Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ni som använder CityNetwork

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-02, 11:19 #51
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Supporten är bra och svarar oftast snabbt. Dock måste man själv kontakta citynetwork om sidan är nere och först då verkar det som dom kollar på det. Ibland känns det som man själv måste kontakta dom för att få förtur och lösa problemet. Detta är minst sagt riktigt stressigt. Vår sida har legat nere massvis med ggr de senaste 3 månaderna och vi har som ett resultat förlorat en hel del i intäkter, problemen med uptime tvingar oss till att byta leverantör helt och hållet om inget drastiskt sker. Tyvärr.
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 12:24 #52
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Men även om man skulle ta med detta gör testets sammansättning att det är svårt att få någon ordentlig relevans för en riktig applikation/sajt även om det säkert är troligare med korrelation än ej. Vad man skulle kunna göra vore att modellera enklare prototyper som har samma typ av last som vanliga webb-applikationer. Det är inte helt lätt utan kräver ordentlig profiling av vanliga mjukvaror för att sätta samman till en representativ modell för dom.
Håller med Clarence och tartareandesire, jag nämnde detta för Anders som trodde att få webbhotell skulle gå med på mer omfattande och verkliga tester, själva ställer vi oss positiva.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 13:17 #53
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Vi har haft en del buggar runt domänhanteraren - men vi gjorde en uppgradering i förra veckan som jag i ärlighetens namn tror skulle lösa alla de större puckarna där. Vore intressant att höra när dessa transfers gjordes? Var det precis nu i dagarna?

Antar det är för aktiveringsfelet du har sökt oss på mailen. Jag hoppas du har fått svar - om inte PMa mig gärna om ärendet så tittar jag till det också.
Jag har fått svar och .se-domänen som jag inte kunde redigera har Marcus aktiverat med webbutrymme, bra så.

COM-domänerna som strulade var före cPanel-downtimen och nu är det bara en COM som inte vill överföras.

I måndags hade jag även problem med att skapa en ny databas, tredje försöket så gick det.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 20:10 #54
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
dbbb - Vi har ett antal åtgärdspunkter som kommer ske under de närmsta två veckorna vilket jag hoppas helt kommer ta bort eventuella prestandaproblem samt de flera men korta nertiderna. Tackar i förskott för det tålamod ni som drabbats har med det tills det är helt borta.

altruixm - Bra att du har kommit vidare även om det varit långt från felfritt. Hoppas domänflyttarna skall vara klart mer friktionsfria här framöver med tanke på en del av buggfixarna som kom in. Vi fortsätter att kämpa för du skall absolut inte behöva prova mer än en gång att få igång en tjänst.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 20:19 #55
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Om ni ändå är igång och fixar saker så se gärna till att man slipper söka på precis varenda TLD ni erbjuder varje gång man ska söka efter en domän Det är inte bara irriterande för användaren utan det skickar en väldig massa helt onödiga request till whois-servrarna (om nu ingen cache finns).
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 21:16 #56
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Kan bara hålla med. :-) Vi skall lyfta in ett gäng nya TLDs och i samband med det jobba om det lite - även fixa buggar.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 23:02 #57
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Nu när ni har infört en ny affärsmodell med längre avtalsperioder för webbhotell emot en lämplig rabatt jämfört med månadsperiod, som jag välkomnar. Så undrar jag ifall ni kommer att se över era avtalsvillkor?

http://www.citynetwork.se/files/City...and_domain.pdf

Er defintion av avtalsperioden:
6 a) "Avtalet påbörjas när bekräftelse utfärdas av City Network. Avtalet löper den tid som betalning erläggs för Webbhotell, Domänregistrering och Övriga tjänster, om ej annat är överenskommet."

Kundens rätt till återbetalning av erlagd avgift för pågående avtalsperiod vid uppsägning:
6 e) "Vid uppsägning från kund av avtal återbetalas ej inbetald avgift för pågående avtalsperiod."

Visserligen har ni såsom ni mycket riktigt påpekar i blogginlägget: http://www.citynetwork.se/avtal/ar-d...sagningstider/ avskaffat uppsägningstiden. Avtalstid och avtalperiod är ju en och samma sak och den har ni ju däremot kvar. Ni definerar den ju som perioden för inbetald avgift, även om kunden kan säga upp avtalet till upphörande direkt.

