gilla.
Sten har nog spärrat min ip-adress för nu kommer jag inte åt forumet längre, när jag klickade på länken som 13teen visade.... hu, hu, hu... De är nog pressade nu skulle jag tro....
Nu kom jag åt deras forum igen, så min ip är tydligen inte spärrad ändå.....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 05:05 #62
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Mycket intressant tråd, det här är konsumentmakt.

Jag har mina misstankar om att Tomas J mycket väl kan ha justerat vad som egentligen sades innan denna diskussion startade här. Men är det något som bevisas så är det attityden hos Sten/Unicell.

Grattis till förstasidan på Google, det har nog kostat Unicell mycket mer än att "jobba gratis" för en gång skull.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 07:16 #63
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
vilka j-vla dramaqueens ni är...sorgligt...jag tycker absolut att Thomas ska anmäla Sten, och Conny ska fortsätta att gå in på Unicell´s forum och skriva ner dom (kan man gissa att om Conny haft ett forum på Verimentors hemsida så hade det bara innehållit positiva omdömen ?)...för då har ni ju verkligen åstadkommit något...

Jag tror starkt på marknadsekonomins självläkande krafter, tycker ni det är en undermålig produkt, använd den inte, tycker alla andra likadant, så försvinnet produkten till slut. Nu handlar det bara om att ha "rätt" och att skapa negativa effekter som bara kan ha sitt ursprung i den svenska avundsjukan och jantelagen.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 08:16 #64
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 4 2008, 08:16
vilka j-vla dramaqueens ni är...sorgligt...jag tycker absolut att Thomas ska anmäla Sten, och Conny ska fortsätta att gå in på Unicell´s forum och skriva ner dom (kan man gissa att om Conny haft ett forum på Verimentors hemsida så hade det bara innehållit positiva omdömen ?)...för då har ni ju verkligen åstadkommit något...

Jag tror starkt på marknadsekonomins självläkande krafter, tycker ni det är en undermålig produkt, använd den inte, tycker alla andra likadant, så försvinnet produkten till slut. Nu handlar det bara om att ha "rätt" och att skapa negativa effekter som bara kan ha sitt ursprung i den svenska avundsjukan och jantelagen.
Jag tycker det är en bra idé att ha ett webbforum om man säljer en programprodukt. Vad jag däremot tycker är viktigt är att visa respekt för användarnas problem och att göra sitt bästa för att försöka lösa kundens problem. Då får man nöjda kunder även om man har en risig produkt. Men har man en taskig attityd till kunderna så kommer det så småningom att synas i bokslutet, även om det kan ta tid. Det måste ju komma fram konkurenter som kan leverera lika bra produkter men med en bättre attityd först.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 10:32 #65
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 4 2008, 08:16
vilka j-vla dramaqueens ni är...sorgligt...jag tycker absolut att Thomas ska anmäla Sten, och Conny ska fortsätta att gå in på Unicell´s forum och skriva ner dom (kan man gissa att om Conny haft ett forum på Verimentors hemsida så hade det bara innehållit positiva omdömen ?)...för då har ni ju verkligen åstadkommit något...

Jag tror starkt på marknadsekonomins självläkande krafter, tycker ni det är en undermålig produkt, använd den inte, tycker alla andra likadant, så försvinnet produkten till slut. Nu handlar det bara om att ha "rätt" och att skapa negativa effekter som bara kan ha sitt ursprung i den svenska avundsjukan och jantelagen.
Skönt att du i alla fall tror på marknadsekonomin, det är ju dess krafter som bla visas här och på Unicells forum.

En fråga gummianka, vad är det för "ondskefull" (din egen beskrivning i profilen) verksamhet du har på nätet. Jag blev nyfiken men kom inte in på din sida?
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-07, 09:01 #66
Thir13teens avatar
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 767
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thir13teens avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 767
Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 4 2008, 08:16
vilka j-vla dramaqueens ni är...sorgligt...jag tycker absolut att Thomas ska anmäla Sten, och Conny ska fortsätta att gå in på Unicell´s forum och skriva ner dom (kan man gissa att om Conny haft ett forum på Verimentors hemsida så hade det bara innehållit positiva omdömen ?)...för då har ni ju verkligen åstadkommit något...

