Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tillåta länkar i medlemmarnas signaturer?

Visa resultat för omröstning: Ska WN tillåta länkar i medlemmarnas signaturer?
Ja, självklart 59 54.13%
Nej, aldrig i livet 50 45.87%
Antal röster: 109. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-14, 13:22 #61
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by Jonas@Dec 14 2005, 12:28
Men om du inte har läst dom anledningarna varför uttalar du dig i frågan då?
Thomas har gett en oerhört bra anledning
Jo jag har läst dem, både då de skrevs när de refererades till i den här tråden. Jag säger ju att de är bra, dvs. att det är bra argument. Det förklarar varför det inte går att ha länkar i signaturen idag. Det finns ingen anledning för dem att förklara igen varför det inte går. Det jag menade tidigare var att de fått feedback om vad medlemmarna tycker, det är inte så ofta ändringar diskuteras och så många deltar, bra att ta tillvara.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 13:53 #62
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av ric
Jo jag har läst dem, både då de skrevs när de refererades till i den här tråden. Jag säger ju att de är bra, dvs. att det är bra argument. Det förklarar varför det inte går att ha länkar i signaturen idag. Det finns ingen anledning för dem att förklara igen varför det inte går. Det jag menade tidigare var att de fått feedback om vad medlemmarna tycker, det är inte så ofta ändringar diskuteras och så många deltar, bra att ta tillvara.

Men efter att du sade att "dom är säkert bra" så låter det precis som att du inte läst dom..
Där utav det uttalandet.

Citat:
Ursprungligen postat av ric
Det jag menade tidigare var att de fått feedback om vad medlemmarna tycker, det är inte så ofta ändringar diskuteras och så många deltar, bra att ta tillvara.
Jag tycker inte att några ändringar rörande just signaturerna skall ske.
Vill gärna undvara just spam i dessa.

Redan idag syns försök till spam i dessa, dels utav nya medlemmar och utav gamla.
Står i reglerna att en signatur skall vara max 2 rader. Och ändå så finns det medlemmar (obs! ej admin/moderatorer) som har fler än så.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 14:02 #63
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by Jonas@Dec 14 2005, 13:11
Kolla bara på dom Amerikanska forumen där man kan ha bilder etc.
Deras signaturer består utav bilder som större än 468x60, se sånt här på WN? Då skulle jag dra fortare än kvickt.


Är du så blåst att du inte klarar av en simpel cut&paste?
Det finns väl inget här som påstått att man skall få lägga in enorma bilder eller ha jättelika signaturer?

Det alla sagt är att detta skall vara något som har lika tydliga regler som i dag. Tex regler för vad signaturen får innehålla, hur stor den får vara, antalet länkar osv. SJÄLVKLART skall allt detta vara bestämt och framgå tydligt och någon som bryter mot detta bör varnas och om han/hon inte ändrar sig slängas ut.

Dett handlar inte det minsta om smarthet detta handlar om att göra det så lätt som möjligt för en användare att kunna hantera en sida. Användaren skall aldrig behöva stanna upp, tänka, fundera, lägga ner tid på saker som borde vara självklara eller automatiska. Även om det bara handlar om en sekunds extra arbete...
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 19:28 #64
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 164
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 164
Att ni orkar.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 19:43 #65
DeSotos avatar
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 323
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
DeSotos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 323
Kan man inte ha det som en inställning att man kan få länkarna klickbara? Att de som standard inte är det, men att man som registrerad användare kan ställa in så de blir det?
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 20:09 #66
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by DeSoto@Dec 14 2005, 20:43
Kan man inte ha det som en inställning att man kan få länkarna klickbara? Att de som standard inte är det, men att man som registrerad användare kan ställa in så de blir det?
Mycket bra ide!
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 20:11 #67
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Citat:
Originally posted by DeSoto@Dec 14 2005, 20:43
Kan man inte ha det som en inställning att man kan få länkarna klickbara? Att de som standard inte är det, men att man som registrerad användare kan ställa in så de blir det?
Jädrans bra idé då får ju alla som de vill.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 21:10 #68
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av webbteknik
Det finns väl inget här som påstått att man skall få lägga in enorma bilder eller ha jättelika signaturer?

Det är det inte, men tror du inte effekten kommer ändå?

