Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


netpointers verkar helt oseriösa

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-24, 10:53 #61
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
xpat: jag skrev att du "kommer ifrån Altus" och med det menade jag att du varit där tidigare, ursäkta om jag var otydlig. Jag vet att du inte jobbar där mer, men kan inte låta bli att poängtera det för jag tycker att det är synd att du känner att du behöver provocera mig och funderar på om det har med det att göra.

Grouse: Fint, det är mycket möjligt att jag inte på något sätt är den bästa att föra våran talan på detta forum. Jag är inte någon tekniker, jag har såklart kunskap gällande våran produkt, men en gång emellan när frågorna blir mkt tekniska så försöker jag bara svara så bra jag kan. Det är ju inte på något sätt så att jag officiellt presenterar Netpointers på detta forum, jag är inte våran pressombudsman. Jag är en svensk säljare och tycker att det är viktigt att svara så bra jag kan på de frågor som ni kan tänkas ha.

Jag blev inte informerad om våra dolda länkar här, dessutom handlar det om EN länk. Jag vet exakt hur vår lösning fungerar. Och jag respekterar det ni tycker gällande det, men så får vi bara bli eniga om att vi är oeniga. Det finns också dem som inte tycker att det är så farligt, och enda anledningen till att vi gör det är för att det är praktiskt och mer användarvänligt på sidan.

Och gällande vår egna sida. Vi har alltid använt oss utav netpointers.com för att kommunicera med våra kunder oavsett om den inte funnits med på Google eller inte. Och visst, jag kunde se poängen med att använda mig av technologies-sajten istället på min signatur just på grund utav att alla verkar gå in och testa oss på sökmotorerna hela tiden. Ni tror att jag försöker dölja någonting gällande det där, men det gör jag faktiskt inte. Jag tycker snarare att jag har varit helt öppen med hur den historien har gått.

Det är helt befängt att vi skulel ha någonting med BMW:s blacklisting att göra. Det var det värsta påstående jag hört här inne. De har aldrig varit kunder hos oss, prova och ring dem själva och fråga (herregud alltså(!)). Det finns säkert en massa trådar och forum i Danmark där du kan läsa allt mellan himmel och jord gällande oss, och det är säkert lika seriöst och sant som det som en gång emellan nämns här inne. Vi är det största SEO-företaget i DK- och det är många som tycker om att hacka på oss. Och det är upp till er alla att bilda er en egna uppfattning, men för i herrans namn så vet ni väl att man inte kan tro på precis ALLTING man läser väl??

Hur man än vänder och vrider på det så har vi ALDRIG (jag upprepar ALDRIG) fått någon kund utslängd från Google. Om någon här inne kan lägga fram ett konkret bevis på det så vore det jädrigt intressant att titta på. Och således så är det väl lite orättvist att jämföra oss med Altus va??

Boogieman: Att xpat följer och granskar mina inlägg har jag ingenting emot (det är därför jag är här), bara han håller sig på en viss nivå och ger mig någonting faktiskt och konstruktivt att svara på. Jag står för vad jag tycker om Altus och ångrar mig inte på något sätt för att avrekommendera en som skrev här inne att teckna avtal med dem. Jag respekterar många utav SEO-företagen i branschen och betraktar många av dem som seriösa, men Altus är inte en av dem.. och det står jag för. Det säger ju till och med xpat själv (är det inte rätt uppfattat?).

Och gällande om vi är fläckfria eller inte, se svaret till Grouse. Den som lägger fram ett konkret bevis till mig om en blacklisting vi står bakom skall få en officiell ursäkt ifrån mig.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 12:54 #62
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Egentligen är väl all SEO fusk? Meningen är ju att man ska bygga upp sin sida ordentligt för sökmotorn med korrekt HTML osv, detta skall egentligen räcka. Sen är den verkliga tanken att alla inlänkar ska vara naturliga. Det är ju inga SEO-länkar. SEO är till för att "lura" sökmotorn och ranka högre. Skulle inte SEO funnits kanske man hade hittat mer relevanta sidor vid varje sökning?

Kajsa du kan läsa lite om ditt företag på tex. http://www.seobomb.com/radisson-sas-busted...-hat-seo-again/
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:04 #63
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Jag undrar bara hur länge Kajsa orkar försvara Netpointers

Jag vill inte förlora Kajsa från WN
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:06 #64
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Varför måste det var skillnad mellan en SEO-länk och en annan länk? Vad är det som säger att en SEO-länk nödvändigtvis inte är relevant?

Gällande Radisson SAS kan du läsa i början på denna tråd.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:08 #65
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Milad... my only friend:-)
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:24 #66
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Citat:
Originally posted by Kajsa@Aug 24 2006, 13:08
Milad... my only friend:-)
Vi ses på nerddating.net?
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:26 #67
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
hehe... det kan du tro vi gör:-)
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:28 #68
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Måste hålla med Kajsa på punkten om länkar.

Som SEO-konsult skall man hjälpa till att bygga webbplatser på ett sökmotorvänligt sätt.

Problemen uppstår när SEO-bolag inte gör det, då blir det fusk. Eftersom det man gör inte i första hand handlar om att ge sitens besökare mer information/utbyte utan om att placera webbplatsen höt upp på vissa ord och termer i t.ex. Google.

Om ett SEO-företag går in och lägger till sökmotoranpassat innehåll. Istället för att rätta till en felbyggd webbplats så skall man fundera en extra gång innan man signar med dem. Eftersom det är fusk att göra så.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 13:29 #69
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Detta kanske är lite utanför ämnet, men jag ser SEO som något positivt så länge optimeringen är relevant. Det är givetvis inte relevant att söka efter datorer och få upp en sida som säljer mat.

I många fall kan annonserna på Google vara mer intressanta än träffarna.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-09, 09:30 #70
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Hej allesammans.

Tänkte bara uppdatera er en smula. Denna tråden handlade ju i lång tid om våran sida www.netpointers.com som var blacklistad för det att vi använde oss utav den för att prova några extrema tekniker. Jag nämnde också att vi numer hade fokus på att få den tillbaka in i indexet igen. Och tänkte bara meddela er som fortfarande är intresserade om att den nu är tillbaka, ca 1 mån efter jag sa det. Den har blivit utnämnd till att innehålla den italienska versionen utav sidan då vi växer i Italien för tillfället.

Mvh Kajsa
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017