FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, en blankröst är en röst till NUL: och ger ingen effekt men en röst på t.ex. SD är något som kan innebära en politisk förändring precis som det blev i fallet med Ny Demokrati.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Citat:
En vanlig blankröst visar inte vad man är missnöjd med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag är jävligt trött på allt vad valet för med sig i form av artiklar, tvprogram osv. för 99% är bara blaha blaha eller ren pajkastning. På nätet är det värst då anhängare av resp. block kastar ur sig osanna påståenden hejvilt och gör allt för att smutskasta motståndarna - skit samma att det är rena lögner. Sånt får mig att resa ragg.
Alliansen har gett de friska och arbetande mer pengar medans de har sparkat på arbetslösa, sjuka och pensionärer. Hur man som alliansanhängare kan tycka att alliansen för en human politik är en gåta av samma magnitud som de som tror på att de rödgröna verkligen kan samarbeta. Att Mona Sahlin är partiledare för sossarna är alliansens absolut största tillgång - hon är en katastrof på två ben. MP vill höja för mycket skatter (framför allt på bensin) för att vara en röstmagnet. Vänsterpartiet får inte bort kommuniststämpeln och de inte får lika mycket tid i media som de andra partierna - kanske för att de är rätt förutsägbara. SD är det ingen som tar på allvar, tyvärr, men de får svårt att ta plats i riksdagen ändå. Jag avskyr blockpolitik och ideologiska prestigebeslut som saknar sunt förnuft och förankring i verkligheten. Tyvärr gör det mig också till partilös för vad jag än röstar på så blir det inte vad jag egentligen vill ha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jan Eriksson: Ditt exempel med Klas förutsätter att han har tilläggsförsäkring. Jag är dessutom tveksam till att en sådan gäller i mer än 100 dagar vilket gör att efter 3 månader så ligger han på 10000 efter skatt. Han hade alldeles säkert valt jobbet som gav 40 KKR, annars är han oduglig på ekonomi och borde inte ha blivit erbjuden jobbet från början.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Människan är lustig och Klas är inget undantag. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jan Eriksson: Eftersom du uppenbart gillar nuvarande regerings arbetsmarknadspolitik så kan du gärna få förklara för mig vad som är så bra med att inte omskola människor för att istället låta dem bli utförsäkrade och hamna hos socialen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag bor i Vallentuna och i kommunalvalet blir det Alliansen med skulle jag tex bott i Märsta så skulle det blivit Socialdemokraterna som jag tycker driver en mycket bra politik där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Kommunalval är något helt annat än riksdagsval och jag röstar sällan lika i de olika valen så där har jag inget kommentar ang. alliansen kontra rödgröna. Kommunalvalen handlar oftast mycket lite om blockpolitik och genomdrivande av ideologi (med vissa undantag) och mer om vad de tycker är rätt för kommunen. Det kan bero på att det är jävligt dumt att skita där man äter så att säga. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |