Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


netpointers verkar helt oseriösa

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-23, 15:46 #51
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Hur skall jag kunna veta att de inte är kunder?
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 15:52 #52
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
xpat... men det är ju liksom sådana saker som du kanske kan fråga om istället för att bara utgå ifrån att vi cloakar och vi gör det och det och sedan bara ge en massa exempel på "våra lösningar" som inte stämmer. Det är redan alldeles för mycket smutskastning inom denna bransch, och det kanske du är van vid på grund utav din bakgrund och således så borde du vara lite försiktig med det själv. Det sprider en dålig anda.

hubbert... det är riktigt... jag checkade dem som kom upp på första sidan och de har alla varit kunder hos oss men ingen utav dem är det mer förutom assaabloy som kanske har varit det två gånger men som nu har en ny lösning där länken till den nya inte ligger bland de sökresultaten.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 15:57 #53
Iranian Iranian är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 30
Iranian Iranian är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 30
Jag tycker att vissa driver hatkampanj mot Kajsa här. Oavsett vad vi tycker om optimeringsföretag och hur seriösa de är, oavsett hur duktiga vi själva är inom området så tycker jag att man går över gränsen genom att utan belägg publicera namn på företag som inte har med de att göra.

Hon försöker att bemöta alla bra här med svar till alla frågor och kritik man har lagt fram. Jag tycker att xpat har en hel del bra poäng i sina inlägg som är både informativa och sakliga när det gället cloacking.

De säljer en tjänst och vill verka seriösa med sina inlägg här. Om vi inte tycker om tjänsten så behöver vi inte sänka dem till ....

Jag personligen tycker att branschen har haft problem med trovärdighet och är under all kritik för agerande av vissa företag. Men det ska inte betyda att alla är oseriösa.

FYI, så känner jag varken Kajsa eller har nån anknytning till företaget. Tycker att mina egna metoder för SEO funkar bra och jag lär mig mycket varje dag genom att söka info om ämnet utan att behöva kontakta dyra konsulter.
Iranian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 16:10 #54
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Kajsa@Aug 23 2006, 15:26

allt detta gammalt du drar fram är sidor som inte ens existerar mer och som vi inte har någonting med att göra. Sen om sajten i fråga nu har ett 404-fel eller liknande som gör att sidorna ger tillbaka en felkod om att de existerar och sedan redirectar till startsidan så är ju det ingenting som vi kan göra någonting åt. Det är väl iofs ett smart sätt av våra kunder att behålla placeringar på men utan att betala pengar till oss.. men vi har ingenting med de sidorna du nämner att göra. Om kiunderna fortfarnade hade haft kvar våra sidor så hade vi såklart tagit pengar för det och de hade fortfarande existerat.
Som kund till er betalar jag alltså för att ni ska skapa en massa väloptimerade sidor med länkar tillbaka till den "riktiga" hemsidan. Om jag sedan inte längre vill vara kund raderar ni dessa sidor som jag betalat er för att framställa.
Har jag förstått dig rätt nu?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 19:47 #55
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Väldigt mycket folk som har varit kunder till Netpointers men som inte är det längre.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 02:55 #56
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Replik till Kajsa och andra SEO representanter som ogillar smutskastning.

Jag tycker det är helt rätt att alla företag som sysslar med SEO får tåla att granskas och frågas ut lite extra. Det är uppenbart att SEO-företag tar ut enorma summor pengar från kunder för ett relativt ”diffust” arbete.

Som alla vet så är SEO ingen direkt vetenskap och mycket bygger på teorier. Trots detta tar SEO-företag extremt bra betalt för sina tjänster trots att man aldrig kan lova några resultat då företaget inte styr över algoritmerna hos sökmotorerna. Jag vill påpeka att jag inte ogillar SEO-företag utan tycker bara att man som SEO-representant i diverse forum måste lära sig att tåla kritik och inte bara gå i försvarsställning. Eftersom SEO är så pass luddigt och speciellt för kunden som uppenbarligen saknar intern kompetens så är det inte mer än rätt att man som kund har rätt att ifrågasätta allt som bör ifrågasättas, och inte behandlas som någon terrorist för att man ställer frågor, även om vissa frågor kan ses som provocerande.
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 09:31 #57
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Iranian: Tack för inlägget. Och om alla här inne tänkte som du (att de kan tycka vad de vill om SEO-företag men att det ändå inte är grund till smutskastning och felaktiga påståenden) så hade jag varit nöjd. Jag tycker ändå att man skall uppskatta att vi (jag) finns här på forumet och att man öppet kan ställa oss frågor istället för att spekulera.

