Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Besviken på Unicell!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-01, 16:14 #51
Littlefinger Littlefinger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 24
Littlefinger Littlefinger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 24
Tror att många företagare särskilt småföretagare känner väldigt starkt för sina produkter och företag. Tänk hur många sömnlösa nätter och långa dagar man jobbat på att utveckla en produkt, till slut känns den som ens egna barn. Jag vet hur hårt det kan kännas att få sådan kritik, ofta tar man det, men ibland kan det göra ont.

Hursomhelst så påminner Sten mig mycket om vår tryckeri gubbe, som alltid gör ett super jobb, med bra service men med en sur min. Vilket jag tycker är underligt men vi kommer fortsätta lämna in vårt tryckmaterial till honom.

Det är ganska unikt (sällsynt) för att företag att ha ett öppet forum där man kan diskutera och få support. Att Sten sedan verkligen läser trådarna, går in och följer upp problemen som beskrivs innan han svarar är också otroligt bra service(!), synd bara att han förutom att svara också försöker "sätta dit" kunder när de haft fel. Bra service är att le även när du vet att du har rätt. Sen att de även svarar på bokförings frågor samt publicerat en manual om hur man lär som bokföring så tänker de rätt. Men låt bara bli att alltid visa att ni har rätt.

Sen tycker jag det var riktigt onödigt av Conny att gå in på deras forum och fortsätta tjafset, varför?

För bara en vecka sedan valde vi att byta till Unibas på en Vista dator. Tycker det är ett program som låter oss registrera de löpande dagliga verifikationerna mycket snabbare än tidigare. De har även instruktions videor om hur man utför de vanligaste funktionerna i programmet, (service!). Jag fick också hjälp på telefon några gånger i början, (utan service avtal) Unicell tänker nog mycket på service till företagare, men kanske borde anlita en trevlig PR tjej för att sköta kundkontakterna?
Littlefinger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 16:38 #52
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
Citat:
Originally posted by Littlefinger@Dec 1 2008, 17:14
Jag fick också hjälp på telefon några gånger i början, (utan service avtal)
Slumt, att du får det men inte Tomas även fast han vill betala t.o.m för hjälpen!
Även fast Sten har poängterat mycket om att man absolut inte får någon hjälp om man inte köpt service avtal.
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 16:52 #53
Fruitness Fruitness är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 17
Fruitness Fruitness är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 17
En del frågor ignorerar ju företaget helt och hållet... :blink:

Exempelvis: http://www.unicell.se/forum/forumRead.php?id=1425

Den skrevs 25/11 och handlar om att någon inte vill att uni_bas skrivs ut på fakturorna och frågar hur man gör för att ta bort det, men har inte fått något svar från företaget än, men några från andra som inte gör frågeställaren klokare.
Fruitness är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 16:56 #54
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Littlefinger skriver:
För bara en vecka sedan valde vi att byta till Unibas på en Vista dator. Tycker det är ett program som låter oss registrera de löpande dagliga verifikationerna mycket snabbare än tidigare. De har även instruktions videor om hur man utför de vanligaste funktionerna i programmet, (service!).

Och jag håller med och skrev själv i mitt andra inlägg:
Fortsätt göra prisvärda program, det är bra att ni finns tycker jag, men det finns utrymme för förbättringar på ert kundbemötande

Gummianka skriver:
varför skulle du anmäla en sådan sak ? läser du vad som står så påstås det absolut ingenstans att Du skulle ha med saken att göra....men oavsett....vad skulle en sådan anmälan ge dig menar du ?

Ja, jag är väl bara nojig kanske och förbannad att bli anklagad för saker jag inte gjort. Men faktum kvarstår att Sten i sitt inlägg påstår att jag sysslar med utpressning. Och skriver sedan vidare:
.... Och som av en händelse är det någon som "Bombat" vår hemsida idag - har aldrig hänt förr men händer nu.

Det kan bara tolkas som att han pekar ut mig till att ha både utpressat dem och saboterat deras hemsida eftersom han fortsätter: Först utpressning sedan detta! Snyggt jobbat.

Först utpressning syftar direkt till mig och "sedan detta" ja det är ju en fortsättning på syftningen. Eller vem menar du Gummianka att han syftar på?

Och som svar på frågan vad en anmälan skulle ge mig. Det skulle ge en signal till Sten och alla som läser detta att man bör vara försiktigt med vad man skriver i alla sammanhang. Vad han tänker bryr jag mig inte om, men det är faktiskt inte ok att rikta anklagelser om brott mot en person bara för att man är förbannad. Jag tycker helt enkelt att det är att kliva över gränsen för vad jag anser vara tillåtet, och det är det jag vill ha sagt med detta. Det går att föra en diskussion utan att ta till sådana ytterligheter.

