FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du menar att övervakning endast ska få ske först efter att brott har begåtts. Det är cyniskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och övervakning bör givetvis bara göras mot människor misstänkta för brott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Du säger det själv:
Citat:
Så du tycker att människor ska i lugn o ro och utan risk för upptäckt kunna planera mord, bombdåd och andra grova brott, utan att samhället har en chans att stoppa dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det som många inte inser är att det är oerhört mycket lättare att begå ett brott än att skydda sig mot det. Därför måste man göra vissa intrång i privatlivet men det får inte gå till överdrift heller.
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför lägger du inte bara ner crazzy?
Du skriver ju klart och tydligt i andra trådar att du laddar ner saker som är copyrightskyddade för att du inte har råd att köpa dom? hur menar du att du inte begår brott? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag menar inte att jag inte begår brott men jag undrar hur ireneri kan veta att jag faktiskt gjort det. Vad jag skriver på ett forum behöver inte stämma. Men visst jag kan erkänna att jag begått relativt många brott, både online och offline. Men det hör inte hit.
Det som däremot hör hit är extrema intrång i privatlivet för dem som faktiskt inte begått några brott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dock förstår jag inte hur dom kan säga att bio besöken minskat så mycket, kan även förstå varför folk inte vill betala för att gå på bio.
Igår så betalade jag en biobiljett till polaren, dock så var SF så jävla f!ttor så dom kräver att man tar med sig kortet man betalat med för att dra i deras maskin för att få ut biljett. Så jävla kul för den extra resan för mig för hämta ut hans biljett. Men till saken, det var över 20-30 metetrs kö både till biljetter och godis samt bioautomaten. Så att säga att folk inte gå på bio längre vete fan om det är korrekt, var endast 6 platser lediga på den filmen jag bokade åt han med för den delen. Sedan kan jag även förstå varför folk inte vill betala för bio, aldrig jag frivilligt ställer mig och tränger mig i en sådan kö och all den extra tiden. Ge mig 1k för förlorad tid så visst men annars aldrig. Kan tillägga att det var i filmstaden @ gbg. Har nog svårt att säga att det är ett demokratisk samhälle vi lever i, FRA / IPRED + övriga övervakning lagar har inte varit någon folkomröstning om eller inte ens något större stöd från folket. Frågan är mer om det inte är fel på lagen, eller om man kan kalla stora delen av befolkningen som brottslingar för att "fildelar"? Men har svårt att kalla det ett domokratisk samhälle där stora delen av befolkninen gör saker som räknas som ett lagbrott. Då är det väl fan fel på lagen inte folket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article5114140.ab |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Slängt ut mig för vad? För jag har en annan åsikt? Skulle aldrig gå på bio frivilligt och stå i sådan kö och trängsel.
Sedan hantera folkt kreditkort på sådant sätt är rärt skrämmande med, skulle inte vara något större problem att hacka deras system och sno massa kort. Hur svårt skulle det vara att bara generera ett bijettnr för använda för hämta ut betald biljett. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|