FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Minns inte om nunames sålde årsvis vid skiftet 2000/2001 men vad jag kan se här, var det 2 år som gällde då. Så då kan man ju tro nåt i stil med Första registreringen = (2002/06/18 - (2 år + karantäntid + hur länge den var ledig)) Vilket förmodligen är i slutet på 1999. Thomas
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
När man skall prissätta är det helt avgörande vilket datum den registrerades första gången. Det är först när man vet det som man kan analysera och prognosera sökmotortrafiken man förväntas erhålla. Thomas
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vet inte om det kan vara till någon hjälp dock. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() November 10, 1997 - The .NU Domain today announced an all-new Internet domain name, .NU, which offers a simple name registration process, instant online name assignment, a low $25 registration fee and less-than-twenty-four hour activation of newly-registered .NU domain names across the Internet's root name servers. About the .NU Domain The .NU Domain offers a robust but low-cost alternative to the .com domain name in an international model which targets end users and the small office/home office (SOHO) market, as well as Internet users in countries with restrictions on the domain name registration process. Current .NU registered customers are located in more than a dozen counties throughout the world, including Sweden, Norway, the UK, Indonesia, Japan, Germany, Belgium, Singapore, France, the Canary Islands, Australia, Canada and the Philippines, as well as the US. To access the .NU registration service please visit our web site at www.nunames.nu. Samples of Web pages developed by .NU Domain customers include www.investor.nu, www.tv.nu and www.internet.nu Källan är NUAnncfinal. Minns det som igår för jag fick min första besökare med en .su (Sovjet) host från den länken till min sida ![]() En av de domäner som registrerades väldigt tidigt är Just.nu ( 1997-08-27 ) Thomas
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Glöm inte att räkna med de avgifter Sedo tar ut om du säljer den via dom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
VIP
|
Visst är det en stor fördel att den varit registrerad så länge, absolut. Ser att den funnits med sedan 2001 via Archive.org
Att det fanns ett forum med "-" är ju också en stor fördel. Det går säkert att få 10k för den, kanske klart mer, men jag tror bara inte han kommer få det inom de närmaste månaderna. Sedan är ju .NU en viss nackdel jämfört med en .SE. Det är bara att hålla ut, en försäljning kommer - förr eller senare ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
![]() |