Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Investera 150,000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-08-24, 17:00 #51
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
-3,43% - börsen är en jojo just nu. Själv så fyndar jag småposter i bolag jag tror på, t.ex. Bilia. Bilia delar alltid ut bra och de säljer helt sinnessjukt många bilar i dagens ränteläge + att serviceaffären går grymt.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-24, 18:32 #52
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fast året är inte slut ännu, sedan går jag på period på 5-10 år. Man investerar inte långsiktigt på kortare period.

Vill man placera kortsiktigt är det perfekt tid tjäna pengar nu vid stor börsnedgång.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-24, 23:23 #53
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag personligen har aldrig tidigare gissat eller trott på något som ska hända i framtiden som detta med finanskollaps i september 2015. Blir det kollaps 2015 tycker jag dock att det konfirmerar fakta, att var sjunde år, de senaste 5 gångerna så inträffar en finanskrasch under Israels sabbatsår, och i september när sabbatsåret slutar. Men som sagt, vi vet inte exakt förrän mot slutet av september och början av oktober hur det gick! En rolig sak är att man den 24:e september 2014, när sabbatsåret började publicerade denna ko som jag har bifogat med en perfekt stor 7:a på pannan som tolkas av många som en varning om 7 svåra år.
Börskrascher brukar traditionellt hända dagarna runt 21 oktober av någon anledning. Det har hänt vid flera tillfällen. men det har sin naturliga förklaring.

Hela marknaden sitter och avvaktar när börsen är överspänd (övervärderad), alla sitter och väntar på att få en signal på att sälja rubbet.

När alla agerar i flock, som så ofta sker på finansmarknaderna i stort, så blir det en hävstångseffekt på den trend som marknaden bestämmer sig för.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 03:18 #54
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Snackas en del om börsras osv, ta en titt på denna dokumentären väldigt intressant.
http://www.svtplay.se/video/3186356/...ster-avsnitt-1
Rbin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 10:44 #55
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Tack för en mycket intressant och givande berättelse om Martin Armstrong i dokumentärfilmen "The Forecaster", jag älskar den här typen av berättande dokumentära filmer, med de verkliga huvudpersonerna som medverkande. trist att inte de tre "skurkarna" ville delta, det hade gjort filmen ännu intressantare, att lyssna på deras version av historien.

Senast redigerad av Conny Westh den 2015-08-25 klockan 10:50
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 11:01 #56
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Börskrascher brukar traditionellt hända dagarna runt 21 oktober av någon anledning.
Det kan väl inte stämma? De 2 senaste, 2001 och 2008 skedde den 17:e september 2001 resp. 29:e september 2008, se http://moneymorning.com/2014/02/13/s...e-day-plunges/
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 11:20 #57
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det kan väl inte stämma? De 2 senaste, 2001 och 2008 skedde den 17:e september 2001 resp. 29:e september 2008, se http://moneymorning.com/2014/02/13/s...e-day-plunges/
Jag säger inte att kriserna ALLTID kommer i slutet av oktober, men det sker avsevärt mycket oftare än vid andra tider.

Slutet av september är väl ganska nära slutet av oktober, det skiljer ca en månad. men krascherna brukar för det mesta hamna just i mitten/slutet av oktober, med en kuslig precition.

Martin Armstrong förutsåg i filmen att vi får en krasch i oktober i år igen. Vi får väl se om förutsägelsen är lika knivskarp som vanligt.

Senast redigerad av Conny Westh den 2015-08-25 klockan 11:23
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 11:35 #58
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Ifall 1000 experter siar om framtiden inom sitt område så kommer x antal ha alla rätt efter två kvalificerade gissningar, y ha alla rätt efter tre gissningar osv. Man är inte nödvändigtvis ett geni bara för att ens felgissning råkar komma på gissning nummer sju medan en annan expert råkar ha sitt fel den första gången osv. Det dras en hel del väldigt märkliga slutsatser inte bara av Daniel kring sådana här händelser Medeltidslika profetior gör sig inte så bra i en modern värld enligt min mening även om det säkert säljer en del lösnummer
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 13:00 #59
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
. Det dras en hel del väldigt märkliga slutsatser inte bara av Daniel kring sådana här händelser Medeltidslika profetior gör sig inte så bra i en modern värld enligt min mening även om det säkert säljer en del lösnummer
Fast nu pratar vi inte riktigt om gissningar utan om varför finanskollapser sker var sjunde år, samt i september/oktober. Jag bara konstanterar fakta och det är utifrån detta mönster och lite andra saker som jag tror det blir kollaps i september.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 13:09 #60
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Att börsen har sin hicka mellan visst antal år handlar mycket om utvecklingen i världen. Kan handla om krig, dags för val i landet. Ny utveckling i forskning etc.

Att börsen hoppar viss månad per år handlar om när börsbolag släpper sina årsredovsningar och rapporter.

Så kommer alltid hända nergång på börsen, men börsen har alltid gått plus över sin tid.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017