Jonny: Bara för att klargöra så handlar det ju om att bygga upp undersidor på en sajt, inte externa sidor som länkar till kundens sida. Och dessa undersidor länkar till både våra egna andra undersidor och till kundens egna undersidor. Och ja, självklart så tas dessa bort när de säger upp. Det är ju en tjänst man betalar för och om det inte hade varit så så hade ju alla köpt in sidorna och ingen hade varit kvar som kund men samtidigt behållt sina placeringar. Det är ju där exempelvis Webanalys affärsidé faller. Hur duktiga de än är... vad är poängen med att vara med dem och betala i 10 år när de byggt lösningen på sajten efter 2 mån? Vi skall ju ha rätt att tjäna våra pengar.

elprisguiden: Jo, men alltså efter 8 år i branschen och nästan 2000 kunder så är det ju många som kommer och går, ändrar strategi och testar nytt. Men iom att du sökte på våra gamla sidor så är det klart att du får upp en hel massa gamla kunder. Om du hade kunnat söka på alla våra existerande kunder så hade du också fått upp väldigt många:-)

Intet: Vad tror du är poängen med att jag överhuvudtaget gått med i detta forum? Just för att svara på kritik och frågor som ni har såklart. Jag har inte känt någon fientlighet ifrån någon här inne förutom just xpat som "följer efter mig" i alla trådar och som vid ett flertal gånger spottat ut sig saker som inte är sanna eller som tänjer på sanningen. Du kanske inte följt med i de andra trådar med typ samma diskussioner mellan honom och mig. Det är mkt möjligt att han skriver informativa inlägg om cloaking som Iranian påstår, men vi arbetar inte med cloaking sedan 2 år tillbaka och det är rätt uttröttande att höra kritik som består utav "jo det gör ni- spegel tillbaka" istället för något konstruktivt.

Och det som är så intressant i det hela är att xpat kommer ifrån Altus och då får begreppet "smutskastning" en helt ny dimension än om det är konstruktiv kritik och frågor som kommer ifrån er webmasters som befinner er här inne.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 09:36 #58
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Kajsa, jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, jag jobbar inte på Altus... Jag sa upp mej från bolaget bla pga av hur de jobbar och hur de behandlar sin personal.

Jag jobbar inte som SEO-konsult längre, men jag jobbar med SEO internt på ett företag.

Jag har också tidigare påpekat att jag kan vara lite väl hård ibland, men det är mycket du säger som inte riktigt stämmer med den bild man får när man gör lite research.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 10:21 #59
Grouse Grouse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 5
Grouse Grouse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 5
Håller med xpat – den bild som Kajsa ger, överenstämmer inte när man gör en research på Netpointers som SEO företag- har under de senaste veckorna följt trådarna som Kajsa engagerat sig i och önskat bidra med sin kunskap till medlemmarna här på WN, något som många säkert lärt sig en hel del av och detta ska ju hon ha eloge för – anser inte att det bedrivs någon hatkampanj mot henne, hon har valt att delta och vill sälja sina tjänster via WN och då måste man även tåla granskning – dock undrar jag om hon är den rätta att representera Netpointers i diverse spörsmål.

Att det inte står rätt till med deras optimeringar är ju ingenting som går att dölja och som jag anser att man på Netpointers även måste vara mycket medvetna om, ett stort multinationellt företag som de enligt Kajsa är, kvalitetssäkrar ju deras produkt och då bör ju alla gamla kundlänkar dyka upp etc etc etc. Ska någon föra företagets talan här på WN, så måste man sedan tåla granskning och via denna granskning som gjorts har Kajsa blivit exempelvis informerad om deras dolda länkar, att vissa inte anser att detta är enligt Googles regelbok och att den adress som hon använde mot sina kunder var BANNAD av Google, nu har hon tackvare uppmärksamma medlemmar här på WN ändrat adress i profilen.

När 80 - 90 % av de inlänkar som man via msn kan se Link:www.netpointers-technologies.com kommer från kunders sitemappar – enligt Kajsa är dessa gamla kunder men var det inte så att den nya sidan/adressen togs i bruk i April eftersom www.netpointers.com är bannad av Google.

Efter alla trådar den senaste tiden här på WN om Netpointers, så har jag läst på nätet och funnit att man framförallt i Danmark fått mycket kritik de senaste 2 åren, enligt vissa forum så var Netpointers de som fick BMW utslängda från Google, något som säkert dementeras men för de som vill finns en tråd på ca 50 plats när man söker på Netpointers på Google. Verkar som Netpointers är Danmarks svar på Altus och att Kajsa nu gör allt för att visa upp en annan bild i Sverige, men det förgångna hinner alltid ifatt, och det svenskar potentiella Netpointers kunder som letar på Google på ”Netpointers” kan ju följa även denna tråd.
Grouse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 10:27 #60
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
Även jag som föregående talar har följt dessa SEO trådar ett tag nu och börjar tröttna lite.

Att xpat följer, granskar och kommenterar dina inlägg ser jag inget konstigt i eftersom du representerar ett av de större SEO bolagen i norden och har kommit med vissa felaktiga påståenden.

Angående en annan tråd där du drog upp gamla artiklar om Altus och pekade ut ett helt annat företag för att använda samma metoder, ja t.o.m
avrekomendera en kund från att använda deras tjänser, men även pekat ut xpat för att vara en fuffens kille bara för att han lite historia i altus borde du veta bättre än, med tanke på att även ni är låångt ifrån fläckfria, se t.ex:
http://www.computerworld.dk/art/23097?a=search&i=0
http://www.davidnaylor.co.uk/archives/2006...spaming-google/
boogieman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017