Jag tror starkt på marknadsekonomins självläkande krafter, tycker ni det är en undermålig produkt, använd den inte, tycker alla andra likadant, så försvinnet produkten till slut. Nu handlar det bara om att ha "rätt" och att skapa negativa effekter som bara kan ha sitt ursprung i den svenska avundsjukan och jantelagen.
Du har tyckt tvärtemot alla andra sedan trådens början och nu tar du i så tårarna nästan sprutar. Varför är du så emot att folk uttrycker sitt missnöje över ett företags handlande på ett forum? Tycker du att alla ska vara missnöjda i det tysta? Isåfall är inte Internet något för dig, här talar man väldigt fritt och det är det som är så bra. Vad är det du vill åstadkomma?
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 06:59 #67
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas J
Skönt att du i alla fall tror på marknadsekonomin, det är ju dess krafter som bla visas här och på Unicells forum.

Jaha, vad korkad jag är, jag trodde det vi såg här var det som har blivit det allrådande, nästan mob eller drevliknande klimatet på Internet, och att marknadsekonomins krafter visar sig i röda eller svarta siffror på balansräkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Du har tyckt tvärtemot alla andra sedan trådens början och nu tar du i så tårarna nästan sprutar. Varför är du så emot att folk uttrycker sitt missnöje över ett företags handlande på ett forum? Tycker du att alla ska vara missnöjda i det tysta? Isåfall är inte Internet något för dig, här talar man väldigt fritt och det är det som är så bra. Vad är det du vill åstadkomma?
Men vänta nu, vad är det du säger, att alla andra inte håller med mig ? Nu blir jag rädd…kanske till och med ledsen, men tårarna sprutar ? Har någon sagt någon gång att du kanske har lite väl livlig fantasi ?

Jag har aldrig reagerat på ATT Thomas J uttryckt sitt missnöje här eller någon annanstans, så det är din värdering av det, jag har däremot reagerat på dels hur det görs, och att man någonstans har svårt att ”se sin plats in the grand scheme of things”, mer om det strax.

Jag har däremot svårt för att Conny som någon slag förkämpe för sanning och rättvisa väljer att rikta sin negativa energi mot något, utan att ha något som helst egenintresse i frågan, det var dessutom ett hårklyveri av rejäla mått saken gällde, påståendet var att SPCS tar ut en årsavgift för att använda deras program, vilket stämmer för vissa (och i övrigt jämförbara) program.

Så, varför väljer Conny att göra detta ? Jag vet inte, men det är för mig en intressant fråga, jag gissar att Conny mer eller mindre dagligen stöter på felaktigheter och kanske direkta lögner, som han låter passera.


In the grand scheme of things var det. Dom berörde detta I programmet “Beckman, Olsson & Can” häromdan, rekommenderas (där också Alex Schulman, som jag nästan börjar tro har en bipolär personlighetsstörning, efter att ha sett honom stå och nästan gråta i TV för att någon sa något dumt till honom, gör ett sansat, nästan intelligent intryck)

Först och främst, för att ”alla” tycker något innebär det ju inte att det är rätt, och detta gäller i ännu större utsträckning på Internet, och säger man då ” I så fall är inte Internet något för dig” så har man spikat Internet som klagomur och alla drevs moder.

Jag har som sagt inga problem med att man uttrycker missnöje, men vi är ju långt bortom det, nu ska Tomas polisanmäla Sten, för mig är det uppenbart att om Tomas hade velat ha en lösning, så hade han svalt stoltheten eller vad det nu är som står i vägen, och efter inlägg 3 ringt Sten och köpt ett serviceavtal á 800 kr så hade problemet varit ur vägen.

Så varför fortsätter han ?

Jag säger inte att ni har fel, ni kan till och med ha rätt, och som jag säger, har Sten en undermålig produkt så fasas den ju ut från marknaden, men jag förstår fortfarande inte den här önskan om undergång från andra, utomstående parter, det är ju extremt lätt att stå utifrån och peka finger mot någon annan.

Så om jag frågar dig ” Thir13teen” , varför väljer du att lägga tid på att vidarebefordra negativa åsikter om något som du som utomstående ju de facto inte kan veta om det är sant eller inte, snarare än att lägga den på att skapa något eget positivt ?

