FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
DOH!
Aftonbladet var bara ett exempel så ta det inte bokstavligen! spelar ingen roll om det är en stor tidning eller kalle kulas lilla hemsida! Är det OK! att hämta det material man vill från vilken sida man vill? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
SFs biotider? SF har ju tydligt uttalat att det stora problemet är djuplänkningen. Andra sajter lägger ut SFs tider och länkar till SFs förstasida och det tycker SF är helt ok. De hade även uppmanat biotider.se att göra samma sak. Kul att du tar upp Aftonbladet som exempel. Det är ett företag som verkligen har förstått det här med att dela med sig av information. Så här skriver de om så kallade webbfeeds på sin sida: Citat:
Din fråga kan inte besvarat med ett enkelt ja eller nej eftersom det beror på hur man gör det. Är det ok att lägga ut Aftonbladets RSS feeds på sin egen webbplats? Ja. Är det ok att citera Aftonbladet som jag har gjort ovan? Ja. Är det ok att kopiera text från Aftonbladet och hävda att man har skrivit texten själv? Nej. Är det ok att kopiera text från Aftonbladet, skriva ut det på papper och sedan sälja detta? Nej. Är det ok att lägga ut SFs biotider på sin egen sajt? Ja. Men det är som sagt inte detta som det handlar om i grund och botten. Det är djuplänkningen som är det väsentliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Enligt mig så borde detta som sagt vara till en fördel för SF då besökarna dels får reda på bio tider samt att de direkt kommer direkt till beställningssidan. Detta borde leda till fler avslut för SF.
Mitt råd till företaget är: 1, Lägg in annonser på beställningssidan. 2, Lägg in förslag på andra filmer i samma genre som kan vara intressant för besökaren. Riktigt tur att inte alla företag förbjuder djuplänkning, i annat fall så skulle exempelvis nyheterna på WN inte kunna ha direktlänkar till nyheten utan att du helt enkelt måste gå in på exempelvis IDG.se och själv söka vidare. Detta eftersom man inte får djuplänka utan komma till företagets sida i fråga. Nej som sagt, jag köper inte resonemanget helt enkelt.
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bloggywood kommenterar och pekar på Pastans blogg. |
|||
![]() |
![]() |