Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero/One???

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-06, 02:42 #51
webnetmaster webnetmaster är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 6
webnetmaster webnetmaster är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 6
Tja alla .

Kan väll börja med att skriva lite om one.com:

Vad min erfarenhet av one.com är att det är ett bra och stabilt webbhotell, för en rimlig kostnad.

Under dem 4 åren som vi hittils haft våran hemsida för våran skola där, så har det inte varit några problem, som stört oss eller påverkat oss negativt.

När jag skulle välja webbhotell för min egna hemsida (ville mest kunna ha en stabil mailhost, så jag kunde ha egen mail och så), så valde jag one.com, dels för att dem är stabila, och är det något problem/ något man undrar över eller vill ha hjälp med så kontaktar man bara supporten via chatt, engelsk chatt dygnet runt och svensk på dagtid.

Det enda problemet som one.com haft som påverkat oss, är att det var ett fel i servercentret där dem har sina servrar, vilket gjorde att servrarnas hårddiskar kraschade, vilket resulterade i att hemsidor / mail med mera vart oåtkomliga, fram tills dem satt dit nya hårddiskar i servrarna och lagt in säkerhets kopian.

Men det var ju inte one.com´s fel att det vart så, utan det var vädrets fel.

One.com´s kontrollpanel är även mycket enkel att förstå, det finns guider som förklarar det mesta om hur man gör olika inställningar i kontrollpanelen, med mera.

På våran hemsida för skolan, som är gjord i wordpress, så har vi även film som är filmad i skolan, och den filmen streamas utan problem från one.com serven till datorn när man kollar på den.

Sammanfattning:

Vill du ha en billig/stabil host, som har bra upptid och bra support så välj one.com, då one.com även erbjuder fri trafik så är det ett plus. (om man har en hemsida med mycket bilder, osv).


Nu om Loopia:

Har använt Loopia som "dns kund", i snart 2 år, men före jul förra året (2009), så konventerade jag det till ett webbhotells abonemang, då dem hade erbjudande på det.

Kan väll säga att Loopias kontrollpanel är bättre om man jämför med t.ex. Binero´s kontrollpanel, då Binero´s är ganska rörig/seg.

Webbhotellet hos Loopia är även bra, då man kan välja mellan att ha webbsidan hostad på Linux (php) eller Autobahn (html/bilder) eller på Windows (.NET/aspx)

Då linux är gjort för att hantera php (som krävs för wordpress/cms system), och Autobahn är gjort för att hantera statiskt material som levereras snabbt, som t.ex. bilder, html dokument, css filer, med mera, och windows är till för att hantera .net/aspx.

Bästa med Loopia är att man kan kombinera dem olika serversystemen med varandra, så så att t.ex.: hemsidan är gjord i php, vilket gör att dne ska hostas på linux. då lägger man hemsidan på linuxservern: så att minsida.se är mot linuxsystemet, och t.ex. för att bilder ska levereras snabbt, så lägger man static.minsida.se på autobahn systemet, vilket gör att man får en snabb hemsida.

Loopia har under den senaste tiden blivit utsatta för olika överbelastnings attacker, vilket gör att deras servrar blivit helt eller delvis oåtkomliga från internet under en viss tid.

Sammanfattning:

Vill du ha ett webbhotell där du kan ha flera domäner, med en lätt kontrollpanel, och kunna välja på vilket system du vill ha hemsidan beroende på vad den är kodad i, så är Loopia ett bra alternativ.

Loopia har även en schysst och bra support.


Slutsammanfattning:

One.com:

billigt bra webbhotell, enkel kontrollpanel och mycket bra support, bra upptid på tjänsterna och en lätt och bra webmail.

Loopia:

ett dyrare webbhotell, med en lite svårare kontrollpanel, även Loopia har en bra support (fast då bara öppen vissa tider), Loopia har lite mer nertid på deras system.
Ett plus för Loopia är att man kan styra en subdomän till en egen server och den kan då uppdateras via dynamisk dns, om din servers ip byts, du kan även vidarebefodra subdomäner/domännamn till andra domännamn / subdomöner. Vilket är bra.
webnetmaster är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017