Jag förstår faktiskt inte riktigt varför Unicell har ett forum överhuvudtaget, när själva grunden i affärsmodellen är årliga serviceavtal, så det är ju bara korkat, sen kan man ju säga att det är extremt ovanligt med ocensurerade företagsbloggar/forum.
In the grand scheme of things så går det ju såklart att hitta negativa åsikter om ALLA företag, inkl. IKEA. När det begav sig fanns det en sida på Internet som hette ”Hata Inet Data”, dessa åsikter ska självklart tas på allvar, men som alltid i livet så får man väl fråga sig vad man själv har för delaktighet i det uppståndna problemet.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 07:17 #68
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 10 2008, 07:59
Jag har däremot svårt för att Conny som någon slag förkämpe för sanning och rättvisa väljer att rikta sin negativa energi mot något, utan att ha något som helst egenintresse i frågan, det var dessutom ett hårklyveri av rejäla mått saken gällde, påståendet var att SPCS tar ut en årsavgift för att använda deras program, vilket stämmer för vissa (och i övrigt jämförbara) program.

Så, varför väljer Conny att göra detta ? Jag vet inte, men det är för mig en intressant fråga, jag gissar att Conny mer eller mindre dagligen stöter på felaktigheter och kanske direkta lögner, som han låter passera.

Ofta är jag kund och köpare av både programvaror, digitalkameror, datorer, bilar, mjölk, pizza, bensin m.m.

När jag är i rollen som kund så vill jag inte bli bemött med den attityd som Sten har visat här på forumet mot Tomas J. Det är mitt egenintresse öppet och ärligt redovisat.

Det händer titt som tätt att jag träffar på människor som beter sig som Sten gjorde eller har samma typ av attityd gentemot kunder. Jag har lärt mig med åren (jag är 44 idag) att aldrig acceptera en nedlåtande attityd av en leverantör, eller av någon annan heller för den delen, inte ens av myndighetspersoner. Jag biter tillbaks, och det så rejält, att jag hoppas de lär sig till nästa gång, att de måste ändra attityd. Det ska vara obehagligt att behandla andra människor illa, det är min inställning.

Världen är full av stöddiga människor som agerar med en nedlåtande attityd, jag är väl kanske en person som hatar det jag ser och ställer upp och slåss på barrikaderna när jag har möjlighet att göra det. Om männsiskor bara tiger still och accepterar nedlåtande attityder så tar motparten det för givet att det är ett helt OK beteende och kommer att fortsätta. Men känns det i plånboken så brukar de flesta ändra attityd ganska snart.

Jag avskyr när jag blir varse om lögner och fulknep att lura någon. Då ser jag rött... Kanske har jag en mycket hård inställning till detta eftersom jag själv har råkat ut för människor som ljuger mig rakt upp i ansiktet. Ofta för att få mig att göra saker som jag annars aldrig skulle befatta mig med.

Som du sett här på WN i många diskussionstrådar så försöker jag bidra med det jag kan och den erfarenhet jag har. Det gör jag gratis. Jag har även glädje och praktisk nytta av vad andra skriver här på forumet. Var och en behöver inte bidra med så mycket men det är helheten som blir värdet för mig. Jag har hållit på och läst och skrivit i olika eForum sedan 1988 när jag först skaffade mig mitt första 2400 bps-modem. Den glädje som olika eForum skänkt mig sedan dess är "priceless" (ovärderlig).

Detta var en sammanfattning av mitt egenintresse!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 09:28 #69
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 10 2008, 07:59
Jag har som sagt inga problem med att man uttrycker missnöje, men vi är ju långt bortom det, nu ska Tomas polisanmäla Sten, för mig är det uppenbart att om Tomas hade velat ha en lösning, så hade han svalt stoltheten eller vad det nu är som står i vägen, och efter inlägg 3 ringt Sten och köpt ett serviceavtal á 800 kr så hade problemet varit ur vägen.

Så varför fortsätter han *?
Det handlar om det Conny skriver, jag ogillar skarpt att bli illa behandlad av näringsidkare - och jag ringde Sten 2 gånger och ändå vidhåller han att ett enligt honom gammalt obetalt serviceavtal ligger mig till last.... detta trots att jag båda gångerna talar om att jag VILL BETALA. Och det avtalet väljer han först efter denna diskussion säga att det ligger inte mig till last längre, jovisst du. Ja jag vill inte ha med dem att göra längre, hur många gånger ska man behöva ringa och på vilket sätt ska man behöva krypa för att åtnjuta ynnesten att bli hjälpt av ett vinstdrivande företag när man erbjuder sig att betala?

