Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


MyPay, vad händer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-06, 11:18 #51
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Farang@Nov 6 2006, 11:41
Jag inte gjort något åt det förutom att ta kontakt med dom. Det löste sig för min del efter 1:a telesamtalet.
Jag mailade Mypay den 1/10 utan respons. Har också försökt nå Jonathan per telefon utan resultat.

Kom slutligen fram till en fakturahandläggare som heter Kerstin. Hon kunde dock inte hjälpa mig att makulera fakturan eftersom hon inte har befogenhet att göra det. Ombad mig istället att skicka email igen till både Jonathan och henne för behandling vilket jag nu alltså gjort för andra gången.

Eftersom jag har för avsikt att göra en polisanmälan om detta inte löser sig snarast så är det av intresse att höra om någon tidigare har ett diarienummer som man då också kan referera till vid polisanmälan.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 13:49 #52
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
MyPay är tydligen i behov av 2 miljoner
https://www.mypay.se/InvestInfo.aspx
kanske någon intresserad skulle anmäla sig till informationsmötena idag ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 13:53 #53
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har ett starkt minne av att Mypay hade en emission på några miljoner för ca 12-18 månader sedan. Och strax innan dess hade vi ju en skribent här på WN från Mypay som lämnade WN hastigt efter ett känsloladdat avskedsbrev efter att han blivit blåst av Mypay...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 14:01 #54
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by robertsson@Nov 6 2006, 13:53
Jag har ett starkt minne av att Mypay hade en emission på några miljoner för ca 12-18 månader sedan.
Från http://www.nyemissioner.se/avslutade_nyemissioner.html :

MyPay AB

Teckningsperiod: 15 juni - 12 augusti 2005
Emissionsbelopp: 1,5 Mkr.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 14:21 #55
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Tänkte bara uppdatera tråden om att jag nu slutligen kommit i kontakt med Jonathan som ringde tillbaka till mig idag efter att jag sökt honom åter igen via Ekonomi-avdelningen. Min faktura är krediterad/makulerad.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 17:48 #56
nord84s avatar
nord84 nord84 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 229
nord84 nord84 är inte uppkopplad
Medlem
nord84s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 229
Hej alla!
Har också fått en sådan faktura för några månader sedan. Jag skickade direkt ett mail och skrev att jag inte har gått med på dessa vilkor och att jag ville bli borttagen från tjänsten.

En ny faktura kom, ingen komentar... ingenting.

Jag skickade då ett mail till en person på mypay där jag berättade att jag bestred fakturan och inte kommer att betala denna. Efter detta har jag inte hört något.

Ett mycket tveksamt företag!
nord84 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-14, 22:43 #57
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by Marcus@Nov 6 2006, 10:28
Är det någon som tidigare gått vidare med detta gällande polisanmälan samt kontakt med Svensk Handel alt. Konsumentverket?
Jag ringde till Svensk Handel men tjejen i växeln berättade i princip att de inte har möjlighet att lägga sig i enskilda fakturaärenden. Då berättade jag förvisso inte om att flera fått dessa fakturor, och att företaget uppenbarligen fifflar med något.

Konsumentverket hjälpte till att bestrida fakturan (hur den skulle utformas, det var tydligen väldigt viktigt att ange ett datum då man senast önskar svar i ärendet) och berättade om hur det rent praktiskt går till när fakturan bestrids. Det gick aldrig så långt då Jonathan (MyPay) ringde mig och makulerade fakturan 2 minuter innan bestridandet skulle skickas iväg.
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-15, 17:16 #58
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
De är omöjliga![B] Ikväll fick jag en faktura till. Denna gången för oktober 2006. Fakturan innan var för augusti 2006. September har de inte skickat något för.

(Jag har aldrig använt tjänsterna.)

Den förra fakturan var på 1493. Nu är den på 499. Jag har inte ändrat något under tiden, förutom att be de att ta bort mig som kund. Helt.

Deras ekonomichef (eller något) Jonathan ringde mig till och med nyligen för att bekräfta att jag ville bli borttagen som kund.

De är hopplösa. Nu får man ägna tid åt att bestrida denna faktura också. Det känns som att det är dags att göra en polisanmälan. Har någon annan gjort det i detta ärende?
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-23, 17:41 #59
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Det var jag som skrev det avskedsbrevet.. och nejdå.. jag har aldrig lämnat WN

Fortf. ett av sveriges bästa forum

Kände dock att - då min epost "spammas" av olycksdrabbade kunder hos MyPay - jag måste be er att inte kontakta mig angående det företaget. Jag har inget med dom att göra - alls.. Jag ångrar att jag ens började göra affärer med dom

Jag minns avtalet med Robertsson - jag var en av dom som pratade med han i telefon.. jag var dock inte kvar när saker ändrades. Jag blev utfryst och avstängd från företaget då jag började kontrollera saker

Ett citat ur min mail: "För ett par dagar sedan blev jag uppmärksammad om att vi stod som kund i deras senaste emissions prospekt. Det är direkt bedrägeri och jag är säker på att om man kollade upp de andra "kunderna", så hade man säkert fått samma resultat."

Men igen - ingen idé att kontakta mig angående MyPay - och även om dom annulerar era fakturor, anmäl dom - hur många tror ni inte orkar bestrida de här fakturorna utan betalar för att slippa anmärkningar?

Lycka till, hoppas era bekymmer med MyPay löser sig
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-25, 17:50 #60
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by melin@Nov 23 2006, 18:41
och även om dom annulerar era fakturor, anmäl dom - hur många tror ni inte orkar bestrida de här fakturorna utan betalar för att slippa anmärkningar?
Jag har bestridit senaste fakturan, men inte fått svar än. Kommer inte något svar på måndag så kommer jag förmodligen att göra en polisanmälan.

Jag har aldrig gjort en polisanmälan förut (förutom när bilen blev kvaddad, men det är en helt annan sak) och är nog lite "rädd" att MyPay ska "jävlas" (pengar styr för det mesta). Trots att jag är 100% säker på att jag har rätt. Jag får invänta måndagen.
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017