FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
Google skickar tyvärr privatcheckar och inte bankcheckar. Därför vill bankerna normalt skicka dem på inkasso vilket det tar minst 500 kr för. För bankcheckar tar de flesta banker drygt 100 kr.
Som jag ser det måste Google lägga till fler alternativ snart om de vill kunna arbeta seriöst på den svenska marknaden. Det är ju minst sagt dåligt att det ska kosta flera/många hundra kronor att få ut sina pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte vad du menar med privatcheckar. Mina checkar är utskrivna på Citibank så då borde de väl vara företagscheckar eller har jag fel?
I alla fall så vill inte min bank FSB ta emot mina checkar mer eftersom det börjar bli för mycket pengar. Just nu har jag $4000 som ligger o väntar på mig på Google adsense men som jag inte tänker ta ut innan Google börjar med någon elektronisk hantering eller att jag hittar någon bank som kan lösa in mina checkar. Förstår inte bankerna att det är våra inkomster som vi ska leva på som de inte vill lösa in? Det där med lockbox är ju oxå något som jag har frågat bankerna om men det verkar vara helt kört. FSB vill inte diskutera saken och de andra bankerna verkar ta ut hutlösa summor får en sådan tjänst. Börjar bli väldigt trött på bankerna i Sverige. :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt mitt FSB-kontor som jag var på igår så gäller följande, check upp till 5000:- kostar 125:-. Över 5000:- så går det till inkasso som kostar 500:-. Fast å andra sidan sa kassörskan att det berodde lite på vem vid banken man talade med. Dessutom var hon tvungen att springa iväg och kolla checken med sin chef.
Detta gäller antagligen bara om man går till banken där ens konto är skrivet. Har tidigare försökt vid annat FSB-kontor men fick nobben och blev hänvisad till mitt eget kontor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle skicka en check till USA som betalning för ett domännamn en gång i tiden. Gick in på en bank (kommer inte ihåg vilken) och de ville ha 350 kr för att ställa ut den. Jag gick då tvärs över gatan till Sparbanken och fick betal 50 kr för den. Det är några år sedan dock.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag använder SEB och har ingen speciell bankkontakt. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Tänkte prova där först och sedan Nordea mot Postgirot om de krånglar för mycket. Har däremot löst in utländska checkar på FSB för mindre belopp förut (2-3 år sedan) men de var bara på några hundra kronor och då gick det iaf smidigt, utan avgift om man satte in direkt på bankkontot istället för att ta ut i kontanter. Har hört att man ska kunna göra en insättning via postgång direkt mot Postgirot och på så sätt undvika höga avgifter. Någon som känner till något om det?
![]() |
![]() |
Svara |
|
|