Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

AllTele introducerar IGhost

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-16, 21:19 #41
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Medlem

Citat:
Originally posted by crazzy@May 16 2009, 17:56
Sa jag nödvändigtvis att jag gjorde något olagligt? Och hur vet man idag att någon är brottsmisstänkt? Jo genom en anmälan eller en utredning.......
Dina olagliga aktiviteter framgår i dina andra inlägg.

Du menar att övervakning endast ska få ske först efter att brott har begåtts. Det är cyniskt.
Ireneri är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 21:21 #42
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ireneri
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Sa jag nödvändigtvis att jag gjorde något olagligt? Och hur vet man idag att någon är brottsmisstänkt? Jo genom en anmälan eller en utredning.......
Dina olagliga aktiviteter framgår i dina andra inlägg.
Du menar att övervakning endast ska få ske först efter att brott har begåtts. Det är cyniskt.
Vad vet du om ifall jag faktiskt har gjort något olagligt? Även om jag nu har det så har du ändå inga bevis för vad/när/hur.

Och övervakning bör givetvis bara göras mot människor misstänkta för brott.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 21:27 #43
Medlem

Medlem

Du säger det själv:
Citat:
Originally posted by crazzy@May 14 2009, 17:12
...Utöver det, lyssnar jag på musik som inte går att köpa varpå jag tankar den. Sen skiter jag i om det är olagligt, finns det inte att köpa har man ju bara ett val. Film tittar jag knappt på, någon enstaka gång och då tankar jag ju iofs ner dem, men det är mest pga att jag inte har råd. Den dagen jag har ett jobb börjar jag betala. Vad gäller spel så suger dem spel som kommit ut senaste typ 3 åren. Jag spelar typ 5 spel. Diablo 2 (Piratkopia), Dungeon Keeper (Piratkopia), BF1942 (Köpt), Empire Earth 1+2 (Bägge köpta). Har väl tankat ner kanske 15-20 spel senaste åren och testat bara för att se att även om jag skulle haft råd så hade jag inte slösat mina pengar på den skiten.
Det är skönt att thepiratebay, isohunt och andra trackers finns så man kan få en preview på något man funderar på att köpa.
Ang övervakning först efter att brott begåtts:
Så du tycker att människor ska i lugn o ro och utan risk för upptäckt kunna planera mord, bombdåd och andra grova brott, utan att samhället har en chans att stoppa dem.
Ireneri är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 21:29 #44
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Det som många inte inser är att det är oerhört mycket lättare att begå ett brott än att skydda sig mot det. Därför måste man göra vissa intrång i privatlivet men det får inte gå till överdrift heller.
Oläst 2009-05-16, 21:29 #45
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Varför lägger du inte bara ner crazzy?
Du skriver ju klart och tydligt i andra trådar att du laddar ner saker som är copyrightskyddade för att du inte har råd att köpa dom? hur menar du att du inte begår brott?
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 21:34 #46
crazzys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Jag menar inte att jag inte begår brott men jag undrar hur ireneri kan veta att jag faktiskt gjort det. Vad jag skriver på ett forum behöver inte stämma. Men visst jag kan erkänna att jag begått relativt många brott, både online och offline. Men det hör inte hit.

Det som däremot hör hit är extrema intrång i privatlivet för dem som faktiskt inte begått några brott.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-16, 21:35 #47
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Dock förstår jag inte hur dom kan säga att bio besöken minskat så mycket, kan även förstå varför folk inte vill betala för att gå på bio.

Igår så betalade jag en biobiljett till polaren, dock så var SF så jävla f!ttor så dom kräver att man tar med sig kortet man betalat med för att dra i deras maskin för att få ut biljett.

Så jävla kul för den extra resan för mig för hämta ut hans biljett.

Men till saken, det var över 20-30 metetrs kö både till biljetter och godis samt bioautomaten. Så att säga att folk inte gå på bio längre vete fan om det är korrekt, var endast 6 platser lediga på den filmen jag bokade åt han med för den delen.

Sedan kan jag även förstå varför folk inte vill betala för bio, aldrig jag frivilligt ställer mig och tränger mig i en sådan kö och all den extra tiden. Ge mig 1k för förlorad tid så visst men annars aldrig.

Kan tillägga att det var i filmstaden @ gbg.

Har nog svårt att säga att det är ett demokratisk samhälle vi lever i, FRA / IPRED + övriga övervakning lagar har inte varit någon folkomröstning om eller inte ens något större stöd från folket.

Frågan är mer om det inte är fel på lagen, eller om man kan kalla stora delen av befolkningen som brottslingar för att "fildelar"?

Men har svårt att kalla det ett domokratisk samhälle där stora delen av befolkninen gör saker som räknas som ett lagbrott. Då är det väl fan fel på lagen inte folket.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 10:12 #48
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by patrikweb@May 16 2009, 21:35
Dock förstår jag inte hur dom kan säga att bio besöken minskat så mycket, kan även förstå varför folk inte vill betala för att gå på bio.

Igår så betalade jag en biobiljett till polaren, dock så var SF så jävla f!ttor så dom kräver att man tar med sig kortet man betalat med för att dra i deras maskin för att få ut biljett.

Har nog svårt att säga att det är ett demokratisk samhälle vi lever i, FRA / IPRED + övriga övervakning lagar har inte varit någon folkomröstning om eller inte ens något större stöd från folket.

Frågan är mer om det inte är fel på lagen, eller om man kan kalla stora delen av befolkningen som brottslingar för att "fildelar"?

Men har svårt att kalla det ett domokratisk samhälle där stora delen av befolkninen gör saker som räknas som ett lagbrott. Då är det väl fan fel på lagen inte folket.
Med rätt propaganda så kan lögner bli sanningar tråkigt men sant.....Man får inte glömma att propaganda kriget inte handlar om fildelning utan ett förbredande av en avrustning av internet... USA maffian garvar åt alla får lättlurade människor/sheaps bää bää! ... :P

http://www.aftonbladet.se/debatt/article5114140.ab
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 11:44 #49
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by patrikweb@May 16 2009, 21:35
Igår så betalade jag en biobiljett till polaren, dock så var SF så jävla fttor så dom kräver att man tar med sig kortet man betalat med för att dra i deras maskin för att få ut biljett.
Så jävla kul för den extra resan för mig för hämta ut hans biljett.
Men till saken, det var över 20-30 metetrs kö både till biljetter och godis samt bioautomaten. Så att säga att folk inte gå på bio längre vete fan om det är korrekt, var endast 6 platser lediga på den filmen jag bokade åt han med för den delen.
Sedan kan jag även förstå varför folk inte vill betala för bio, aldrig jag frivilligt ställer mig och tränger mig i en sådan kö och all den extra tiden. Ge mig 1k för förlorad tid så visst men annars aldrig.
Kan tillägga att det var i filmstaden @ gbg.

Frågan är mer om det inte är fel på lagen, eller om man kan kalla stora delen av befolkningen som brottslingar för att fildelar?
Full? =) Hade du samma vackra ton på biografen så hade jag med glädje kastat ut dig =)
Oläst 2009-05-17, 14:39 #50

Slängt ut mig för vad? För jag har en annan åsikt? Skulle aldrig gå på bio frivilligt och stå i sådan kö och trängsel.

Sedan hantera folkt kreditkort på sådant sätt är rärt skrämmande med, skulle inte vara något större problem att hacka deras system och sno massa kort.

Hur svårt skulle det vara att bara generera ett bijettnr för använda för hämta ut betald biljett.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017