FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Medlem
|
Du måste kunna bemästra abstrakt tänkande. Det bemästrar
du inte. Så då borde du jobba på det innan du spyr galla emot andra. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6083260.ab Här är artikeln som du borde läsa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
@Maxjohan - Du är säkert duktig på många saker, men att uttrycka dig i skrift på ett sätt att läsare förstår vad du menar är inte en av dem.
Vidare så vet jag inte hur många gånger jag försökt att få dig att förstå, både i trådar som denna http://www.wn.se/showthread.php?t=35973 och i pm att jag jobbar för .SE Registry och inte sedirekt. Jag har förklarat hur registry-registrarmodellen fungerar, .SE´s relation till registrarerna och registrarernas relation till slutkunderna - gång efter gång och trots det så är vi i nästa kommentar tillbaka till ruta ett. Du vill verkligen inte ta till dig av andras åsikter eller hur saker och ting verkligen ligger till, utan gömmer dig bakom "abstrakt tänkande" och din egen verklighet, vilket kunde vara helt ok om det var ett tänkande som andra läsare kunde relatera till, men hur menar du kommentarer som: "Som sagt, det ligger i försvarets intressen, inget geni behöver vi vara för att lista ut att Utländska dokument kan komma... i fel händer." ..har med NÅGONTING i denna tråd att göra? Och du lyckas helt klart missa min poäng med hästlängder - min poäng med treteckenskombinationerna var att det vimlar av dem i Svenska statens internetnärvaro och jag tror inte för en sekund att någon av dessa domäner värderas mindre än 1 miljon av dess innehavare. Vad gäller ap2.se, ap3.se, ap4.se och ap7.se så är det adresser till AP-fonderna som administrerar ofantliga mängder slantar och jag vågar faktiskt påstå att deras domänadresser har ett betydande värde för respektive verksamhet - inte minst vad gäller e-mailadresser. (Ergo: ingen av dem skulle vara villiga att sälja sin domän för 1 miljon SEK - eller tror du verkligen det?) Jag har heller inte sett någon i denna tråd säga att det finns ett generellt värde på tre-teckensdomäner - för det gör det NATURLIGTVIS inte! Inte heller finns det någon som kan peka på en annan verksamhets domän och säga: den domänen är värd x antal pengar. Ett försäljningsvärde av ett domännamn är aldrig större eller mindre än vad en köpare och säljare är villig att enas om och i detta fall var det priset 950 000, vilket ena parten inte verkar helt nöjd med http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6083918.ab Senast redigerad av Internet Sweden den 2009-11-18 klockan 00:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Han tänkte förmodligen att dom mailar över sekretessdokument, både från Sverige men även utifrån landet. Hur nu köpet skulle motverka att dokumenten hamnar i fel händer det har jag ingen aning om, förutsatt att det var det han tänkte på.
![]() Sen måste jag tillägga att det finns "faktorer" som kan påverka ett "värde" av en domän. Men "värde" kan ju vara försäljningsvärde, uppskattningsvärde m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I de allra flesta fall är detta "uppskattningsvärde" helt oviktigt för en "enduser" vars verksamhet kommer att använda domänen som en profil för sin verksamhet och då är det struntsamma om en domän värderats till en viss påse pengar om det inte finns någon intressent för den summan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad för dokument? Vad har dessa dokument med en försäljning att göra? Och vem skulle köpa en domän utan en "planlagd strategi"? Vad menar du med "I min mening, klagar jag inte hårt om affären."? Visst går inte 3 tecken ccTLD domäner normalt för så här mycket pengar, men det är heller inte vanligt att en huvuddomän för ett företag som omsätter 10 miljoner säljs, så där har du förklaringen till det höga priset. Jag har aldrig påstått att en trebokstavs .SE domän skall ha ett nominellt marknadsvärde på 1 miljon kronor, inte heller har något annan gjort det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag över låter det till någon som har mera abstrakta gener i att förstå kontext.
Citat:
Citat:
Som skjuter från höften...knappast. Det finns inget mer att tillägga än att dem borde skola sig innan dem öppnar upp sina gap och motsäger sig något, dem själva är för dumma för att förstå sig på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tror johan är någon form av bot som använder sig av Google Translate.
Får undersöka detta närmare... Jag återkommer i ärendet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om detta är ett bra första inlägg på ett nytt forum men; Johan, är det inte lite ditt problem också att folk inte förstår vad du säger? Vad är meningen med att kommunicera om ingen förstår vad man säger?
MEN, tillbaks till topic... Jag tycker det är lite löjligt att prata om att det är skattepengar som har slösats bort, tror nog statliga bolag gör slut på bra mycket mer pengar på mindre värdefulla saker än domännamn. en enkel domän gör ändå att folk lättare kan komma i kontakt med en myndighet. (istället för att ställa frågor om svinflunsor till ett städbolag! ;-)) mina första 5 cent... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
MaxJohan - Om du klarade av att uttrycka dig på ett sätt så omvärlden kunde förstå dig så hade det inte varit något problem att föra denna diskussion vidare. Men du har inte lyckats komma med ett enda konstruktivt argument överhuvudtaget i dina senaste inlägg (annat än att kalla oss neandertalare, bra där, 10 pluspoäng) så jag drar slutsatsen att du helt enkelt har slut på dom.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|