FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Joel |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har personligen inget emot trådar som håller "lägre" kvalité. Ingen tvingar en att läsa alla trådar som skrivs. Den millisekund det tar att ögna igenom en rubrik känns inte någon större förlust. Hellre fler trådar än inga alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att det ligger reklam efter första inlägget är ju bara en vanesak.. att man scrollar förbi det alltså
jag tycker det är en massa barnunge tjafs över den där annonsytan eller sitter ni och mailar till aftonbladet med och klagar över deras reklamplacering? jag anser inte att den där bannern stör - visst första gången trodde jag att det var slut på tråden där eftersom den reklamen låg längst ner förut.. men hur lång tid tar det egentligen att fatta att det finns mer under? och jag håller med Helena - vi får ut mycket via WN... vi företagare har mycket att tacka Thomas och er moderatorer för. WN är helt gratis att använda. stå ut med att det dyker upp reklam.. var glada att han inte använder sig av popupreklam a la lager (dvs som inte popupblockers stoppar) och eftersom reklamen dessutom är relevant så är det ju t.om intressant reklam! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En sak jag saknat på många andra forum inklusive WN, är en bra-skrivet!-knapp på varje användare. Varje gång man läser ett bra inlägg eller känner att "fan, den här snubben är ju grym" så kan man klicka på knappen. Antalet klick borde sedan synas på raden under hur många inlägg totalt man skrivit. Det skulle gå att avancera genom att visa en bra-skrivet-poäng istället som beräknas genom att ta antalet bra-skrivet-klick genom användarens totala antal inlägg. En person som har hög bra-skrivet-poäng kan då ge mer poäng till en annan användare då han klickar på knappen än en person med låg poäng (ā la Googles backlink-metod - backlink från site med hög PR är bättre än backlink från site med låg). Jag antar att jättemånga tycker det här låter som en dum idé, men jag har verkligen saknat det i säkert 5 år nu på olika forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Angående bra-skrivet-knapp så finns det forum som använder sig av den tekniken för att ge "status" till medlemmarna som skriver bra. Mig veterligen har det gett ett gott resultat där och skulle säkerligen fungera bra här också. En möjlig lite enklare lösning än olika "inverkan" beroende på medlemmens egna poäng borde dock vara att så länge man ligger under en viss poäng-nivå så kan man inte ge poäng på andras inlägg. Detta i kombination med att man borde kunna ge minuspoäng så har man nog ett rimligt upplägg. "Nybörjare" kan inte ge poäng förräns de skrivit ett visst antal vettiga inlägg och skriver man många "dåliga" så ges man aldrig chansen att sabotera systemet... Borde vara relativt enkelt att implementera iomed att det är lätt att identifera respektive inlägg och medlem. Ett vanligt poängsättningssystem därtill borde räcka... Men iofs, tar väl några timmar (några hundra kronor?) att implementera? Hursomhelst, åter till topic. Tror ingen är emot att WN tjänar pengar, men reklam på "fel" ställe är ingen höjdare... Tycker samtidigt att Thomas fått ta lite väl mycket skit för det där med att det skulle vara icke-vinst-drivande. Enligt mig har han agerat bättre än många andra antagligen skulle gjort när det gäller att tjäna pengar på WN.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra idé!
Det kan vi ju sätta dom här betalada programmerarna på att fixa, dit vinsten går, eller hur det nu var ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För det första kan jag inte förstå varför en sån simpel fråga som denna med annonsernas placering skulle balla ur så fullständigt som den gjort, jag tror inte att det var det som Marcuss var ute efter när han startade tråden och jag måste säga att jag supportar honom för att han ofta sticker ut hakan och skapar debatt om sker och ting som påverkar hur vi upplever WN.
Denna tråden hade kunnat hållas på en nivå där vi på ett vettigt sätt kunnat komma fram till vart/när/om dessa annonserna skall placeras, jag är övertygad om att vi hade löst det på ett bra sätt, nu har det dessvärre gått prestige i tråden och jag förstår Thomas som jag för övrigt känner väl privat och att han reagerar eftersom jag vet hans inställning till WN och vad han har betytt för dess utveckling och existens, hade jag varit i hans kläder så hade jag nog släckt servern i ren ilska redan i eftermiddags så det är väl en himla tur att han tål lite mer än jag. Jag har suttit som admin och moderator i ett bra tag nu och jag har som Thomas aldrig dragit någon nytta av att kunna påverka WN, det enda är att det har kostat mig en massa i form av tid att sitta och moderera o.s.v. För oss företagare är ju som bekant även tid pengar, jag skulle aldig komma på tanken att gnälla för detta utan jag anser att det som WN ger mig i form av nya kontakter och trevligt läsande uppväger absolut det som det kostar mig i tid. Ni har exempelvis inte sett någon av oss Admin utnyttja möjligheten att annonsera i "topbannern" och det är av den enkla anledningen att just den platsen är till för medlemmar att kunna annonsera för en billig peng. Min inställning till placeringen av annonsen är att jag upplever den som så många andra ganska irriterande och hade föredraget den någon annan stans, men för den sakens skull skulle det inte falla mig in att dra upp en massa annan skit, återigen hade vi hållt tråden på den nivån som den var tänkt så tror jag att vi gemensamt kommit fram till ett bra alternativ. // Mats, den ständigt glada gratisarbetande admin ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Orka. Orka orka orka. En liten ruta med reklam? Snälla.. reklamen på WN är ingenting i jämförelse med mer kommersiella siter, speciellt inte när man ser till det nätverk WN har skapat och de fördelar här finns för medlemmarna.
Thomas har mitt fulla stöd. Om jag känner Thomas rätt skulle jag bli väldigt förvånad om WN ens är ett vinstgivande projekt för honom - oavsett placeringen av google adwords. Det finns fler kostnader än en ren serverhyra & domännamn, förmodar att de flesta här också är medvetna om det. Såvida man inte ser sin tid som gratis då såklart, men vilket företag gör det, tid ÄR pengar. Har ni inte insett det än så har ni en hel del att lära.. Det var mina $0.02... Edit: Förresten, om 2 dagar har ni glömt att bannern inte fanns där tidigare...
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Hej, vi har lyssnat på era åsikter och tycker det är tråkigt, men givetvis flyttar vi dessa annonser till ett bättre ställe så fort som möjligt" istället för att själva haka på kritiken och på så sätt fortsätta debatten på den dåliga nivå den halkat ner till. Varför inte ge upp, inse att man gjort ett fel, och göra något åt det? Just my thoughts. Ps. Jag tror alla vill att wn ska bli ekonomiskt försvarbart, men till vilket pris? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|