Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning från google

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-30, 18:38 #51
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
Hej alla igen.

Har varit lite upptagen med annat och inte hunnit med detta forumet.

Till Thomas B. Ringa dem? Javisst, om man bara fick tag på rätt folk. Har försökt men inte lyckats. HAr du något bra telefonnummer till dem i USA? Skicka mig gärna detta nummer privat då så blir jag tacksam.

Har mailat till den adress jag blev uppmanad att maila till. Detta gjorde jag för en dryg vecka sedan. Svar???? Inte ännu.

Men får jag telefonnumret så kanske det går snabbare.

Björn
fotojoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-31, 08:02 #52
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Nu har jag också fått samma standardbrev. Jag tror att det är spindlar som klickar mycket och Google lär nog skicka ut miljontals sånna här mail till anslutna.

Jag själv har naturligtvis inte suttit och klickat ihop extra ören eller skaffat något program och jag tror att Google också vet att de allra flästa av de som får mailet inte gör det, en extra varning i fall att.....kanske.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-31, 08:23 #53
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
Jo, men det roliga i detta är att Google går ut och talar om att de har ett såååå fantastiskt övervakningsprogram som är patenterat och så vidare....

Men varför klarar då inte detta superövervakningsprogram av att se vilka klick som är riktiga?

Som någon skrev tidigare här eller om det var en annan tråd. Har man en konkurrent som använder AdSense så kan man vara några stycken som klickar varje dag flera gånger på varje länk. Till slut blir den affiliaten avstängd. Hur smart är då det programmet?

Jag hoppas att få svar snart från delas Legal-avdelning. Därefter får jag väl eventuellt ringa till dem om det inte blir ett positivt svar.

Det är flera som har hört av sig privat och berättat att de också blivit avstängda.

Lite lustigt är att då jag påtalade för svenska AdWords-avdelning att det förekom konstiga klick och att flera konton stängts. Jag undrade hur mycket jag skulle få tillbaka på de pengar jag betalt till Google fick jag svaret att alla de klick jag betalt för var äkta.

Skulle vara kul att få fram vilka som man har haft som länkar och hur mycket de fått tillbaka. Det är ju en hel del pengar som Google plockar in på reklamköpare varje dag. Om då några konton stängs av och dessa pengar inte betalas tillbaka. Tacka fasen då för att Google gör STORA vinster och aktien stiger.
Se: http://www.dagensps.se/artikel.asp?articleID=11144

Det finns ju ingen som kan kontrollera att de betalar tillbaka alla pengar de har plockat in.

Google vill också öppna nya marknader:
http://www.dagensps.se/artikel.asp?articleID=7443
På väg mot ett Google-samhälle där de styr och ställer mer och mer....

Från en annan sida "Också det nätbaserade auktionsföretaget Ebay tyngde Dow Jones med ett fall på 2,1 procent sedan det framkommit att Google kan komma att erbjuda konkurrerande tjänster."
http://www.dagensps.se/artikel.asp?articleID=10978
Det verkar som om Google försöker att ta över allt mer.

Hoppas Yahoo kommer igång snabbt med ett liknadne system som AdSense. Konkurrens behövs. Google är så stora nu att de kan göra vad de vill.
fotojoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-31, 09:50 #54
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 87
Som jag påpekade för länge sedan - för mig "försvann" 120 dollar när de stängde av mig. Kanske inte mycket för en enskild individ, men om de stängar av bara 100 annonsvisare per månad som mig snackar vi om 12000 dollar eller 144000 dollar om året (extra). Men nu vet vi nog alla att det är bra många fler än 100 per månad som blir avstängda från Adsense... tja, räkna själva! :-)
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 13:00 #55
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Jag fick ett svar ifrån Google efter min avstängning. Detta var deras förklaring till d:

Genom att avaktivera ditt konto anser vi att vi har gjort nödvändiga åtgärder för att se till att ogiltiga klick inte fortsätter att förekomma på din webbplats.

Vi förstår att du vill ha mer specifik information om de ogiltiga klick som vi har observerat. På grund av att vårt övervakningssystem är patentskyddat kan vi inte avslöja några särskilda detaljer om dessa klick. Vi vill dock försäkra dig om att vi har granskat dina kontouppgifter noggrant på nytt när vi fick ditt svar och vi har återigen bekräftat att ogiltiga klick f??rekom på annonserna på din webbplats. Enligt vår policy i det här fallet har vi avaktiverat ditt konto för att skydda v??ra annonsörer.

Man blir ju förbannad när man har förlorat 400 dollar på en månad för att man har många besökare som klickar på deras annonser.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 13:08 #56
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det är juh lite drygt att man åker dit på det för att någon annan har klickat på annonserna.. problemet är väl att de har såpass många annonsörer som ligger i intervallet 100-1000 usd i månaden att de inte behöver bry sig om en hit eller dit.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 16:54 #57
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
Som AnOnYmUs skrev det stod i brevet.

"Vi förstår att du vill ha mer specifik information om de ogiltiga klick som vi har observerat. På grund av att vårt övervakningssystem är patentskyddat kan vi inte avslöja några särskilda detaljer om dessa klick."

Detta argument från Google är löjligt. De kan inte avslöja vilka klick som är ogiltiga på grund av att deras övervakningssystem är patentskyddat!!!

De blandar ihop äpplen med bananer.....

Först och främst så är ett patent offentligt. Vill jag veta hur deras övervakningsystem funkar så kan jag läsa mig till det.

Att inte avslöja vilka klick som är ogiltiga tyder på att dom inte har bra argument. D.v.s. de har väldigt svaga bevis. Undrar om detta skulle hålla i rätten om det gick så långt.

Jag har ännu inte fått svar från deras legal-avdelning.....
fotojoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 17:01 #58
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
De behöver inte förklara mer än sådär, för goodwillen de tappar är marginell så länge det inte är de stora webbmastrarna som kan tänkas gå över till msn / yahoo de tappar.

Ett konto på 100 usd har de råd att tappa eftersom det kostar så mycket mera gentemot de kunder de har som betalar (annonsörerna) när de måste förklara för dem vart deras annonspengar tar vägen.

Håller dock med om att det är trist när oskyldiga åker dit, googles position i det hela är dock svår. Rent ekonomiskt gör de nog det korrekta.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 17:05 #59
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 571
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 571
Nu när min tråd vaknar till liv igen vill jag bara påpeka att jag hittils inte har fått ett andra varningsmail från Google. Utbetalningarna har rullat på precis som vanligt. *phew*
Micke04 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 17:34 #60
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Min bittra gissning är ungefär något i stil med tradedoubler fast;
Sämre/mindre funktionalitet (sämre kan nog bli svårt faktiskt).
Färre annonsörer / utbud.
Sämre utbetalningar.
Svårare att få ut sina pengar.

Dock verkar det på en del andra som att Emil kanske kan lyckas med något, vi får väl se. Den dagen någon kontaktar mig och erbjuder sig en bättre CPC eller månatlig utbetalning än Adsense på mina siter så lovar jag att testa.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017