FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kan trycka ihop javascript med pack/minifiera.. men det är ju inte heller helt "idiotsäkert"..
En kul sak jag såg nånstans var att dom inkluderade ett javascript som egentligen var php och förmodar att php genererade javascriptet.. <script .. src="minjavascript.php".. > |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
här är koder för det: jag testade och fix inte fram högerklicken!
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright3.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Youheardit, det ska väl räcka med att slå av JS i browsern før det skriptet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om någon snor din kod så vill dom säkert förändra den efter eget tycke. En liten känga kan vara att obfuskera koden (främst javascript då förstås).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Skall man förhindra att någon snor ens kod, så är det enklaste väl att skriva en egen DTD o ändra lite taggar hur som helst?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(ja, jag erkänner, jag visste inte vad ordet "obfuskera" betydde. Det är ett fåtal som använder det, bara 300 träffar hos google. Nu vet jag förstås att det är en påhittad variant från engelskans Obfuscation, så då har man lärt sej nåt nytt idag!) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
|
Citat:
XML + XSL template godtar sökmotorern samt indexeras. Detta är mer godtagbart än att ha javascript kodat & flash prylar på sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Syftet i det här fallet är inte att göra prylarna svåra att sno, men svåra(re) att förstå sig på, dvs svårare att använda och anpassa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|