FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Båda är förlorare på att annonserna inte visas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
"Vi" vanliga användare förlorar förmodligen också en hel del på att reklamen försvinner då vi förmodligen hellre ser lite reklam i utbyte av att hemsidan finns och är gratis.
Samma sak gäller även t.ex. TV. Jag ser hellre att det då och då är reklamavbrott än att jag själv ska betala det som reklamen ger till TV-bolagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Johan H
Citat:
webbteknik: Citat:
lubic: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hubbert: Internet är fullt av gratistjänster (mot reklam) som faktiskt är värt sitt utrymme. Nu kanske du är en sådan prompt vill betala för allt du använder men själv använder jag mig gärna av tjänster som Gmail, Google et cetera. Fast det är klart. En sökmotor man betalar för att få använda vore något det!
Eller Webmasternetwork. Än så länge finns det inga medlemsavgifter här men om du ägde sidan antar jag att det inte skulle dröja länge innan sådana system infördes (för ja, om alla användare inte är beredda att betala för att få åtkomst till WN, är forumet tydligen skräp). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Xyzi:
Citat:
De som klarar av att lösa adblockers kommer finnas kvar också, de andra försvinner, inget märkvärdigt med det. Så har det alltid varit i affärsvärlden och kommer alltid vara. De som kan anpassa sig mest till omgivningen klarar sig, de andra går under för att fritt citera Darwin*. Får intrycket ibland att vissa (pekar inte ut någon särskild) tycks tro att Internet är någon form av skyddad verkstad skild från samhället och företagsmässiga villkor för övrigt. Skall man driva en sida med annonser som andra förser en med så får man faktiskt se till att klara adblockers också, några andra kommer nämligen klara det. Sedan går det utmärkt att presentera reklam på en sida som adblockers inte kan blocka - Så var är problemet, att det kräver lite tankeförmåga att lista ut hur man skall göra? Sedan för övrigt tror jag att problemt är marginellt. Adblockers, hur många använder det? Fx- och Operaanvändare som utgör mellan 10-20% av alla webbläsare totalt sätt. Hur många av dessa använder adblockers? (*Och nej, Darwin skrev inget om att det är den starkaste som överlever utan den som anpassar sig mest) Edit: korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Xyzi:
Google är väl snarare ett exempel på en gratistjänst som inte är beroende av reklam i vanlig bemärkelse. En adblocker stoppar inte sponsrade resultat, och för mig som användare så är de inte alls störande utan en del av tjänsten och snarare praktiska. Så i min mening är det snarare ett utmärkt exempel på hur adblockers inte är ett hot utan endast kommer sätta krav på att man har en bättre idé än att se till att få trafik och blaffa upp en massa annonser. Det är lite som en tjänst som Kelkoo...en sida bara med reklam egentligen men sammanställt på ett sätt som gör att det är till nytta för besökaren. Med en affärsmodell som deras eller google så är adblocker inte ett hot. Däremot om du tex. har en sida med an massa artiklar i något ämne och hoppas att få in intäkter med hjälp av banners så kan det vara ett problem och hubbert har rätt i att problemet är inte de besökare du har och att de vill undvika reklamen. Problemet är din affärsmodell och att de artiklar du har förmodligen inte håller hög nog kvalitet för att få folk att betala för att läsa dem. Har du mycket innehåll som är riktigt bra så betalar folk. tdh's påstående att "Det är inte lätt att vara webbpublicist idag eftersom internet skall vara gratis" är förvisso sant....men det är inte så lätt att göra pengar inom de flesta områden. Det krävs oftast att man har något som folk tycker det är värt att betala för. Men faktum är att det har aldrig gått bättre för betaltjänster på nätet än det gör idag. Det finns mänger med sajter som visat att har man bara riktigt bra innehåll så betalar folk för att få tillgång. För några år sedan var det bara porrsidor som lyckades med att få betalande besökare. Så det finns mer hopp idag för webmasters att tjäna pengar på sina sajter än någonsin tidigare....sålänge det har något av värde att erbjuda. Då det gäller forum så är detta nog det enda forum jag besöker som har annonser. Att det inte skulle vara få som kan tänka sig att driva ett forum utan varken medlemsavgifter eller reklam är uppenbarligen en helt befängd uppfattning då det finns ett oändligt antal forum att välja mellan som är annonsfria och som håller samma kvalitet som de med annonser. ztream har helt rätt i att man måste hitta sätt att anpassa sin verksamhet till verkligheten. Vill inte folk ha sidor fullspäckade med reklam så är det uppenbarligen ett dåligt sätt att få in pengar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det hade kanske varit bra om man automatiskt tjänade pengar om man hade en bra produkt....men så är det inte varken på internet eller i verkliga livet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|