FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad sägs om Comviq Surf?
299kr för modem och kontantkort ![]() Helt klart billigaste alternativet idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Tydligen säljs Comviq Surf på ICA för 299kr, då sparar man 99kr fraktavgift än om man beställer det via comviq.se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror ni ångrar er om ni köper Comviq, men ni gör som ni vill..."billigaste" är ju i alla hänseenden ett relativt begrepp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Telenor är väl de enda som har fri hastighet? Har själv Telia, i Windows med deras Huawei-mjukvara och modem suger det. Men i Ubuntu med sim-kortet i datorns ericsson-modem och Ubuntus egna 3G-hantering fungerar det. Men jag har testat Telenor och kan rekommendera dem, om du inte har extrema krav på täckning (=vildmarken).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fri hastighet ? Då hoppar jag över dit direkt...men igen, ni snackar om mjukvara...det är en drivrutin för ett "nätverkskort" (som väl förvisso också kan suga, men väldigt sällan gör det när det gäller dessa relativ okomplicerade produkter)
Jag har som sagt ett Huawei E169, vilket känns lite halvmeckigt rent konstruktionsmässigt (något jag tycker gäller dom flesta USB anslutna tillbehör som finns) men fungerar klockrent både under Windows XP (32-bitars virtuell maskin) och Windows Vista 64-bitars. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sierra och novatel gör fina modem men brukar inte vara billiga.
Haft ett 15 tal olika och gillar mitt novatel mc990 starkt, körde med mc950 tidigare men lyckades ha sönder de :-p Jag skulle leta efter ett modem som stödjer hsupa också, dvs om man ska använda modemet frekvent. Router med stöd för 3g modem är trevligt också. Men du skulle inte använda det konstant så jag tycker du ska köra på comviq surf. Telenor har ingen specad data gräns i dag för de som undra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Sprang ned till ICA efter jobbet och hämta upp ett startpaket. Mitt första intryck är att den är "okej", men känns lite buggig. Fick koppla ned och upp mig igen nångång, då det bara stannade. Vet inte om det var webbläsaren i sig eller uppkopplingen.
Comviq Kontant Surf är helt klart "dyrt". Surfar du 3 dagrar i månaden, kunde jag lika gärna ha tagit nåt 100-150 kronors abbonemang och skulle ha tjänat in dom pengarna. Dock en nyttig tråd för mobilt internet intresserade! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|