Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Adsense

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-03, 23:30 #51
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Citat:
Originally posted by it2ceda@Jul 3 2004, 20:13
Fick detta svar inatt från Google Adsense:
Citat:
Jag förstår att du är intresserad av alternativa betalningsmetoder. För närvarande får AdSense-deltagare betalt via checkar utställda i amerikanska dollar. Tyvärr kan vi för närvarande inte erbjuda alternativa betalningsmetoder eller valutor. Vi hoppas kunna lägga till ytterligare betalningsalternativ inom de kommande månaderna.
Verkar som sagt som att nånting är på gång i alla fall med det kan säkert dröja ett bra tag ändå.
Det är bara en direkt översättning av deras engelska FAQ. Så var inte alltför hoppfull att de kommer göra svenska postgiroutbetalningar i en alltför nära framtid...
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-10, 10:24 #52
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Google skickar tyvärr privatcheckar och inte bankcheckar. Därför vill bankerna normalt skicka dem på inkasso vilket det tar minst 500 kr för. För bankcheckar tar de flesta banker drygt 100 kr.

Som jag ser det måste Google lägga till fler alternativ snart om de vill kunna arbeta seriöst på den svenska marknaden. Det är ju minst sagt dåligt att det ska kosta flera/många hundra kronor att få ut sina pengar.
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 12:09 #53
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 51
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 51
Vet inte vad du menar med privatcheckar. Mina checkar är utskrivna på Citibank så då borde de väl vara företagscheckar eller har jag fel?

I alla fall så vill inte min bank FSB ta emot mina checkar mer eftersom det börjar bli för mycket pengar. Just nu har jag $4000 som ligger o väntar på mig på Google adsense men som jag inte tänker ta ut innan Google börjar med någon elektronisk hantering eller att jag hittar någon bank som kan lösa in mina checkar. Förstår inte bankerna att det är våra inkomster som vi ska leva på som de inte vill lösa in?

Det där med lockbox är ju oxå något som jag har frågat bankerna om men det verkar vara helt kört. FSB vill inte diskutera saken och de andra bankerna verkar ta ut hutlösa summor får en sådan tjänst.

Börjar bli väldigt trött på bankerna i Sverige. :angry:
it2ceda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 12:21 #54
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by it2ceda@Sep 3 2004, 12:09
Vet inte vad du menar med privatcheckar. Mina checkar är utskrivna på Citibank så då borde de väl vara företagscheckar eller har jag fel?

I alla fall så vill inte min bank FSB ta emot mina checkar mer eftersom det börjar bli för mycket pengar. Just nu har jag $4000 som ligger o väntar på mig på Google adsense men som jag inte tänker ta ut innan Google börjar med någon elektronisk hantering eller att jag hittar någon bank som kan lösa in mina checkar. Förstår inte bankerna att det är våra inkomster som vi ska leva på som de inte vill lösa in?

Det där med lockbox är ju oxå något som jag har frågat bankerna om men det verkar vara helt kört. FSB vill inte diskutera saken och de andra bankerna verkar ta ut hutlösa summor får en sådan tjänst.

Börjar bli väldigt trött på bankerna i Sverige. :angry:
Ja, det här är verkligen ett problem. Jag vet inte om det är svenska bankerna som är källan till problemet, verkar snarare vara ett stort oförstående och ignorans från Googles sida, tyvärr. Sverige och svenskarnas problem är nog alltför futtigt att bry sig om för större amerikanska företag. Det är klart att då kan man tycka att dom svenska bankerna måste kunna ställa upp, men hur får man dom att lyssna och förstå? Det vi kan göra är väl att så ofta vi kommer åt påkeka detta stora problem till Google, till slut kanske dom ger med sig. Det finns ju absolut inga svårigheter med att införa ett annat utbetalningssytem, det kan ju alla andra. Det verkar bara vara en ovilja, dom upplever tydligen checkar som det bästa för sin del.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 17:24 #55
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 164
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 164
Citat:
Originally posted by it2ceda@Sep 3 2004, 12:09
Vet inte vad du menar med privatcheckar. Mina checkar är utskrivna på Citibank så då borde de väl vara företagscheckar eller har jag fel?

