FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
![]() AppZapper AppCleaner och en mängd andra appar finns för att ta bort allt. Det är ett evigt tjat om såna program så det är ett under att du missat det ![]() Har dock lagt märke till att viss skit blir kvar ändå men jag tror det är det effektivaste man kan göra. Det är ju samma visa på alla OS ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
appcleaner
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok Linuus, har du något annat bra tips på hårdvara som är lika bra? En snygg, tyst, liten bärbar med bra batteritid (en arbetsdag).
Fast om nya MacBook Pro har problem med värme och fläktljud så försvinner den tyvärr som ett alternativ. : ( |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör HP Compaq 615
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Apple bygger bra maskiner. Sedan tro jag folk ha tröttna på Windows träsket. Särskilt när man håller på med web, är mac:en trevligt, då man har terminal fönster i närtheten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
MBP 15" 5,3
Att man eventuellt kan få en dell med samma spec lite billigare är helt ointressant när Apple's är så välbyggda rakt igenom, sen är ju OS X ett måste... Också skönt att det endast tar några timmar att flytta allt viktigt till en ny Mac när det är dags att byta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Problemet med Linux och laptop att allt inte fungera 100%. Det räcker bara kör något för mondert för Linux, så har man problem. Kör Linux på stationär maskiner, tänkte köra Linux på Macbooken, men insåg att Mac OS hade det jag behövde istället för linux.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ska man jobba med Bildredigering och Videoredigering eller något annat designkrävande, så lämpar sig MAC i många fall bättre, men då har man valt plattform utefter de behov man har. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Tyvärr är det så att linux släppa lite efter, har en HP Elitebook som har intel hd grafik, där fungera inte ubuntu på. Ändå bruka intel hårdvara vara de som linux fungera bäst på. ( Intel hårdvara = intel cpu + Intel chipset ) Vill dock understryka att ubuntu fungera väldigt bra, på många olika hårdvaror. ( Har testat )
Jag förstår inte ditt resonemang. Mac OS har de verktyg som finns till Linux, skillnad mellan plattformarna är ganska liten, det är UNIX:en man åt så att säga. Bygg kvaliten på en del laptop märken är ganska usel numera. Köper man MAC så vet man att grejerna har en bra bygg kvalite Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|