För kunden är det dock sak samma om denna kan säga upp avtalet direkt efter t.ex. 6 månader eller ett år och inte få tillbaka erlagd avgift för resterande delen av 3 års webbhotell eller om denna först kan säga upp avtalet till upphörande vid utgående av den nuvarande avtalsperioden/bindningstiden, i exemplet 3 år, då kan ju kunden även använda tjänsten under tiden, vilket alltid är förmånligare. Då kan man ju lika gärna låta den nuvarande avtalsperioden gå ut. Att kunna säga upp avtalet direkt med förverkande av erlagd avgift, då ni inte har någon uppsägningstid eller bindningstid. Ger ju egentligen ingen fördel gentemot att ha en bindningstid?

Tror ni har glömt bort att se över era avtalsvillkor nu när ni möjliggjort längre avtalsperioder än en månad.

Senast redigerad av Omega Man den 2012-05-02 klockan 23:17
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 23:58 #58
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Om jag ska ge ett konstruktivt tips:

Skilj på avtal för in-house tjänster och externa tjänster där tjänsten levereras av en extern part exempelvis domäner, där ni måste skicka pengarna vidare externt. Ha inte samma avtal för webbhotell som för domän.

På de interna tjänsterna: Definera avtalsperioden som en 1/12 del av ett kalenderår ifrån avtalets inledande. Avtalet förnyas löpande så länge som avgift för nästkommande avtalsperiod inbetalats innan nuvarande avtalsperiod gått ut. Avtalet kan sägas upp direkt. Vid uppsägning av avtalet återbetalas deponerade avgifter för 1/12 delsperioder som vid uppsägningen inte redan har inletts.

Kunden kan erhålla rabatt genom att deponera avgifter för 1/12 dels kalenderårsperioder i förväg exempelvis 10 avtalsperioder eller 24 avtalsperioder o.s.v. och ha haft ett visst antal obrutna avtalsperioder efter varandra. Det smartaste sättet är ju att deponerat belopp för 10 avtalsperioder och 10 därefter obrutna avtalsperioder följt på varandra resulterar i två avtalsperioder utan avgift. Ifall avgift deponerats för 24 avtalsperioder och 10 obrutna avtalsperioder därefter föjlt på varandra resulterar i 2 avgiftsfria avtalsperioder och sedan därefter ytterligare 12 avtalsperioder följt på varandra resulterar i ytterligare 10 avtalsperioder utan avgift. Då slipper ni en problematik med att även kortsiktiga kunder deponerar för 3 år men säger upp utan objektiv grund på grund av omständigheter som inte ligger er till last och begär återbetalning.
Visserligen har ni då kvar avtalsperiod/avtalstid.

Senast redigerad av Omega Man den 2012-05-03 klockan 00:11
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-03, 10:50 #59
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Omega_Man tack för feedback. För att vara tydlig så är det viktigt att först förstå att våra längre perioder är för lojala kunder som vet de kommer stanna med oss en längre tid och som vi vill premiera till att då få en lägre kostnad. Vi har flera val och möjligheter som gör att den som bara vill köra en månad i taget tex - lätt kan göra det.

Vi har inte för avsikt att återbetala medel då hela tanken är att rabatten kommer just för att man gör ett aktivt val att ta en längre period. Skillnaden är dock att du närsom säger upp avtalet i förtid (dvs våra allmänna villkor som reglerar vad man kan och inte kan göra i kontot) - med undantaget att du inte får tillbaka pengarna som har betalats in. Det är förstås en möjlighet för alla. Att säga upp avtalet handlar inte bara om pengarna utan även villkoren och knytningen till oss. Vi gör detta extremt enkelt och du kan avsluta direkt i vår nya kontrollpanel - med ett knapptryck.

Vi ser alltså detta som ytterligare en valmöjlighet för dem som föredrar det. Vi försöker vara tydliga med vad som gäller - och där kan vi bli än bättre - även i villkoren.

Spontant tror jag att kunder kan bli konfunderade om man börjar dela upp i tolftedelar - har en känsla av att det är enklare att kunna säga upp precis närsom, inget avtal men man vet att återbetalning sker inte.

Som sagt - tack för feedbacken - vi skall ta en runda här på kontoret om det också.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-03, 18:22 #60
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Dessa små minidippar ( 1 - 5 min ) som förekommer är oerhört iriterrande
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017