FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vem orkar går ut och vifta med lite flaggor då.. Och ärligt tala så skiter jag i om Gustaf Vasa blev kung för 500 år ( För mig är han bara en gubbe med skägg som finns på 5 kr sedeln ) , då återstår att fira 1809 regeringsreform.. Låter inte heller särskilt lockade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi firar ju inte Gustav Vasa. Vi firar den svenska nationen. Vi har bara valt att lägga nationaldagen den 6é eftersom historikerna anser att det var då den svenska nationen föddes (som vi känner den idag).
Angående stolthet så delar jag tartareandesire uppfattning. Jag anser det vara ganska fåfängt att gå omkring och vara stolt över något som man har en så liten del i. Jag är stolt över min universitetsutbildning och mitt framgångsrika företag. Men jag är tacksam över att vara svensk. I övrigt så tycker jag att Claes förslag var bra med att fira en frihetsdag. Vi borde tipsa politikerna i EU ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste bara få lov att väcka den här tråden igen! Så jäkla kul att se så många svenska flaggor nu under EM. Woho! Våga flagga under EM!! Visa stoltheten gott folk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |