Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Starta webhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-23, 01:53 #51
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Flitig postare

emil123,

jag är säkert inte den enda som tänkt detta.. men hur gammal är du? inget illa menat - jag är bara nyfiken.
taz76 är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 02:05 #52
emil123s avatar
emil123 emil123 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Medlem
emil123s avatar

Jag är 21 år.

Citat:
Originally posted by taz76@Aug 23 2009, 01:53
emil123,

jag är säkert inte den enda som tänkt detta.. men hur gammal är du? inget illa menat - jag är bara nyfiken.
emil123 är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 02:25 #53
Flitig postare

Flitig postare

okej.. kom på en liten jämförelse på din ursprungliga fråga;

du vill starta ett bolag som säljer bensin, det ska vara 100 stationer i hela norden.. vad behöver jag? räcker det med en tankbil?

förstår du vidden...? att ha höga planer är inget fel med men man måste vara realistisk och suga upp all information som finns.

... såvida du inte har "några miljoner" på bankkontot som inte gör någon nytta.. men har du det så kan du likväl köpa ett webhotell och spara mycket huvudvärk,
taz76 är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 03:17 #54
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Att starta ett webbhotell är en mycket liten kostnad i starten, om man då inte tänker lägga ut en större summa på marknadsföring.

Men har man inte kompetens så kommer det skita sig direkt i stort sätt, jag startade PW från 0 i kapital i stort sätt.

Dock så har jag kompetensen, hade driftat större nätverk innan samt haft labbnät i garderob från man var 13-14 år. Allt från Windows, Netware,Linux/Unix servrar i drift för labb.

Men utan kompetens så kommer alltl blir en stor röra, sedan är frågan hur mycket man kan tjäna på det.

Tror det finns möjlighet för nya webbhotell, men kommer vara mycket svårt bli stor.

Alla använder domäner för sin marknadsföring i stort sätt nu, även erbjudande om gratis konto ett år. Men för klara göra en sådan sak behöver man ha ett kapital.

Sedan kanske jag ska varna dig, finns inget värre som strular än driva webbhotell.

Räkna med få många problem och larm många otrevliga tider på dygnet, alltid något som kan strula. Även om mycket går att förebygga får man överväga kostnaden mot vinsten för det.

Och då inte prata om alla buggar i färdiga kontrollpaneler som Cpanel/Plesk etc, även om du har kunskap kommer du vilja gå och skjuta fanskapen som kodat det alla fall någon gång

Sedan har vi det som kallas kunder, då har vi dom som tror att dom kan koda som gör massa fin kod som ställer till problem.

Sedan dom som tycker att dom ska få använda 10Ghz och några GB ram på servern.

Sedan dom minnst trevliga som knappt vet vad mail är som typ behöver hjälp med starta sin dator nästan.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 10:38 #55
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag tror att vår vän emil123 är lite fel ute här. Det känns som ett troll, helt klart.

Svenska webmasters.
...
Dock har tråden drivits till en rätt intressant diskussion, men det finns ingen anledning att mata trollet.
Vi ger det en stund till innan vi låser.
Oläst 2009-08-23, 10:45 #56
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by patrikweb@Aug 23 2009, 03:17
Sedan kanske jag ska varna dig, finns inget värre som strular än driva webbhotell.
Räkna med få många problem och larm många otrevliga tider på dygnet, alltid något som kan strula.
För att bekräfta denna regel kan jag nämna att jag igår, lördag, hade en besvärlig arbetsdag. Jag har jouren den här veckan. Inget allvarligt har hänt förutom att jag rent privat råkat ut för husrannsakan och två förhör som misstänkt för narkotikaköp (något jag är helt oskyldig till), vilket fått mig att sova dåligt i veckan. Jag gick därför och lade mig tidigt i fredags.

Jag blev väckt klockan 2 av vårt övervakningssystem som upptäckt en kraschad server (inte så farligt, allt var lastbalanserat så jag kunde gå och lägga mig igen). Klockan 7 ringde det igen och vi var sänkta av en DDoS mot det delade webbhotellet, så det var bara att ta sig in till jobbet och avvärja problemet. Ytterligare tre olika problem lyckades dyka upp medan jag var där, så jag kom inte ifrån jobbet igen förrän klockan 11.

Utöver detta var det givetvis många som hörde av sig och undrade vad som hänt så det tog ytterligare någon kvart att förklara. Nu var det alltså kring lunch på lördagen och jag hade störd nattsömn. Inte lika störd som de gånger det väljer att ringa en gång i timmen en hel natt, men ändå inte världens piggaste humör.

I övrigt tror jag precis som Patrikweb att det finns en marknad för fler webbhotell, men helt klart är att man måste veta vad man håller på med. För att lyckas måste man leverera det kunderna vill ha på en stabil teknikplattform. Det behöver inte alls vara dyrt heller, inget webbhotell behöver 50 servrar i början (och de behöver inte heller kosta 15k styck).
emilv är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 10:58 #57
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Det trollet inte vill svara på är om det anser att det har teknisk kompetens. Annars är ju faktiskt originalfrågan besvarad av ConnyWesth så en låsning av tråden känns logisk.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 13:27 #58
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by patrikweb@Aug 23 2009, 03:17

Men har man inte kompetens så kommer det skita sig direkt i stort sätt, jag startade PW från 0 i kapital i stort sätt.
Hur mycket omsätter du nu?
Björklund är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-25, 16:18 #59
emil123s avatar
Medlem

Medlem
emil123s avatar

Vad vill du att jag ska svara?
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det trollet inte vill svara på är om det anser att det har teknisk kompetens. Annars är ju faktiskt originalfrågan besvarad av ConnyWesth så en låsning av tråden känns logisk.
emil123 är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017