I alla fall så vill inte min bank FSB ta emot mina checkar mer eftersom det börjar bli för mycket pengar. Just nu har jag $4000 som ligger o väntar på mig på Google adsense men som jag inte tänker ta ut innan Google börjar med någon elektronisk hantering eller att jag hittar någon bank som kan lösa in mina checkar. Förstår inte bankerna att det är våra inkomster som vi ska leva på som de inte vill lösa in?

Det där med lockbox är ju oxå något som jag har frågat bankerna om men det verkar vara helt kört. FSB vill inte diskutera saken och de andra bankerna verkar ta ut hutlösa summor får en sådan tjänst.

Börjar bli väldigt trött på bankerna i Sverige. :angry:
I princip alla banker förutom FSB tar emot dessa utan problem för en avgift runt 100kr. SEB gör det i alla fall om man har täckning för beloppet på sitt konto där. Jag bytte bank för ett par år sedan, just därför att FSB hade så konstiga regler angående utländska checkar.
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 17:39 #56
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Johan@Sep 3 2004, 17:24
I princip alla banker förutom FSB tar emot dessa utan problem för en avgift runt 100kr. SEB gör det i alla fall om man har täckning för beloppet på sitt konto där. Jag bytte bank för ett par år sedan, just därför att FSB hade så konstiga regler angående utländska checkar.
Stämmer det där verkligen? Åtminstone Nordea har tidigare haft samma hållning som FSB. I vilket fall, att tvingas byta bank p g a dessa checkar är ett problem (kan vara mycket med det).
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 18:08 #57
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Enligt mitt FSB-kontor som jag var på igår så gäller följande, check upp till 5000:- kostar 125:-. Över 5000:- så går det till inkasso som kostar 500:-. Fast å andra sidan sa kassörskan att det berodde lite på vem vid banken man talade med. Dessutom var hon tvungen att springa iväg och kolla checken med sin chef.

Detta gäller antagligen bara om man går till banken där ens konto är skrivet. Har tidigare försökt vid annat FSB-kontor men fick nobben och blev hänvisad till mitt eget kontor.
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 22:55 #58
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Jag skulle skicka en check till USA som betalning för ett domännamn en gång i tiden. Gick in på en bank (kommer inte ihåg vilken) och de ville ha 350 kr för att ställa ut den. Jag gick då tvärs över gatan till Sparbanken och fick betal 50 kr för den. Det är några år sedan dock.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 11:37 #59
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by Bengt@Sep 3 2004, 17:39

Stämmer det där verkligen? Åtminstone Nordea har tidigare haft samma hållning som FSB. I vilket fall, att tvingas byta bank p g a dessa checkar är ett problem (kan vara mycket med det).
Jag löste in min check från Google förra veckan, och det kostade 130kr, fick pengarna 4dagar senare på mitt konto och jag hade inte täckning för summan på kontot.

Jag använder SEB och har ingen speciell bankkontakt.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-06, 16:54 #60
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by it2ceda@Jul 3 2004, 03:10
Mycket om utländska checkar helt plötsligt. När jag skulle lösa in mina idag så fick de spatt på FSB. Det där med att spara över pengarna till nästa månad är ju helt ok, men om man kommer med en check på 6 000 dollar lär nog banken vägra o lösa in den. Nä nu får helt enkelt Google fixa fram fler betalningssystem såsom paypal eller bank-wire annars får jag väl inte ut mina pengar. Om vi alla som har adsense maialr de om detta så kanske de kan skynda sig.
Gick det inte att lösa in den på FSB?
Tänkte prova där först och sedan Nordea mot Postgirot om de krånglar för mycket.

Har däremot löst in utländska checkar på FSB för mindre belopp förut (2-3 år sedan) men de var bara på några hundra kronor och då gick det iaf smidigt, utan avgift om man satte in direkt på bankkontot istället för att ta ut i kontanter.

Har hört att man ska kunna göra en insättning via postgång direkt mot Postgirot och på så sätt undvika höga avgifter. Någon som känner till något om det?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017