Men det är intressant att höra din reaktion och syftet med att ställa frågan öppet här var också att känna av vad folk anser vara ok och vad som inte är ok. För mig är gränsen ganska tydlig och den passerades i Stens inlägg.
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 17:02 #55
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av xpower
Citat:
Ursprungligen postat av Littlefinger
Jag fick också hjälp på telefon några gånger i början, (utan service avtal)
Slumt, att du får det men inte Tomas även fast han vill betala t.o.m för hjälpen!
Även fast Sten har poängterat mycket om att man absolut inte får någon hjälp om man inte köpt service avtal.
Jag fick också "godwill-hjälp" i början när jag köpte programmet. Det minns jag tydligt. Men det verkar som att den inkorrekta fakturan spökar. Känns som att den fungerade som ett rött skynke och satte tvärstopp som Sten säger. Sen att fakturan inte skulle ligga mig till last togs ingen hänsyn till. Det var nog där känslorna tog över och styrde situationen i diket. Och det krävdes att jag betalade den i förskott innan någon hjälp kunde ges. Sten skriver själv här i forumet att först var fakturan "obetald" senare säger han att den strukits... och vid vår telefonkontakt var det inte aktuellt att stryka nån faktura. Det enda som kunde konstateras från Unicells sida var att jag hade en "obetald" faktura. Och detta trots att jag ringde upp igen, just för att jag tyckte det var så bisarrt och trodde att han först måste ha missuppfattat det hela, men så var det tydligen inte.
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-01, 19:50 #56
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Sten är våran egen Basil Fawlty. Vad skulle vi göra utan honom?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-03, 17:08 #57
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
På Unicells eget forum har senaste dagarna dykt upp en del klagomål på deras bemötande. Säkert är en del ett resultat av denna tråd. Det är kul att läsa deras svar daterat 2008-12-03 03:55 som man hittar här: http://www.unicell.se/forum/forumRead.php?id=1426

Det börjar bra, men drar sen iväg lite i sådant som om man vill vara lite elak skulle kunna ta för undanflykter, att man inte bara kort och gott sväljer sin stolthet och bara ber om ursäkt. Men så hämtar det sig faktiskt riktigt bra på slutet där man medger att det kan vara bra att få höra klarspråk från sina kunder ibland, att det rent av kan behövas.

Det är rätt inställning och ännu gladare för Unicells del skulle jag bli om inlägget var undertecknat Sten. Jag är inte så säker på det, men det är hoppingivande!
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 02:26 #58
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Dec 1 2008, 10:34
Nu ligger unicells sida nere. Såg att ConnyWest var inne och skrev på unicells forum igår, och det verkade inte Sten gilla.
Sten har nog spärrat min ip-adress för nu kommer jag inte åt forumet längre, när jag klickade på länken som 13teen visade.... hu, hu, hu... De är nog pressade nu skulle jag tro....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 02:28 #59
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas J
Citat:
Ursprungligen postat av Fruitness
Precis, nu fungerar www.unicell.se men inte www.unicell.eu.
Och det beskyllde Sten mig för redan i lördags i denna diskussionstråd, att jag skulle ha något med det att göra!

Ska man anmäla en sådan anklagelse eller?
Du behöver knappast hjälpa Sten att fälla företaget, det gör han så bra själv... det är bara att slå sig ned på första parkett och ta fram popkornpåsen och luta sig tillbaks och garva läppen av sig... Eller gråta om man känner för det....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-04, 02:39 #60
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by Littlefinger@Dec 1 2008, 17:14
Sen tycker jag det var riktigt onödigt av Conny att gå in på deras forum och fortsätta tjafset, varför?
Jag anser inte att jag har gjort mig skyldig till att "fortätta tjafset". Låt mig presentera varför jag anser det:

Jag var nyfken på företaget och det forum de enligt diskussionen här på WN hade. Jag gick in och läste en tråd där Sten kom med en ren lögn, att SPCS/VISM spärrar programmets från att fungera när serviceavtalet gått ut. Eftersom jag själv har använt SPCS Administration 1000 sedan 1999 och att jag vissa år haft serviceavtal och några år hade jag det inte, så kunde jag bara krasst konstatera att Sten ljög rakt upp och ner på forumet. Jag skrev då helt i vänlig ton att jag använder programmet (SPCS/VISMA) och att det fungerat för mig utan serviceavtal.

Sten började då förolänpa mig offentligt vilket jag helt igonrerade men jag vidhöll mitt påstående att programmet fungerar utan serviceavtal. Vad som hänt efter det vet jag inte för jag kunde inte komma in igen på forumet när jag testade i dag att klicka på en direktlänk till ett meddelande som visades i den här länken.

Jag anser att detta var en het annan fråga som är helt orelaterad till den diskussion som försiggått här i denna tråd. Därför har jag inte fortsatt något tjafs av något slag.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017