Citat:
Originally posted by -webbteknik@Dec 14 2005, 15:02
Det alla sagt är att detta skall vara något som har lika tydliga regler som i dag. Tex regler för vad signaturen får innehålla, hur stor den får vara, antalet länkar osv. SJÄLVKLART skall allt detta vara bestämt och framgå tydligt och någon som bryter mot detta bör varnas och om han/hon inte ändrar sig slängas ut.
Dett handlar inte det minsta om smarthet detta handlar om att göra det så lätt som möjligt för en användare att kunna hantera en sida.
Och hur tror du det kommer att fungera? Reglerna bryts redan idag?

Citat:
Originally posted by -webbteknik@Dec 14 2005, 15:02
Användaren skall aldrig behöva stanna upp, tänka, fundera, lägga ner tid på saker som borde vara självklara eller automatiska. Även om det bara handlar om en sekunds extra arbete...
Tar du betalt på sekund du lägger ner? Likt CPUTid?
Är det så svårt att svälja att WN är som det är? Innan du blev medlem här så visste du väl hur signaturerna fungerade?
Gör som alla andra, svälj det...

Citat:
Ursprungligen postat av DeSoto
Kan man inte ha det som en inställning att man kan få länkarna klickbara? Att de som standard inte är det, men att man som registrerad användare kan ställa in så de blir det?
Kanon ide egentligen...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-14, 21:47 #69
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
>>Det finns väl inget här som påstått att man skall få lägga in enorma bilder eller ha jättelika signaturer?

>Det är det inte, men tror du inte effekten kommer ändå?

Nej det tror jag verkligen inte. Tex så bara för att man kan lägga in länkar så behöver väl inte bilder vara tillåtet i signaturen? Dessutom så skulle någon som använder sig av det stängas av....


>>Det alla sagt är att detta skall vara något som har lika tydliga regler som i dag. Tex regler för vad >>signaturen får innehålla, hur stor den får vara, antalet länkar osv. SJÄLVKLART skall allt detta vara >>bestämt och framgå tydligt och någon som bryter mot detta bör varnas och om han/hon inte ändrar sig >>slängas ut.

>>Detta handlar inte det minsta om smarthet detta handlar om att göra det så lätt som möjligt för en >>användare att kunna hantera en sida.

>Och hur tror du det kommer att fungera? Reglerna bryts redan idag?

Japp jag tror det skulle funka alldeles utmärkt. Administratörerna här gör ett jättebra jobb och det är sällan man ser några regelbrott. Då de som bryter mot reglerna stängs av bör inte detta vara några problem.

>>Användaren skall aldrig behöva stanna upp, tänka, fundera, lägga ner tid på saker som borde vara >>självklara eller automatiska. Även om det bara handlar om en sekunds extra arbete...

>Tar du betalt på sekund du lägger ner? Likt CPUTid?
>Är det så svårt att svälja att WN är som det är? Innan du blev medlem här så visste du väl hur >signaturerna fungerade?
>Gör som alla andra, svälj det...


Svårt att svälja WN som det är? Jag tycker WN är en jättebra sida, kanske inte i nivå med de bästa amrikanska motsvarigheterna men troligtvis den bästa svenska forumet med denna inriktning.

Förstår inte vad du pratar om? Vadå svälj det? Vad är det för konstigt med att användare på ett forum aktivt diskuterar hur man skulle kunna förbättra det? Det ser jag som ett måste. Hade inte jag och andra accepterat att man inte kan klicka på länkarna i personer vars signaturer man blir intresserad av så hade vi inte varit här? Det är väl inget hinder för att man skulle tycka detta vore en klar förbättring av sidan?

Jag tycker att DeSotos ide med att man själv kan ställa in om man vill ha länkar eller inte med avstängt som default är helt lysande, då får alla som de vill och ingen råkar illa ut. =)
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-15, 00:17 #70
ErrolFlynns avatar
ErrolFlynn ErrolFlynn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 79
ErrolFlynn ErrolFlynn är inte uppkopplad
Medlem
ErrolFlynns avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 79
Allvarligt talat, ni måste skaffa ett liv utanför nätet. Det är inte sunt att bli upprörd över såna här saker...
ErrolFlynn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017