Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Träff för medlemmarna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-20, 11:53 #41
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Jag skulle vara intresserad. För mig passar Stockholm bäst och tiden nån gång i början nästa år. Föredragshållare från t.ex. google skulle vara kul.

Kanske en kryssning? Fast då mer med inriktning på konferrens avdelningen och inte på sup avdelningen i min mening.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-20, 12:27 #42
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Kanske en kryssning? Fast då mer med inriktning på konferrens avdelningen och inte på sup avdelningen i min mening.
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.siljaline.se/2004/content/braattveta_alder.asp
Grupper
1. Reguljär trafik = enkla resor eller tur-returresor, där returresan inte sker omedelbart med samma fartyg (undantag: Åbotrafikens "En Dag i Stockholm"-kryssningar betraktas som kryssningstrafik)
  • 18 år
    Ungdomar under 18 år kan resa tillsammans med en minst 30 år gammal gruppövervakare (högst 10 ungdomar/övervakare) (se Ungdomsgrupper och gruppövervakare).
2. Kryssningstrafik (omedelbar returresa med samma fartyg, undantag Åbotrafikens En dag i Stockholm"-kryssning )
  • 20 år på följande avgångar:
    • Sö-on/ Stockholm-Helsingfors-trafiken
    • Sö-on / Stockholm-Åbo-linjen
    • Sö-to / Helsingfors-Tallinn-trafiken
    • Ungdomar under 20 år kan resa tillsammans med en minst 30 år gammal gruppövervakare (högst 10 ungdomar/övervakare) (se. Ungdomsgrupper och gruppövervakare).
  • 23 år på följande avgångar:
    • To-lö / Stockholm-Helsingfors-trafiken
    • To-lö / Stockholm-Åbo-linjen
    • Fre-lö / Helsingfors-Tallinn-trafiken. På dessa avgångar tar vi ej emot ungdomsgrupper.
Ifall kryssningens utresa eller returresa infaller dag före helgdag eller på en vardagshelg tillämpas åldersreglerna för avgångar fredag-lördag.

Avsteg från åldersreglerna kan ges endast med tillstånd av fartygets befälhavare. En exceptionell reseorsak måste härvid kunna framläggas. Ungdomar som reser på Silja Lines fartyg skall alltid ha med sig sitt identitetsbevis samt förmyndares kontaktuppgifter. Som identitetsbevis godkänns körkort, officiellt ID-kort, fotografiförsett FPA-kort samt pass.
Om det trots detta inte uppstår problem för de yngre deltagarna, eller går att lösa, så är det inga problem med en kryssning.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-20, 12:59 #43
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Medlem

Jag tror vi slinker undan dom reglerna ganska smidigt om vi ska ha konferens. Jag tror dom ser lite skillnad på om det kommer ett gäng kostymklädda webmasters eller några andra supglada ungdomar.

//Mattias
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-20, 13:06 #44
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by md-solutions@Nov 20 2004, 13:59
Jag tror vi slinker undan dom reglerna ganska smidigt om vi ska ha konferens. Jag tror dom ser lite skillnad på om det kommer ett gäng kostymklädda webmasters eller några andra supglada ungdomar.

//Mattias
"Avsteg från åldersreglerna kan ges endast med tillstånd av fartygets befälhavare. En exceptionell reseorsak måste härvid kunna framläggas."
Branchträff hör nog till "exceptionell reseorsak" iofs...
Oläst 2004-11-20, 16:19 #45

Citat:
Ursprungligen postat av Anders
Citat:
Ursprungligen postat av md-solutions

//Mattias
"Avsteg från åldersreglerna kan ges endast med tillstånd av fartygets befälhavare. En exceptionell reseorsak måste härvid kunna framläggas."
Branchträff hör nog till "exceptionell reseorsak" iofs...
Jag tror inte det skall vara problem att anordna en kryssning om intresse finns. Jag hade i så fall tänkt mig en dagkryssning i första hand (kl.8-20) eller nått liknande och dessutom om man kontaktar NG LI eller Silja Line i förväg och berättar vad det är för antal, gäng, åldersspridning, mål så ska det inte vara några problem att komma med.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-20, 21:27 #46
Medlem

Medlem

Citat:

Jag tror inte det skall vara problem att anordna en kryssning om intresse finns. Jag hade i så fall tänkt mig en dagkryssning i första hand (kl.8-20) eller nått liknande och dessutom om man kontaktar NG LI eller Silja Line i förväg och berättar vad det är för antal, gäng, åldersspridning, mål så ska det inte vara några problem att komma med.
Jo det var något sånt jag tänkte. Det är ju ytterst seriösa medlemmar som åker :lol:
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-21, 01:00 #47
Supermoderator

Supermoderator

Låter bra, blir nog alldeles lagom för en första träff för att "kolla läget". Visserligen antar jag att deltagandet förmodligen varierar (kraftigt?) beroende på träffens karaktär, men man måste ju börja någonstans...
Oläst 2004-11-21, 22:25 #48
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by MissDomain@Nov 17 2004, 23:50
Jag föreslår följande;

Datum:
Lördagen den 4 februari 2005.
Veckan efter lönen kommit.

Stad:
Stockholm
[....]
Instämmer helt och hållet på att det låter som ett trevligt program, jag är helt klart på! Dock så ser jag en fördel för mig personligen om man väljer huruvida man vill bo tillsammans eller ej(sthlmare själv) plus så skulle jag vilje skjuta fram datumet 2½-3 veckor så jag hinner bli 18 och kan följa med ut på nån trevlig Pub (B)
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-22, 17:11 #49
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Om det är någon som orkar arrangera en kryssning så säger inte jag nej, men min idé är ju att få med ett gäng föreläsare såsom Google, Overture etc. så om ingen tar tag i kryssningen så fixar jag gärna något på fastlandet.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-22, 17:53 #50
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Jag ser hellre att det blir på fastlandet.
Som missDomain säger, så blir det lättare att fixa föreläsare isåfall.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017