Sen kan jag inte rå för att precis som jag blir mäkta irriterad på irrationellt och stöddigt bemötande också reagerar kraftigt på beskyllningar om sabotage mm. Jag gör dessutom faktiskt skillnad på person och företag. Vore det du gummianka skulle jag inte bli lika irriterad, det har helt enkelt mer tyngd och allvar över sig när en representant för ett företag kastar ur sig anklagelser. Eller om man vill så, det tyder på osedvanligt dåligt omdöme att göra det som representant för ett företag, det riskerar ju att slå tillbaka inte bara på personen utan företaget och därmed ev. kollegor.

Som svar på din fråga - Så varför fotsätter han?

Ja det tycker jag du själv ska ta en funderare på, särskilt med ledning av svaret ovan. Passa också på att ställ dig frågan vad får jag ut av detta. Konkurerrar jag kanske med Unicell och TJÄNAR något på att smutskasta. Eller handlar det helt enkelt om ett osedvanligt taskigt kundbemötande som trots att kunden (jag) upprepade gånger vill göra rätt för mig ändå blir illa bemött? Ja vad tror du själv?

Till sist en fråga jag gärna upprepar, vad är det för verksamhet du har på nätet gummianka? Det framgår inte av din profil eftersom hemsidan inte finns, mer än att den är "ondskefull". Det är alltid intressant att veta lite om vilka man diskuterar med. Det gör ofta diskussionerna mer relevanta och risken för osakligheter och andra avarter du tycker dig se på internet minskar betydligt med en identifierbar avsändare vilket jag tycker är bra.
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 08:07 #70
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Ofta är jag kund och köpare av både programvaror, digitalkameror, datorer, bilar, mjölk, pizza, bensin m.m.
När jag är i rollen som kund så vill jag inte bli bemött med den attityd som Sten har visat här på forumet mot Tomas J. Det är mitt egenintresse öppet och ärligt redovisat....
Detta var en sammanfattning av mitt egenintresse

Jag förstår det, och jag är helt överens med dig, och på många sätt är vi nog väldigt lika gällande det, det jag menade är bara (och vi kan väl nöja oss med att vara överens om att vi inte är överens) att du faktiskt inte vet vad som hänt.

Citat:
Originally posted by -Tomas J@Dec 10 2008, 10:28

Det handlar om det Conny skriver, jag ogillar skarpt att bli illa behandlad av näringsidkare - och jag ringde Sten 2 gånger och ändå vidhåller han att ett enligt honom gammalt obetalt serviceavtal ligger mig till last....
Så kort och gott så kan man säga att du väldigt tidigt hade möjligheten att få en fungerande lösning, genom att betala, men lät stoltheten (eller vad vi nu väljer att kalla det) stå i vägen. Om en kund har obetalda ärenden hos dig, hur påverkar det hans möjlighet till kredit ?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas J
Till sist en fråga jag gärna upprepar, vad är det för verksamhet du har på nätet gummianka? Det framgår inte av din profil eftersom hemsidan inte finns, mer än att den är ondskefull. Det är alltid intressant att veta lite om vilka man diskuterar med. Det gör ofta diskussionerna mer relevanta och risken för osakligheter och andra avarter du tycker dig se på internet minskar betydligt med en identifierbar avsändare vilket jag tycker är bra.
Nu vill jag iofs inte påstå att det är någon hemlighet, även om jag inte vill ha det förknippat med just den här tråden (vilket dock inte på något sätt betyder att jag inte står för mina åsikter, men vi kan ju alla se hur dyl. trådar, åtminstone så länge dom är aktiva, placerar sig i serpen)
Men framförallt anser jag att mina åsikter står bra för sig självt (eller inte gör det, om man tycker så är fallet) och, om något, är väldigt sakliga, oavsett om jag heter Blondinbella, Janne Josefsson eller Gummianka, eller oavsett om jag utvecklar eller köper/säljer domäner för 5kr, 50 kr eller 50.000kr, eller gör något helt annat, hur menar DU att mina åsikter eller idéer skulle vara mer eller mindre betydelsefulla utifrån dom kriterierna ?

Sen när det gäller just "ondskefull" så kan man väl enklast förklara det med att jag tillhör den ironiska generationen, vill du absolut sätta en titel på mig som är relevant för det här forumet så kan vi säga att jag köper/säljer domäner.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017