FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
|
Citat:
- ATT .SE skulle genomföra affärsmodellsbytet har varit känt sedan länge (flera år). Pådrivande för detta affärsmodellsbyte har varit många parter och inte minst ombuden. - Att övergången skall ske, har förmedlats till samtliga slutkunder, såväl från .SE´s sida, som från de blivande registrarerna som erbjudit kunder avtalsbindningar för slutkunders domäner. - Övergången till registry-registrarmodellen innebar att registret inte längre har några slutkundsavtal för registrerade domäner från ett visst datum. (Övergången 5-9 mars) - .SE Direkt träder då in som en "Last Resort" för kunder vars domäner av olika anledningar inte avtalsbekräftats med annan registrar. Detta fungerar då juridiskt genom att .SE Direkt inte behöver skapa ett nytt slutkundsavtal med kunder, eftersom samma organisationsnummer används som innan. (Mao hade .SE Direkt skapats med nytt orgnummer, så hade de inte kunnat agera som "Last Resort"/skyddsnät och följden hade då blivit att en mycket stor del av .se-kunderna hade stått avtalslösa för sina .se-domäner) - Och från övergången så står det innehavare fritt att flytta från (eller till) .SE Direkt genom att generera en auktoriseringskod och ge denna kod till önskad registrar för en sk registrartransfer. (som det påtalats i tråden så behöver man välja vilken domän man vill flytta, klicka begära kod - och klicka ja på en "Är du säker..-knapp" för att få koden.) Sen att det finns önskemål om att man ska kunna generera authkoder i bulk, känns för mig mer som ett featureförslag för domänhanteraren för .SE Direkt att ta till sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
|
Citat:
Utan den optionen ges först när du är utloggad och jag har förstått det som (är dock inte helt hundra på det) att det har att göra med att uppgifterna som domänen är registrerad för hos annan registrar inte behöver överensstämma med de du har i kontot. Sannolikt har det även att göra med struktur och utformning av kontakt-IDn hos den andra registraren också - alltså att den inte överensstämmer med befintligt konto och därför skapas ett nytt - som du sedan ges möjlighet att importera. (så har ju domänhanteraren fungerat även tidigare iofs) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått nya påminelser idag , vad är det som pågår Peter?
Varför i H-vet ska ni mejl bomba mig med påminelser. Enligt Crystone går mina domäner ut 2010. Fattar ni`? Sedan så kan jag inte ens logga in på IIS. Försöker välja ett skitet lösenord, men inget fungerar. Ni kan dra åt fanders med eran Se. Direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
|
Det känns tråkigt att du inte lyckas ta till dig något av den information man skriver.
Som bekant så har du inte avtalsbekräftat dina domäner till Crystone, därför flyttades dessa till .SE Direkt, som aviserat dig om möjlighet att förnya dina domäner. Något du uppenbarligen valt att inte göra - följdaktligen skickas påminnelser om detta (innan det är för sent att förnya och de förfaller för att sedan frisläppas). Vad beträffar utfästelser från Crystones sida rörande dina domäner, hänvisas du naturlitgvis till dem. Men trots din förskräckelse så behöver du, så vitt jag känner till .se-domäner fortfarande förnyas årligen. Och slutligen: Har du frågor rörande .SE Direkt så råder jag dig till att kontakta dem alt. ta en liten titt på https://domanhanteraren.iis.se/start/help?chapter=1#1 Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur byter man ägare på en .Se adress numera om man säljer den via tex sedo där man inte kan få kontakt id och person/org nummer ?
har domänen hos Se direkt och sedo vägrar helt enkelt att lämna ut sådana uppgifter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||